آیین تکریم ومعارفه رئیس دادگستری شهرستان کامیاران برگزار شد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
آیین تکریم ومعارفه رئیس دادگستری شهرستان کامیاران برگزار شد

در مراسمی با حضور فرماندار شهرستان کامیاران ، رئیس کل دادگستری کردستان و مسئولان ادارات ونهادهای شهرستان رئیس جدید دادگستری کامیاران معرفی و از رئیس قبلی این دستگاه قضایی تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری قهاوندجوان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کامیاران، طی مراسمی در محل سالن اجتماعات دادگستری شهرستان کامیاران با حضور دکتر مسعود الماسی فرماندار کامیاران ، محمدرضا مترقب رئیس کل دادگستری کردستان ، یزدان فلاحی معاون دادگستری کردستان ،باتمانی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، اعضای شورای تامین ، امام جمعه و مسئولان ادارات به منظور تکریم ومعارفه رئیس دادگستری شهرستان کامیاران برگزار شد.

فرماندار کامیاران در این مراسم گفت: اجرای قانون و تمکین به آن مهمترین راه برقراری نظم در هر جامعه است و برای جلوگیری از بی نظمی  نیازمند به قانون هستیم که دراین راستا دستگاه قضایی جایگاه ویژه ای دارد.

دکتر مسعود الماسی مامور و معذور بودن را نشانه حاکمیت قانون در جامعه دانست واظهار داشت: اگر ما بخواهیم در این زمینه و حاکمیت قانون به نقطه قابل قبولی دست یابیم بایستی به درستی قانون را اجرا کنیم و از اعمال سلیقه پرهیز نماییم.

وی در خصوص مسائل شهرستان اضافه کرد: در قوانین مربوط به حوزه‌های راهنمایی و رانندگی، سدمعبر، نخاله‌های ساختمانی و منابع طبیعی در این شهرستان جای کار داریم و دستگاه قضایی  در این زمینه می تواند در کنار ادارات کمک کار باشد.

دکتر الماسی با بیان اینکه عامل ۹۰ درصد آتش سوزی‌های منابع طبیعی انسانی است، افزود: بسیاری از این آتش سوزی‌ها عمدی بوده که برای جلوگیری از این اتفاق باید امیدواریم دستگاه قضای به صورت جدی‌تر به این موضوع ورود کند.

فرماندار کامیاران در ادامه با بیان اینکه زمین‌های قولنامه‌ای یکی از مشکلات اساسی شهرستان است اظهار امیدواری کرد در این زمینه نیز حمایت های لازم به منظور حل مشکلات مردم صورت گیرد.

دکتر الماسی با اشاره به اینکه در بخش انتقال صنوف مزاحم به خارج شهر با همکاری دادگستری شهرستان بسیار خوب عمل شده است، اضافه کرد: این اقدام با اجرای تدریجی قانون بسیار موفق عملی شده است.

فرماندار شهرستان کامیاران در خاتمه  با اشاره به طرح انتقال  زندان با حمایت دستگاه قضایی ، گفت: از آنجا که زندان در داخل شهر واقع شده به لحاظ رعایت اصول پدافند غیر عامل انتظار داریم با حمایت های لازم این انتقال صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: دستگاه قضایی به دنبال تامین مطالبات و خواسته‌های به حق مردم در حوزه‌های مختلف براساس قانون است.

محمد رضا مترقب روز چهارشنبه در آیین تودیع و تکریم رئیس دادگستری کامیاران اظهار داشت: گاهی اوقات اشتباهاتی در قضاوت،  قاضی‌ها اگر پیش بیاید ناشی از فشار کاری آنها است و در این راستا دادگستری باید تمام تلاش خود را بکار گیرد تا خواسته‌های به حق نظام و مردم در زمینه‌های مختلف تامین شود.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها با دادگستری شد و اضافه کرد: برای اینکه حاصل عملکرد دستگاه قضا در این شهرستان موجب افزایش رضایت و آرامش مردم شود این همکاری لازم و ضروری است.

مترقب افزود: سیاست‌های جدید دستگاه قضایی شامل تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای انجام ماموریت‌های محوله در راستای تامین امنیت مردم، برخورد با هنجار شکنان برای ایجاد آرامش و امنیت در جامعه، کمک و حمایت برای رفع موانع سرمایه گذاری، کاهش سیاست بازداشت و حبس در مواردی که انجام این کار ضروری نیست، ترویج فرهنگ داوری، صلح و سازش،  شور و مشورت قبل از اقدام قضایی، تکریم ارباب رجوع و پیگیری حقوق عامه است که دادگستری استان به جد پیگیر این موارد است.

حجت الاسلام احمد زارعی امام جمعه اهل تشیع کامیاران در این مراسم به بیان وظایف قاضی از منظر دینی پرداخت.

در ابتدای این مراسم مسعود سعادت رئیس قبلی دادگستری در گزارشی به بیان اقدامات و فعالیتهای دستگاه قضایی در زمینه های مختلف پرداخت.

رئیس جدید دادگستری شهرستان کامیاران به اولویت های کاری خود در زمینه حمایت از قانون ، محیط زیست ، جلوگیری از تغییرات غیر مجاز کاربری و حمایت از نیروی انتظامی پرداخت.

در خاتمه این مراسم حسین محسن لو به عنوان رئیس جدید دادگستری کامیاران معرفی و از خدمات مسعود سعادت رئیس پیشین این دستگاه در شهرستان تقدیر شد.

گفتنی است محسن لو با حکم رئیس قوه قضاییه به این سمت منصوب شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد