طرح بهسازي در روستاي خيرآباد و عبدالرحيم افتتاح شد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
طرح بهسازی در روستای خیرآباد و عبدالرحیم افتتاح شد

فرماندار شهرستان همدان در حاشیه افتتاح این پروژه اظهار کرد: همزمان با سی و نهمین فجر انقلاب۱۰۲ طرح خدماتی و عمرانی با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

علی تعالی با بیان اینکه رویکرد اصلی در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در روستاها، ثابت نگهداشتن مهاجرت از روستاها به شهرها است،‌خاطرنشان کرد: سیاست کلی شورای برنامه‌ریزی شهرستان همدان در سال آینده افتتاح طرح‌های خوب و مناسب در روستاهای همدان است.

معاون امور روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: ۷۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان شامل ۶۸۶ روستا تاکنون بهسازی شدند.

محمود امیری در آیین بهره برداری از طرح بهسازی روستای خیر آباد افزود: شاخص یاد شده در شهرستان همدان ۷۹ درصد معادل ۶۹ روستا است .

امیری اظهار کرد: هزینه خرید قیر مورد نیز روستاها از منابع ملی تامین شده و در سه سال اخیر ۲۳۰ کیلومتر از معابر روستایی از این طریق آسفالت شدند.

وی افزود: ۳۶ کیلومتر از معابر روستایی شهرستان همدان معادل ۱۷ درصد راه های شهرستان آسفالت شدند.

وی با بیان اینکه برای بهسازی روستای خیرآباد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تا پایان سال گذشته از محل منابع استانی هزینه شده بود، یادآوری کرد: امسال نیز ۸۵۰ میلیون ریال از محل سه درصد نفت و گاز هزینه و ۶۰ تن قیر اعتباری به ارزش ۵۶۵ میلیون ریال تامین شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۲ فقره تسهیلات برای احداث بنا در روستای خیر آباد پرداخت شده و تاکنون ۱۲۵ جلد سند مالکیت نیز صادر شده است.

روستای خیر آباد از توابع  بخش شرا و دارای ۱۲۴ خانوار با جمعیت ۴۵۵ نفر است.

محمود امیری در حاشیه افتتاح پروژه بهسازی روستای عبدالرحیم نیز اظهار کرد: در این روستا ۵۳۶ خانوار زندگی می‌کنند و روستا دارای جمعیت یک‌هزار و ۷۳۸ نفر است.

وی با بیان اینکه این روستا دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی است افزود: تا سال گذشته برای روستای عبدالرحیم یک‌میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال هزینه شده و در سال جاری نیز ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

معاون امور روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: در این بهسازی یک و نیم کیلومتر بهسازی راه روستایی، جدول‌گذاری زیرسازی و آسفالت انجام شده است.

وی اضافه کرد: ۱۱۰ تن قیر اعتباری معادل یک میلیون و ۱۳۰ میلیون ریال امسال برای بهسازی این راه هزینه شده است.

امیری با بیان اینکه تاکنون در این روستا ۱۴۰ واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است، یادآور شد: برای واحدهای روستایی ۴۵۵ سند مالکیت تاکنون صادر شده و طرح‌های اشتغالزایی در قالب پروژه‌های مختلف در دست اقدام است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد