دیدار اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قهاوند و بخش شراء با فرماندار همدان - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دیدار اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قهاوند و بخش شراء با فرماندار همدان

فرماندار شهرستان همدان پیگیری و مطالبه گری شوراهای اسلامی را عامل موثری در پیشبرد امور دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی نباید به عضویت در شورا اکتفا کنند و باید با پیگیری مستمر بسیاری از مسایل مسایل و مشکلات را مرتفع کنند.

بخش شراء بطور ویژه در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است

وی با بیان اینکه بخش شراء بطور ویژه در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: علیرغم مشکلات ناشی از کاهش درآمدهای نفتی کشور و کمبود اعتبارات سعی شده با توجه به نیاز منطقه توجه خاصی به این بخش داشته باشیم.

تعالی با اشاره به اینکه مسئولان کنونی بخش شراء افرادی با تجربه، پرتلاش و بسیار موثر در پیشرفت و آبادانی این بخش محروم هستند، افزود: وضعیت بخش شراء و بویژه شهر قهاوند نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و همدلی مسئولان محلی بخش در این امر بسیار موثر بوده است.

تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات استانی

وی از تخصیص ۵۰ درصدی اعتبارات استانی خبر داد و عنوان کرد : بخشی از اعتبارات نفت و گاز، توازن و جرائم رانندگی نیز تخصیص یافته که با توجه به اعتبارات پیش بینی شده برای شهرستان نوید خوبی برای انجام کار است.

فرماندار همدان با بیان اینکه زیرساختها و خدمات زیربنایی در روستاها و مناطق کم بر خوردار در حال افزایش روز افزون است، افزود: باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم که به محرومیت زدایی بعنوان یکی از اهداف والای انقلاب توجه مستمر داشته و امروز شاهد بسیاری از امکانات و خدمات در این مناطق هستیم.

وی با اشاره به دسترسی ۷۵ درصد روستاهای شهرستان به شبکه آب شرب سالم و بهداشتی اظهار داشت: علیرغم کمبود سراسری منابع آب با مدیریت صحیح در مصرف می توان بر این مشکل غلبه کرد و باید با فرهنگ سازی از استفاده سنتی و بی رویه منابع آب خود داری کنیم.

۹۹ درصد جمعیت بخش شراء به راههای ارتباطی آسفالته دسترسی دارند

تعالی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد جمعیت بخش شراء به راههای ارتباطی آسفالته دسترسی دارند، افزود: اعتباراتی نیز به منظور افزایش پهنا و روکش آسفالت برخی از راههای مواصلاتی پیش بینی شده که در دستور کار قرار دارد.

وی توجه به منابع درآمدی روستائیان و اشتغالزایی در روستاها را از جمله اهداف دولت برشمرد و گفت: در این راستا با لایحه دولت ۵ هزار میلیارد از صندوق ذخیره ملی برای حمایت از طرحهای اشتغالزا پیش بینی شده تا در هر زمینه ای که روستاها استعداد دارند و متقاضی توان انجام کار دارد، اختصاص داده شود.

فرماندار همدان تاکید کرد: شوراهای اسلامی می توانند با اطلاع رسانی ترتیبی اتخاذ کنند تا متناسب با ظرفیتهای بومی هر منطقه طرحهای اقتصادی و اشتغالزا از این اعتبار شناور بهره مند شده و به رفع معضل بیکاری بیانجامد.

درخواست شورای اسلامی شهر قهاوند مبنی بر رفع مشکل فقدان شبکه جمع آوری فاضلاب این شهروی با توجه به درخواست شورای اسلامی شهر قهاوند مبنی بر رفع مشکل فقدان شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر عنوان کرد: اعتباری به منظور انجام طرح مطالعاتی شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر قهاوند پیش بینی می کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان نیز در این نشست از تشکیل پنجمین دوره شوراهای اسلامی در تمام روستاهای بخش شراء اظهار خوشحالی کرد و گفت: غالبا در این دوره انتخابات افراد با تجربه ای مورد انتخاب مردم قرار گرفتند که سوابق خوبی در کارنامه کاری خود دارند.

علی اصغر ناظری پور افزود: انتخاب مجدد شهردار قهاوند با ۱۶ سال سابقه کار در این سمت نشان از اطمینان به عملکرد و هماهنگی و عزم شورای اسلامی این شهر برای توسعه بیشتر و تداوم رفع محرومیت از چهره این منطقه دارد.

تکمیل پروژه های نیمه تمام در سالهای اخیر بیشتر مدنظر بوده است

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار نیز عنوان کرد: در راستای اجرای سیاستهای دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام در سالهای اخیر بیشتر مدنظر بوده اما با توجه به نیاز بخش شراء عملیات اجرایی چند پروژه جدید را در این بخش آغاز کردیم.

رضا زمانی افزود: در توزیع اعتبارات استانی نیز نگاه ویژه ای به بخش شراء داریم و اعتبارات برخی از پروژه های این بخش نیز از منابع ملی پیش بینی شده است.

بخشدار شراء نیز در این نشست گفت: در انتخابات اخیر ۹۵ درصد واجدین شرایط این بخش در انتخابات شرکت کردند و درهمه روستاهای این بخش شورای اسلامی تشکیل شد.

ابراهیم مولایی نیا افزود: از ۳۰ روستای این بخش در ۳ روستا شورای پنج نفره و در ۲۷ روستا شورای سه نفره تشکیل شد و انتخاب شورای بخش و هیات رئیسه آن نیز در موعد مقرر انجام گرفت.

وی افزود: همدلی و تعامل خاصی بین مسئولان بخش در جهت پیشرفت و آبادانی منطقه شکل گرفته و اقدامات خوبی در حال انجام است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد