اجرای مانور عملیاتی برق در منطقه «یسرلو» قهاوند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای مانور عملیاتی برق در منطقه «یسرلو» قهاوند

مدیر برق شهرستان همدان از اصلاح خطوط ۲۰ کیلوولت عین‌آباد شهرستان همدان با حضور ۲۵ گروه عملیاتی برق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قهاوند جوان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، اولین مانور عملیاتی شرکت توزیع برق استان همدان با هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت و مدیریت برق شهرستان همدان با سناریو از پیش تدوین شده در بخش قهاوند شهرستان همدان، با حضور فرماندار همدان، بخشدار و جمعی از مسئولین بخش قهاوند، مدیر برق شهرستان همدان و مدیران امورهای ۱ و خدمات فنی مدیریت برق شهرستان همدان برگزار شد.

علی سهرابی بیدار، مدیر برق شهرستان همدان در مراسم افتتاحیه مانور عملیاتی اصلاح خطوط ۲۰ کیلوولت عین‌آباد شهرستان همدان اظهار داشت: این مانور با حضور ۲۵ گروه عملیاتی از برق شهرستانهای استان و پیمانکاران برق شهرستان همدان در منطقه یسرلو قهاوند برگزار می‌شود.

علی سهرابی بیدار با بیان اینکه مدیریت بحران بر سه اصل مهم شناسایی مخاطرات(ریسکها)، پیشگیری و آمادگی استوار است، افزود: توجه به این سه اصل در تمام برنامهها اعم از احداث پروژهها، تعمیر و نگهداری و بازسازیها میتواند هر سازمان را در هر شرایطی از جمله شرایط اضطراری از دچار شدن به وضعیت اضطراری باز دارد.

وی ادامه داد: مانور و تمرین یکی از مهمترین اقدامات در راستای افزایش سطح آمادگی است که با تمرین همه اقدامات لازم برای مقابله با شرایط اضطراری، بتوان در وضعیت اضطراری مقابله صحیح انجام داد تا با کمترین آسیبها وضعیت به حالت عادی برگردد.

مدیر برق شهرستان همدان ابراز داشت: مانورهای عملیاتی شرکت توزیع برق استان همدان یک تمرین همه جانبه از فعالیتهای توزیع است.

وی با اشاره به مانورهای عملیاتی برق افزود: با توجه به انجام کار مفید اجرایی از قبیل تعمیر و اصلاح و یا احداث شبکه طی مانور، به صورت کاملا واقعی و با سناریو از پیش تدوین شده تمام فعالیتها از بازدید و عیب یابی تا طراحی و تعمیر و اصلاح شبکه و حضور به موقع و هماهنگیها و… در مانور تمرین میشود.

سهرابی بیدار تصریح کرد: همچنین با توجه به نظارت و ارزیابی حین مانور، همه نکات مثبت یادآوری و شرکت‌کنندگان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اهداف مورد نظر این مانورها عنوان کرد: افزایش توان و آمادگی واحدهای اجرایی شرکت برای شرایط اضطراری ناشی از اقدامات تخریبی یا حوادث طبیعی، آشنایی واحدهای معین با خطوط و تأسیسات برق مدیریت برق شهرستان و آشنایی و افزایش آمادگی پیمانکاران برای اقدام و همکاری در شرایط اضطراری از اهداف اجرایی این مانورها است.

مدیر برق شهرستان همدان گفت: حضور نیروهایی از ادارات مختلف شهرستان با مدیریت مسئولین شهرستان از جمله فرمانداری و اقدامات عملیاتی همزمان در راستای مانور برقراری شریانهای حیاتی و تبادل تجربیات و اطلاعات برای افزایش سطح هماهنگیها برای اقدام لازم در شرایط اضطراری و تعمیر و اصلاح بخشی از شبکه برق شهرستان نیز از دیگر اهداف این مانورها است.

وی با اشاره به هم‌افزایی و انجام عملیات همزمان اصلاح شبکه با حضور ۲۵ گروه عملیاتی در ۳ ساعت یادآور شد: با توجه به ضرورت این اصلاحات در صورت انجام این اصلاحات به روش عادی و انجام کار توسط خود واحد به تنهایی با توجه به محدودیت تعداد گروه عملیاتی واحد اجرایی، نیاز به اعمال خاموشی و قطعی برق چندین برابری برای انجام این کارها در چندین روز خواهد بود.

سهرابی بیدار ابراز داشت: سنجش و پیگیری افزایش سرعت و سطح آمادگی مدیران و کارکنان در پاسخ به فراخوانها در شرایط اضطراری و بحران‌ها و نمایشی از قدرت مدیریت بحران بخش توزیع برق و ایجاد آرامش و اطمینان در ذینفعان نیز از دیگر اهداف اجرای مانور است.

علی تعالی فرماندار همدان نیز در ادامه از تلاش‌ها و خدمات‌رسانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تقدیر کرد.

منبع خبر : قدس آنلاین
false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد