در بخش خصوصی تنها یک مرکز علمی کاربردی در قهاوند فعال است - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
در بخش خصوصی تنها یک مرکز علمی کاربردی در قهاوند فعال است

کیانوش بهرهی روز پنجشنبه در نشست تبیین سیاستهای جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: خوشه صنعتی انگور و مبل در ملایر، مرکز رشد و فن آوری سفال و سرامیک در لالجین ، رنگ و صنایع شیمیایی در کبودراهنگ و صنایع دستی در همدان شناسایی شده است.
وی اضافه کرد: استان همدان در زمینه گردشگری و صنایع دستی قطب کشور است و باید پایلوت گردشگری کشور را در همدان ایجاد کرد.
وی خواستار صدور مجوز برای ایجاد مرکز علمی کاربردی در زمینه صنعت و بخش خصوصی در استان شد و گفت: برای تاسیس مراکز علمی و کاربردی تقاضاهای زیادی وجود دارد که باید بخش خصوصی به شکل قانونمند در این عرصه ورود پیدا کنند.
وی گفت: اکنون دو مرکز علمی کاربردی در میراث فرهنگی وجود دارد که وضعیت قابل قبولی ندارند و یکی از آنها در حال تعطیل شدن است.
بهرهی افزود: توسعه بخش خصوصی و صنعت به مراکز علمی کاربردی ضروری است و باید در این زمینه تلاش کرد.
وی کیفیت را از اولویتهای مهم این دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹ مرکز علمی کاربردی در استان وجود دارد که هفت مرکز به دلایل مختلف در شرف تعطیلی قرار دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای همدان وجود این مراکز زیبنده استان نیست لذا توسعه کمی و کیفی این دانشگاه در اولویت قرار دارد.
بهرهی با بیان اینکه دانشگاهها به عنوان پایگاه علمی می توانند در توسعه استان موثر باشند گفت: در بخش صنعتی تنها یک مرکز علمی و کاربردی و در بخش خصوصی که توجه خوبی صورت نگرفته تنها یک مرکز در قهاوند فعال است.
وی خواستار ایجاد مرکز تربیت مدرس غرب کشور در همدان شد و گفت: با توجه به همجواری با چند استان این مرکز می تواند نقطه عطفی برای سطح علمی همدان باشد.
در استان همدان هشت هزار و ۷۰۰ دانشجو در ۱۹ مرکز علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد