امام خمینی (ره) مظهر تولی و تبری بودند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
امام خمینی (ره) مظهر تولی و تبری بودند

مسئول تعلیم و تربیت سپاه قهاوند ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر ، به بیان عوامل موفقیت جوانان پرداخت و اظهار داشت: اولین شاخصه برای یک جوان موفق ، عقل است. عقل کامل می تواند سرنوشت انسان را تعیین کند و رقم بزند.

وی افزود: دومین شاخصه عشق است. عشق به اموری که انجام می دهیم. اگر انسان به کاری که انجام می دهد عشق بورزد به سرمنزل مقصود خواهد رسید.

حجت الاسلام بهزاد یوسفی همراهی علم و عمل را باعث موفقیت جوانان دانست و اظهار داشت: سومین شاخصه علم است که جوانان باید در فراگیری آن اهتمام ورزند. علم و عمل دو بالی هستند که باعث اوج گرفتن و موفقیت یک جوان خواهد شد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه قهاوند چهارمین شاخصه را اخلاص بیان کرد و گفت: در هرکاری باید با اخلاص وارد شویم حتی اگر این اخلاص کم هم باشد بسیار مفید است.

وی افزود: پنجمین شاخصه تخصص است. اگر شخصی تخصص یک کار را نداشته باشد ، نمی تواند در آن کار موفق شود.

یوسفی ششمین شاخصه را دشمن شناسی بیان کرد و گفت: نکته ی مهمی که وجود دارد این است که انسان باید اولا دشمن درون خود را و ثانیا دشمن بیرون خود را بشناسد تا بتواند راه و روش صحیح را تشخیص دهد.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه قهاوند:هفتمین شاخصه اهتمام در انجام تکالیف دینی دانست و تاکید کرد: اهتمام جوانان به انجام وظایف و تکلیف دینی از اموری است که نباید از آن غافل شد.

حجت الاسلام بهزاد یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی ایران را انقلابی جامع خواند و اظهار داشت: ما باید در انقلاب اسلامی یک شاخص و مدل داشته باشیم .

یوسفی در ادامه به ویژگی های اخلاقی امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امام بهترین منتظر بود. اگر انسان منتظر واقعی نباشد نمی تواند موفق شود. امام مایه دلخوشی اهل بیت (ع) بودند .

یوسفی ادامه داد: توکل و توسل باید از باب ضرورت دیده شود. توکل و توسل باید مانند توکل و توسل امام (ره) چنان که هیچ قدرتی برای ایشان ارزشی نداشت.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه قهاوند اظهار داشت: امام (ره) رهبر انقلاب درون خود بود که توانست رهبر انقلاب برون باشد. اگر انسان خود را رهبری کند می تواند جامعه را نیز رهبری کند.

یوسفی با اشاره به بصیرت امام راحل در اتفاقات دوران انقلاب گفت: امام (ره) به جهل و غفلت به عنوان دو دشمن اصلی نگاه می کردند. جاهل بودن با با سواد بودن تفاوت دارد. سال های قبل از انقلاب که خبری از انقلاب و قیام نبود ، امام (ره) برای کوچک ترین کارها برنامه ریزی می کردند که این امر بسیار مهم است.

یوسفی با اشاره به اهمیتِ داشتنِ بصیرت در عصر حاضر بیان کرد: امام (ره) مظهر تولی و تبری بودند. در جامعه ای که ما زندگی می کنیم مصداق تولی و تبری و جاذبه و دافعه «أشدّاءُ علی الکفار و رُحماءُ بینهم» می باشد. با دشمنان باید أشداء و با دوستان باید رحماء باشیم.

یوسفی شاخصه های بیان شده را عامل تقویت اراده دانست و اظهار داشت: اگر انسان این امور را انجام دهد باعث رشد و تقویت اراده استوار او خواهد شد. اگر انسان اراده ای قوی نداشته باشد نمی تواند در کارهایش موفق شود .

یوسفی تصریح کرد: اراده دارای دو مرتبه عقلانی و حیوانی است که انسان باید مراتب اراده را عقلانی بسنجد. عقل سلیم انسان را به سمت شرع هدایت می کند و شرع صحیح انسان را به سمت عقل سوق می دهد.

یوسفی در ادامه خطاب به جوانان گفت: توجه به نقاط مثبت و منفی امور سبب تقویت اراده در جوانان می شود. خیلی وقت ها باید از خودمان انتقاد کنیم . تعریف بیش از حد موجب ایجاد غرور کاذب در فرد می شود. البته در جایی باید از خودمان انتقاد کنیم که پیشنهاد هم مطرح شود و صرفا انتقاد مطرح نشود.

یوسفی در پایان تاکید کرد: مقام معظم رهبری برای جوانان ما اسوه هستند و باید رفتار و منش ایشان سرلوحه کارهای جوانان باشد.

«مشروح این گفت و گو را می توانید در ویدیو زیر مشاهده نمایید»

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد