اقتصاد مقاومتی ، تبدیل کننده ی چالش تحریم به فرصت پیشرفت درون زا - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اقتصاد مقاومتی ، تبدیل کننده ی چالش تحریم به فرصت پیشرفت درون زا

شهردار قهاوند در گقت و گویی اختصاصی اظهار داشت : مصرف گرایی یکی از آسیب‌های عمده جامعه ماست و مقام معظم رهبری هم بارها به این نکته پرداخته‌اند. اگر ما فرهنگ مصرفی را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد اما در شرایط کنونی آمارها نگران کننده است.

محمد رستگار در ادامه با اشاره به بهره گیری از اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تحقق شعار استقلال ، دغدغه حضرت امام(ره) هم بود و مقام معظم رهبری در سال ۸۹ این مسئله را مطرح کردند و بنده معتقدم برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور تکیه بر اقتصاد مقاومتی تنها راه حل است.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند با هر تهدیدی علیه اقتصاد مقابله کند و حتی می تواند تبدیل کننده ی چالش تحریم به فرصت پیشرفت درون زا باشد . اما بحث جدی وجود دارد که اقتصاد مقاومتی یک سیستم دارای فرآیند اجرایی هست و بر این اساس نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران باید به ارزش‌ها و جهان بینی اسلامی تکیه کند و در غیر این صورت حل مشکلات کشور غیر ممکن خواهد بود.

شهردار قهاوند افزود : کشور ما برای پیشرفت در اقتصاد، نیاز به یک انقلاب اقتصادی دارد، تا بتواند بر مشکلات موجود فائق آید. بنده اعتقاد دارم با بکارگیری روشهای عاقلانه از انرژی در مدت زمان کوتاهی به یک کشور اقتصادی بزرگ و قابل رقابت با اقتصادهای برتر جهان تبدیل خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود تحریم تهدیدآور نیست بلکه برای ما فرصت‌هایی فراهم می‌کند تا بتوانیم به موقعیت های مناسب و مطلوبی دست پیدا کنیم.در این راه باید دولتمردان، مسئولان و مردم از تعریف روشن مقام معظم رهبری به عنوان یک نقشه پیشرو بهره برداری کنند تا حماسه اقتصادی، خلق شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد