در بخش شراء 16 روستا دهیاری ندارد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
در بخش شراء ۱۶ روستا دهیاری ندارد

حسین افشاری ظهر امروز در ستاد بیمه روستاییان و عشایر شهرستان همدان اظهار کرد: برگزاری این جلسه در راستای تعامل بیشتر به منظور ایفای نقش مناسب‌تر و بهتر برای ترویج خدمات به جامعه روستایی و عشایری استان همدان است.

وی با بیان اینکه ۵۰ وظیفه بر عهده دهیاری‌هاست که عمده آنها را وظایف عمرانی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: موضوع صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر فرصت مغتنمی است که باید از آن استفاده شود چراکه شاید در آینده وجود نداشته باشد.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان با تاکید بر اینکه در شهرستان همدان ۷۸ درصد جامعه عشایری زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند، ادامه داد: ۲۶ روستای شهرستان همدان فاقد دهیاری است.

رئیس شورای اسلامی بخش شراء نیز با اشاره به اینکه در خصوص اطلاع‌رسانی برای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر اقدامی انجام نشده است، گفت: در بخش شراء حدود ۱۶ تا ۱۷ روستا دهیاری ندارد.

مهدی کرمی با بیان اینکه وقتی روستاها دهیاری ندارند نمی‌توان اطلاع‌رسانی نیز انجام داد، اظهار کرد: مسئله پرداخت حق بیمه منطقه چاه‌دشت و جیحون‌دشت به بانک کشاورزی قرخلر مربوط می‌شود اما این بانک در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش شراء ۱۱ روستا دهیاری و شورا ندارند، افزود: دهیاران مدیر روستا هستند و مدیر روستا باید کارایی بیشتری داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی بخش شراء تاکید کرد: اعتماد مردم روستا به دهیاران بیشتر است و اگر دهیاران به صورت چهره به چهره با مردم صحبت کنند می توانند در راستای اطلاع‌رسانی در مورد صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نقش بهتری ایفا کنند.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد