آخرین آمار بیماران کرونایی در همدان - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
آخرین آمار بیماران کرونایی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد افرادی که در استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند به ۲۲۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری قهاوندجوان به نقل از خبرآنلاین؛ دکتر رشید حیدری مقدم، در گفتگویی اختصاصی در همدان با اعلام اینکه تا ظهرشنبه ۲ فروردین ۹۹ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۲۲۴ نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آزمایش کرونا ویروس تعداد ۲۷ نفر جدید در همدان مثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی ها بی توجه به شیوع این بیماری به سفر های غیر ضروری و مهمانی ها و دید و بازدید های عید می روند، تصریح کرد: تنها راه قطع زنجیره انتقال این بیماری، ماندن در خانه است، دید و بازدید و حضور در اجتماعات، کنترل این بیماری خطرناک را سخت تر خواهد کرد.

دکتر حیدری مقدم با اشاره به اینکه افزایش ناشی از تحرکات جمعیتی، بازار رفتن ها، میهمانی و افزایش تماس‌های اجتماعی در استان زیاد شده، اظهار داشت: نتیجه این تماس ها تا ۱۰ روز دیگر مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت داشتن هر گونه علائم سرماخوردگی به هیچ عنوان از منزل خارج نشوید ودر منزل بمانید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان همدان یادآور شد: در شرایط سرماخوردگی این افراد باید کمترین تماس را با اعضاء خانواده داشته و در اتاق جداگانه استراحت کرده و از ماسک نیز استفاده کنند.

وی گفت: افراد مبتلا به علائمی مانند گلودرد، لرز، تب، سرفه و تنگی نفس، حتما به مراکز بهداشتی درمانی ما به عنوان مراکز خدمات جامع سلامت که به شکل ۱۶ ساعته آماده ارائه خدمات رسانی به بیماران هستند مراجعه کنند و نگران نیز نباشند.
دکتر محمد طاهری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز در گفتگویی از دائر بودن ۳ مرکز غربالگری در همدان خبر داد و گفت: هم اکنون این سه مرکز بهداشت به صورت ۱۶ ساعته برای غربالگری در سطح شهرستان همدان فعال است.

وی با اعلام اینکه مردم به محض مشاهده علایم کرونا می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند، افزود: مرکز خدمات جامع سلامت دیباج در خیابان هنرستان، مرکز امام حسین(ع) در منطقه خضر و مرکز ولیعصر(عج) در انتهای شاه پسند آماده ارائه خدمات به شهروندان همدانی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی در ایام تعطیل هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: مرکز خدمات جامع سلامت جورقان همه روزه از ۸ صبح تا ۸ شب و مراکز بهداشتی بخش قهاوند و مریانج نیز به صورت شبانه روزی کار غربالگری را انجام می‌دهند

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد