مومنین از لحظات ناب ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببرند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مومنین از لحظات ناب ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببرند

حجت الاسلام حاج رضا کرملو در گفت و گویی با خبرگزاری جوانان منطقه قهاوند به تشریح فضیلت ماه مبارک رمضان پرداخت. حجت الاسلام کرملو اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: «یا اَیِّهَا الَّذینَ آمَنو کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامَ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقونَ» ای کسانی که ایمان آورده اید، روزه بر شما نوشته و مقرر شده، همان گونه که بر کسانی که پیش از شما بودند مقرر شد، شاید پرهیزگار شوید.

کرملو به روایتی از پیامبر مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و بیان داشت: طبق فرموده رسول خدا ماه رمضان ، ماه خداوند ، ماه برکت ، رحمت و مغفرت است و به سوی شما آمده است. ماهی که نزد خدا بهترین ماه هاست. روزهایش بهترین روزهاست. شب هایش بهترین شب هاست. ساعت هایش بهترین ساعت هاست. امید است با توجه به فضایل این ماه الهی نهایت استفاده را از لحظات معنوی این ماه ببریم.

حجت الاسلام کرملو لحـظات این ماه را لحظاتی نـاب خوانـد و افـزود: طبق فرموده رسول خدا(ص) :«لَو یَعلَمُ العِبادُ ما فی رَمَضانَ لَتَمَنَّت اَن یَکُونَ رَمَضانَ سَنَهَ» اگر مردم به ارزش (مادی و معنوی) ماه مبارک رمضان آگاه بودند؛ هر آینه آرزو می کردند ای کاش به جای یک ماه یکسال ادامه داشت.

حجت الاسلام کرملو در بخش دیگری از سخنان خود به بیان احکام روزه پرداخت و گفت: روزه اقسامی دارد که عبارت اند از : روزه عام: همان روزه عموم و بیشتر مردم است که تنها از مبطلات خودداری می کنند. روزه خاص: روزه دار علاوه بر رعایت مبطلات روزه ، مواظب چشم ، گوش و زبان و زبان خویش هم می باشد. روزه خاصّ الخاص: روزه دار علاوه بر امساک از مبطلات و حفظ اعضا و جوارح، مواظب جوانح و خطورات فکری و قلبی نیز می باشد. بهترین نوع روزه داری همین قسم سوم است.

کرملو در پایان اظهار داشت: این ماه مبارک ، ماهی است که مسلمین در آن به میهمانی و ضیافت الهی دعوت شده اند. در این ماه مبارک مومنین از اهل کرامت محسوب می شوند و نَفَس هایشان پاداش تسبیح را دارد و خوابشان در این ماه عبادت است و انتظار از مومنین این است که در این ماه دعا در حق یکدیگر را فراموش نکنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد