می‌خواستند همدان را مرکز تولید ماده مخدر «گل» كنند، نگذاشتيم - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
می‌خواستند همدان را مرکز تولید ماده مخدر «گل» کنند، نگذاشتیم

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان با بیان اینکه باخبر شدیم سال گذشته در مناطقی از همدان ماده مخدر«گل» کشت می‌شود که موضوع را بررسی کردیم گفت: افراد سودجو قراردادهایی را با کشاورزان منعقد کرده و زمین‌هایی را برای کشت آن اجاره کرده بودند که ممانعت شد.

 

علی‌اصغر ناظری‌پور ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان اظهار کرد: متاسفانه مصرف مواد مخدر در حال تغییر و دگرگونی است و گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع مصرف موادمخدر در مدارس و دانشگاه‌های کشور نگرانی‌هایی ایجاد کرده که البته مستند نیست اما باید هوشیار بود، گفت: اداره آموزش و پرورش خطرات و آسیب‌های مصرف مواد مخدر به ویژه گل را برای دانش‌‌آموزان بیان کند.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان با بیان اینکه تبلیغاتی نسبت به افزایش یادگیری نوجوانان و جوانان با مصرف ماده مخدر «گل» می‌شود که باید عوارض آن به خوبی بازگو شود، افزود: از سال گذشته مصرف مواد مخدر «گل» در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مطرح شده و به طوری جدی موضوع مبارزه با این مواد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به سال گذشته باخبر شدیم در مناطقی از شهرستان همدان به خصوص قهاوند مواد مخدر گل کشت می‌شود که بررسی را در دستور کار قرار دادیم گفت: متاسفانه افراد سودجو قراردادهایی را با کشاورزانی منعقد کرده و زمین‌هایی را برای کشت این محصول اجاره کرده بودند اما ممانعت شد.

ناظری‌پور با بیان اینکه خوشه‌هایی از مواد مخدر گل برای کشت وارد همدان شده بود که جلوی آن گرفته شد، افزود: برخی قصد داشتند همدان را به مرکز تولید گل تبدیل کنند و حتی بوته‌های آن وارد شهرستان شده بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان پاک در حوزه جلوگیری از حضور معتادین متجاهر است افزود: اخیراً کشفیات مواد مخدر گل در استان و شهرستان همدان افزایش داشته و این نشان از کنترل‌های پلیس است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان مشارکت همگانی را در ریشه‌کنی مواد مخدر لازم دانست و گفت: نگرانی در خصوص نوع مصرف مواد مخدر گل، نظیر مصرف از طریق قلیان وجود دارد.

کاهش مصرف مواد مخدر شیشه در همدان

وی با اشاره به اینکه رصدهایی نسبت به مصرف مواد مخدر می‌شود که متاسفانه مقدار مصرف هروئین گسترش یافته است افزود: مصرف شیشه کاهش داشته و کشفیات گل افزایش داشته است.

ناظری‌پور از کشف ۹۰۲ کیلوگرم ماده مخدر گل در استان خبر داد و افزود: همه ما از یک زاویه به مواد مخدر نگاه می‌کنیم و احساس مسوولیت داریم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه و اجتماعی کردن پیشگیری از مصرف مواد مخدر مورد توجه است خاطرنشان کرد: اگر فردی در معرض خطر است باید از این وضعیت خارج شود که فراهم کردن زمینه‌های آن حائز اهمیت بوده  و مهارت اجتماعی در این راستا مهم است.

 معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری همدان با تاکید به اینکه مهارت نه گفتن بسیار حائز اهمیت است و دانش آموزان باید آموزش‌های لازم را ببینند، افزود: آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که حس کنجکاوی را از دانش‌آموزان نسبت به مصرف مواد مخدر کم کند.

وی با اشاره به اینکه در پاکسازی اطراف محیط آموزشی خوب عمل می‌شود اما باید آموزش‌ها تقویت شود، آموزش و اطلاع‌رسانی را از طریق صدا و سیما تاکید کرد.

منبع خبر : فارس
false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد