حماسه آزادسازی خرمشهر طریق عشق و دلدادگی را به ملت ایران می آموزد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حماسه آزادسازی خرمشهر طریق عشق و دلدادگی را به ملت ایران می آموزد

حجت الاسلام بهزاد یوسفی در گفت وگویی اختصاصی به مناسبت سوم خرداد ، سالروز آزاد سازی خرمشهر ضمن عرض تبریک بمناسبت اعیاد شعبانیه گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند:«إن الجهاد بابٌ مِن أبوابِ الجنه فتحه الله لخاصه أولیائه» جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را بر روی اولیای خاص خود گشوده است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه قهاوند با اشاره به جمله ای از آیت ا.. حائری شیرازی بیان کرد: این جنگ به منزله شوکی بود که به انسان از هوش رفته ای وارد کردند تا به هوش بیاید . این جنگ نعمت بود . این است که هرکجا که آتش جنگ رسید ، باعث حیات و حرکتی شد که زندگی را با خود آورد.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به موقعیت حساس و استراتژیک شهر خرمشهر در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت:  اشغال خرمشهر توسط عراق مهمترین برگ برنده این کشور برای وادار کردن ایران به شرکت در هرگونه مذاکرات صلح تلقی می شد. آزاد سازی این شهر می توانست تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

یوسفی تصریح کرد: برهمین اساس با توجه به اینکه منطقه عمومی غرب کارون آخرین منطقه مهمی بود که همچنان در اشغال عراق بود ، از یک سو فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه اشتراک نظر داشتند و از سوی دیگر عراقی ها نیز که طراحی عملیات آزادسازی خرمشهر را پس از عملیات فتح المبین قطعی می پنداشتند ، با درنظر گرفتن اهمیت این شهر و جایگاه آن در دفاع از بصره ، به ضرورت حفظ این منطقه معتقد بودند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه قهاوند به بیان مهمترین اهدافی که در این عملیات دنبال می شد پرداخت و گفت: از جمله اهداف مورد نظر در این عملیات انهدام نیروی دشمن ، آزادسازی حدود ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از خاک ایران و تامین ۱۸۰ کیلومتر خط مرزی ، گرفتن ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته از دشمن و ۶۰ فروند هواپیما و ۳ فروند هلیکوپتر ، ۴۱۸ دستگاه تانک و نفربر و .. بعنوان غنیمت و نابودی تجهیزات توانمند عراق بود.

حجت الاسلام یوسفی مقاومت مردم خرمشهر را بی نظیر خواند و افزود: مقاومت مردم خرمشهر حماسه ای از یاد نرفتنی است که دلیرمردان کشورمان با سلاح عزم و ایمان به مکتب و عشق و علاقه به میهن اسلامی آن را آفریدند و با دست خالی چنان مقاومت کردند که در تاریخ بی نظیر ماند و سال هاست که آزادی خرمشهر طریق عشق و دلدادگی را به ملت ایران می آموزد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه قهاوند در پایان گفت: این عواطف پاک ملت ایران بود ، هست و خواهد بود که همدلی و وحدت را میان مردم پدید آورده است و مقاومت را در مقابل دشمنان و استکبارجهانی آسان نموده است.حجت الاسلام بهزاد یوسفی

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد