حماسه 9 دی ؛ حماسه ای در امتداد عاشورا - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
حماسه ۹ دی ؛ حماسه ای در امتداد عاشورا

از زمانی که جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۱۳۸۸ بر شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد تا هتک حرمت بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید.

فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آورد اما وقتی کار به جسارت به خیمه اباعبدالله الحسین (ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد. البته با انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا در هیات های مذهبی و مساجد، عزاداران حسینی به خیابان های مرکزی تهران گسیل شدند و کسانی را که ضد دین بودند را از خیابان ها فراری دادند.

در واقع شب شام غریبان در حالی که یاران باقی مانده در ویرانه های دشت کربلا اشک در چشمانشان حلقه زده بود ومی گریستند ، یاران امام راحل نیز از هتک حرمت به ائمه و دسته عزاداری سالار شهیدان خون می گریستند و این بی احترامی مزید علتی بر اندوه جانگداز آنان شده بود. به این دلیل بی حرمتی به عاشورا ، حادثه ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت.
پیش از آن نیز به عکس امام راحل توهین شده بود و سراسر کشور از این جسارت به خروش آمده بود. اما نگه نداشتن حریم عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ٨ ماه در وجود مردم علاقمند نظام و انقلاب و رهبری منراکم شده بود.
نتیجه این انفجار خیره کننده حماسه ٩ دی بود. حماسه ای که فقط ٣ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله (ع) سراسر ایران اسلامی فارغ از دسته بندی ها سیاسی و مشکلات و کاستی ها با حضور پرشور خود مشت محکمی بر دهان فتنه گران زدند و نشان دادند که در پایبندی به اسلام و انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کس تعارف ندارند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد