بهره برداری از طرح ساخت جاده دسترسی به چاه‌ها و مخزن شهر قهاوند همزمان با دهه فجر - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بهره برداری از طرح ساخت جاده دسترسی به چاه‌ها و مخزن شهر قهاوند همزمان با دهه فجر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۱۹ طرح آب‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان در این استان کلنگ‌زنی و یا بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قهاوند جوان به نقل از ایرنا، «فرهاد بختیاری‌فر» روز دوشنبه در نشست خبری برنامه های شرکت آبفا استان همدان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: در این روزهای خجسته ۱۰ طرح آب و فاضلاب در شهرستان‌های همدان، ملایر، اسدآباد، رزن، کبودرآهنگ و بهار با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: این طرح ها شامل ساخت جاده دسترسی به چاه‌ها و مخزن شهر قهاوند، اصلاح خط انتقال و پمپاژ مجتمع آبرسانی صالح آباد، اجرای فنس کشی چاه‌ روستاهای اسدآباد، توسعه شبکه آبرسانی روستای دینار آباد، حفر و تجهیز چاه روستای همه کسی، ساخت ساختمان اداری شهرستان بهار، اجرای شبکه انتقال و توزیع شبکه آبرسانی روستای آورزمان، اصلاح شبکه تجهیز چاه ها روستای نمازگاه و چاه اضطراری شهر بهار است.

بختیاری‌فر افزود: ۹ طرح آب و فاضلاب نیز با اعتبار حدود ۲۷ میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در سطح استان همدان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گفته وی، این طرح ها شامل اجرای خط انتقال مجتمع آبرسانی عظیم دره، اجرای فاز یک و ۲ انتقال مجتمع آبرسانی روستای حسین آباد عاشوری، ساخت مخزن آبرسانی روستاهای مالک اشتر و هارون آباد، خط انتقال سد کلان به روستای حاجی آباد ملایر، اصلاح شبکه آبرسانی چند روستا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان با تاکید بر حمایت های دولت در راستای  عدالت محوری و توسعه شبکه آبرسانی در روستاها  خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۹ طرح آبرسانی با اعتبار بیش از ۳۴ میلیارد تومان در استان همدان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری می‌شود.

تحول عظیم در شبکه آبرسانی استان همدان پس از انقلاب اسلامی

وی در تشریح عملکرد این شرکت طی چهار دهه گذشته، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی ۲۸ درصد از جمعیت شهری استان همدان زیر پوشش شبکه آبرسانی بودند که اکنون با وجود افزایش جمعیت، این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

بختیاری‌فر افزود: همچنین تعداد مشترکان آب استان نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی چهار برابر شده است.

وی تاکید کرد: طول خطوط انتقال آب در سطح استان همدان از ۱۵۲ کیلومتر به ۴۸۲ کیلومتر افزایش یافته که بیش از سه برابر رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: طول شبکه آبرسانی در استان ۲.۷ برابر افزایش یافته و از یک هزار و ۲ کیلومتر به ۲ هزار ۷۲۶ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش هدر رفت آب طی این مدت، افزود: هدر رفت آب از ۵۴ درصد به حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است که این موضوع ما را در ارائه خدمات بهتر به شهروندان امیدوار می کند.

بختیاری‌فر با بیان اینکه تعداد تصفیه‌خانه‌های آب استان همدان از یک مورد به پنج مورد افزایش یافته است، اضافه کرد: در بخش فاضلاب نیز تعداد تصفیه خانه های فاضلاب استان هشت برابر و ظرفیت تصفیه فاضلاب ۱۰ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکان فاضلاب استان نیز ۱۵ برابر افزایش یافته است، گفت: پوشش شبکه فاضلاب شهری همدان از ۳۲ درصد به ۷۶ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان گفت: جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب شهرستان همدان در سال ۱۳۵۷ حدود ۱۰۵ هزار نفر بود که اکنون این میزان به ۸۲۸ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه خطوط انتقال فاضلاب استان نیز از ۴۰۰ متر به ۱۷۵ کیلومتر افزایش یافته و ۱۸۷ برابر شده است، تصریح کرد: طول شبکه جمع  آوری فاضلاب نیز از ۱۲۸ کیلومتر به یک هزار و ۵۷۲ کیلومتر رسیده و رشد ۱۲ برابری را نشان می‌دهد.

بختیاری‌فر عنوان کرد: در طول ۴۳ سال گذشته، ظرفیت تصفیه فاضلاب استان همدان با بیش از ۱۰۰ برابر افزایش، از یک هزار و ۵۵۰ مترمکعب در طول شبانه روز به ۱۶۷ هزار و ۷۰ متر مکعب افزایش یافته است.

عدالت محوری اولویت دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان در رابطه با مهم ترین اقدامات این شرکت در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: در حوزه آب در سال جاری، بازسازی و نوسازی شبکه توزیع آب به طول ۱۲ کیلومتر تعهد شده بود که باوجود گذشته ۹ ماه از سال، با عملکرد مناسب نیروهای این شرکت ۴۹ کیلومتر شبکه بازسازی و نوسازی انجام شده که چهار برابر رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در حوزه اصلاح و استانداردسازی چاه های آب، بر اساس تعهد باید یک هزار و ۹۳۰ فقره انجام می شد که ۲ هزار و ۹۴۱ فقره در طول ۹ ماه اصلاح و استاندارد سازی شده است.

بختیاری فر با اشاره به اینکه عدالت محوری اولویت دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب است، اظهار داشت: برای امسال تعهد تعویض ۶ هزار کنتور خراب مشترکان را داشتیم که تا کنون نزدیک به ۴۰ درصد بیشتر از تعهد سالانه و تعداد هشت هزار و ۴۱۹ فقره تعویض شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه ساخت مخازن ذخیره آب، مخازنی به ظرفیت ۳ هزار و ۹۵۰ متر مکعب ساخته شده که تعهد یک ساله یک هزار و ۹۵۰ متر مکعب بوده و  بیش از ۲ برابر افزایش تعهد کار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان خاطرنشان کرد: در بخش حفر و تجهیز چاه‌های آب آشامیدنی نیز حفر ۱۹ حلقه چاه تعهد داشتیم که هر ۱۹ فقره حفر و تجهیز شده است.

بختیاری فر با اشاره به اینکه در بخش تصفیه فاضلاب موضوع باز چرخانی آب اهمیت بالایی دارد، اضافه کرد: امسال قرارداد انتقال یک میلیون متر مکعب پساب از تصفیه خانه فاضلاب همدان به شهرک صنعتی ویان با شرکت شهرک های صنعتی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان پساب از طریق تصفیه فاضلاب شهر جورقان تامین می شود که بر اعتبار حاصل از این قرارداد، از بخش غیر دولتی به میزان ۱۰ میلیارد تومان به توسعه و نوسازی شبکه فاضلاب جورقان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان گفت : ۵۴ درصد از شبکه فاضلاب در شهر همدان به شبکه مدرن تبدیل شده و بقیه به شکل سنتی است که تلاش می کنیم از مواردی همچون دریافت مجوز ماده ۵۶ توسط شرکت آب و فاضلاب استان، این شبکه هرچه زودتر نوسازی شود.

وی با تاکید بر اینکه این اعتبار تا ۸۰ درصد مشکلات فاضلاب شبکه های فرعی و کلکتورها را بر طرف می کند، اظهار داشت: از طریق این ماده،۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شده که ۳۰۰ میلیارد آن در همدان و ۱۰۰ میلیارد نیز برای توسعه فاضلاب ملایر اختصاص یافته است.

۷۹۰ میلیارد تومان اعتبارات سال ۱۴۰۰ آب و فاضلاب استان همدان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان گفت: در جذب اعتبارات ملی و وزارت خانه برای امسال در بخش روستایی ۵۶۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که ۴۰ درصد آن معادل ۲۲۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: امسال در بخش فاضلاب روستایی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب داریم که تا کنون اعتباری به استان همدان تخصیص نیافته است.

بختیاری فر با اشاره به اینکه به زودی شاهد بهره برداری از تصفیه خانه روستای ارزانفود خواهیم بود، افزود: عملیات ساخت تصفیه خانه های روستای ابرو و یلفان نیز مراحل پایانی خود را سپری می کند و در روستاهای محدوده امامزاده کوه نیز پروژه های فاضلاب به خوبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب روستایی ۵۷۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است، گفت: در حوزه آبرسانی شهری ۱۲۱ میلیارد تومان اعتبار، حوزه فاضلاب شهری ۱۰۱ میلیارد تومان و در مجموع ۲۲۲ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب شهری پروژه در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان تصریح کرد: در مجموع ۷۹۰ میلیارد تومان اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی استان همدان در سال ۱۴۰۰ تعریف شده است‌.

یک میلیون و ۱۸۵ هزار مشترک از خدمات آبفای استان همدان بهره می برند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان با اشاره به اینکه  ارائه خدمات غیر حضوری اهمیت ویژه ای دارد، افزود: در ۱۰ ماه گذشته ۹ هزار ۴۱۶ فقره انشعاب آب شهری و هشت هزار و ۱۲۳ فقره انشعاب فاضلاب شهری به مشترکان واگذار شده است.

وی گفت: در این مدت سه هزار و ۳۹ فقره انشعاب آب روستایی و ۸۸ فقره انشعاب فاضلاب روستایی نیز به مشترکان واگذار شده است.

بختیاری فر اظهار داشت: تا به امروز ۴۰۹ هزار و ۸۶۷ انشعاب آب شهری، ۲۸۲ هزار و ۵۷۰ انشعاب فاضلاب شهری، ۷۷۵ هزار و ۹۷۰ مشترک آب روستایی و یک هزار و ۸۶۰ مشترک فاضلاب روستایی در استان همدان ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان استان همدان افزود: وضعیت بارش ها در همدان نسبت به بلند مدت ۳۷ درصد کاهش یافته و کاهش بارندگی موجب کاهش منابع آبی استان شده که با این وجود مشکلی در حوزه توزیع آب نداریم.

وی تاکید کرد: بر اساس دستور استاندار همدان، قرار است تا اردیبهشت سال آینده یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب از سد تالوار به همدان منتقل شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد