۸۱ نیرو جذب آموزش و پرورش استان همدان می‌شوند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۸۱ نیرو جذب آموزش و پرورش استان همدان می‌شوند

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش همدان از شروع مصاحبه جذب و استخدامی از ۱۹ دی ماه خبر داد و گفت: ۸۱ نفر از ۲۴۳ اسامی بر روی سایت سازمان سنجش با گذراندن دوره مصاحبه جذب استان می‌شوند.

رضا گل‌محمدی در همایش گزینش اداره کل آموزش‌ و پرورش استان همدان با اشاره به صدور فرمان ارزشمند امام(ره)، اظهار داشت: سی‌امین سالروز صدور فرمان ارزشمند و تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل هسته گزینش در ۱۵ دی سال ۶۱ نقطه عطفی در تاریخ اجرایی نظام آموزشی، اداری و اجرایی کشور بود.

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان افزود: امروز یاد ایام است و ذکر یاد ایام هم فرصتی برای خودارزیابی گذشته‌ها اینکه چه کردیم و چه می‌خواهیم بکنیم که سعی ما برطرف کردن نقاط ضعف و ارتقا نقاط قوت است.

وی با اشاره به اینکه بقا، تداوم و موفقیت یک سازمان، نهاد و اداره ایجاد می‌کند نسبت به انتخاب و گزینش نیروی متعهد و توانمند اقدام کند، گفت: این فرایند مختص جامعه یا فرهنگ خاصی نیست که اکثر کشورهای جهان سازوکاری متناسب با ساختار نظام اداری آموزشی و اجرایی بر اساس مبانی فکری و اعتقادی دارند.

گل‌محمدی اظهار داشت: تجربه‌ها نشان می‌دهند که سازمان‎ها، ادارات و نهادهایی که بدون توجه به فرایند گزینش اقدام به جذب نیرو می‌کنند قطعاً با اتلاف انرژی و عدم موفقیت مواجه‌اند چراکه دانشمندان و صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف دانش و علوم معتقدند نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه جامعه و کشور است.

وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته شناسایی و جذب نیروی انسانی است، عنوان کرد: موفقیت یک ‌نهاد و سازمان به دو عامل چون انتخاب صحیح، اصولی و شایسته نیروی انسانی و فعالیت نیروی انسانی منتخب وابسته است.

رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری” گزینش باید عالمانه، عاقلانه و دقیق باشد”، افزود: امر گزینش از جمله اموری است که مقام معظم رهبری تأکید بسیاری روی این موضوع دارد چرا که فرمودند” کار گزینش را به معنای پالایش واقعی نیروی انسانی و شایسته گزینی قرار دهید” و ما معتقدیم که شایسته گزینی همان دادن امانت به اهل امانت است.

گل‌محمدی اظهار داشت: امام راحل نیز فرمودند” معلم امانت‌دار است و امانت معلم دانش‌آموزان هستند” چراکه تحقق اهداف عالی نظام در عرصه‌های مختلف در گرو تعلیم و تربیت است که تعلیم و تعلم پویا در کلاس درس همراه باعلاقه، صداقت، خوش‌رویی و اخلاق نیک از جمله وظایف معلم است.

وی با بیان اینکه معلم معمار شخصیت انسان است، افزود: اگر معلم معمار خوبی نباشد نمی‌تواند بنای شخصیت یک دانش‌آموز را پایه‌گذاری لذا معلم باشخصیت انسان سر و کار دارد و معلمان در سعادت دنیوی و اخروی دانش‌آموزان دخالت دارند و گزینشگران در ثواب کار معلم سهیم هستند.

به گزارش تسنیم؛ رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه رسالت سنگینی بر گردن گزینشگران و معلمان است، بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند “معلم جهادگری است که از عنصر یا مواد خامی که به عهده اوست طلا تحویل جامعه دهد”، ما باید در این راه قانون‌گرایی و عدالت محوری قدم برداریم.

وی در رابطه با بررسی پرونده‌های در دست گزینشگران، اظهار داشت: نزدیک به ۳ هزار ۹۰۰ پرونده به دست هسته گزینش رسیده که بخشی بررسی‌ شده و بخشی نیز در حال بررسی است و امروز اگر پرونده‌ای در اختیار ما قرار می‌گیرد باید در امر گزینش دقت کنیم چراکه بدون شک افتخار ماندگار برای کسانی است که با اخلاص عمل درراه نسل جوان قدم برمی‌دارند.

گل‌محمدی با اشاره به آزمون استخدامی آموزش ‌و پرورش، عنوان کرد: این آزمون که در آبان ماه از طریق سازمان سنجش برگزار شد از ظرفیت پذیرش استان که ۸۱ نفر است اسامی ۲۴۳ نفر یعنی سه برابر ظرفیت بر روی سایت سنجش قرار گرفته است که از این تعداد با آغاز مصاحبه از ۱۹ دی‌ماه در نهایت ۸۱ نفر جذب و استخدام آموزش‌ و پرورش می‌شوند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد