بصیرت ؛ ابزار جوانان برای مقابله با فتنه های زمان - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بصیرت ؛ ابزار جوانان برای مقابله با فتنه های زمان

جوان با بصیرت فتنه های زمانه و انسان های هزار رنگ را می شناسد و آن ها نمیتوانند او را فریب دهند. او اهل تفکر است ، اهل مطالعه است. او تاریخ می خواند از گذشتکان عبرت می گیرد .علت فلاح و رستگاری و پیروزی های آنها و شکست هایشان را جستجو می کند .

او از تجربه های آنها عبرت می گیرد ، عقل او بیدار است. او بدون فکر و علم سخن نمی گوید و عمل نمی کند. نفس او پاک است اهل گناه نیست و اگر گناهی یا اشتباهی کرد سریع جبران می کند. او مراقب اعضای خود مخصوصا زبانش است هر حرفی را هر جایی نمی گوید.

او مراقب اعضای خود است او سخنان را می شنود و بهترین آن ها رانتخاب می کند او دینش را ؛ هدفش را ، رفتارش را ، اعمالش را ، دوستش را ، با بصیرت انتخاب می کند. او اهل قرآن و عترت پیامبر است چون می داند که آنها چراغ های هدایت در ظلمات فتنه ها هستند.

او انسان با تدبیری است آینده نگر است ، پیش بینی می کند پیشگیری می کند. او اهل امر به معروف و نهی از منکر است. او ابزار را می شناسد اشخاص را می شناسد. او با توجه به زمان هر کاری که لازم باشد انجام می دهد.

او شبیه شهیدان است او شبیه مدافعان است او از ادامه دهندگان راه شهداء است.

از نگاه مقام معظم رهبری بصیرت نور افکن است بصیرت قبله نما و قطب نماست وقتی دشمن جلوی انسان هست اگر قطب نما نبود یک وقت شما می بینید بی ساز و برگ در محاصره دشمن قرار گرفته اید. آن وقت دیگر کاری از دست شما بر نمی آید پس بصیرت قطب نما و نورافکن است. در یک فضای تاریک بصیرت روشنگر است، بصیرت راه را به ما نشان می دهد.
در کلامی دیگر می فرمایند : بصیرت وقتی بود غبار الودگی فتنه نمی تواند آنها را گمراه کند آنها را به اشتباه بیندازد اگر بصیرت نبود انسان ولو با نیت خوب گاهی در راه بد قدم می گذارد . وقتی بصیرت بود آن وقت شما می دانید با کی طرفید ابزار لازم را با خودتان بر می دارید . بصیرت یعنی اینکه بدانید چه می خواهید تا بدانید چه باید با خودتان داشته باشید.
و همینطور می فرمایند: بصیرت پیدا کردن همین اندازه لازم است که انسان اسیر دام های گوناکون نشود. انسان همین قدر نگاه کند و تدبر کند می تواند واقعیت را پیدا کند . مطالبه بصیرت مطالبه همین تدبر است. مطالبه همین نگاه کردن است. مطالبه چیز بیشتری نیست و به این ترتیب می شود فهمید که بصیرت پیدا کردن کار همه است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد