امت اسلامی در روز قدس ندای وحدت سر می دهد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
امت اسلامی در روز قدس ندای وحدت سر می دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در آستانه روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما اظهارداشت: روز قدس در واقع روزی است که ملتهای مسلمان و به ویژه ملت ایران، ندای مظلومیت یک ملت بزرگی را که ۶۶ سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده ، به گوش جهانیان می رسانند.
حضور باشکوهتر مردم ایران در روز قدس در شرایط کنونی مذاکرات، یک نوع پشتیبانی بزرگ از حقوق و عزت خودشان است و هر چه این راهپیمایی شکوهمندتر باشد، عزت ملت مسلمان ایران و قدرت دولت و نظام اسلامی از دید جهانیان بیشتر خواهد بود
مسلمانان امسال با حضورشان در تظاهرات روز قدس، نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و گروههای تروریستی وابسته به آن در منطقه اعلام می کنند
دکتر روحانی، روز قدس را یادگار بزرگ امام راحل عظیم الشان برشمرد و گفت: ملل اسلامی در واقع در روز قدس به یک معنا ندای وحدت خود را سر می دهند. مردم جهان در این روز به عنوان نمادی از یک حادثه غریب و کم نظیر تاریخی که یک ملت بزرگ به طور کامل آواره شده، یکصدا با هم فریاد آزادی فلسطین را سر می دهند.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه روز قدس امسال دو ویژگی دیگری هم دارد، گفت: ویژگی نخست این است که امسال در منطقه کشتاری از سوی مزدورانی به راه افتاده که در واقع در پشت سر آنان صهیونیست ها هستند. مردم امسال با حضورشان در تظاهرات روز قدس، نفرت خود را از رژیم صهیونیستی و این گروههای تروریستی وابسته به آن اعلام می کنند.
دکتر روحانی در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ اشاره کرد و در تشریح ویژگی دوم روز قدس امسال اظهارداشت: حضور باشکوهتر مردم ایران در روز قدس در شرایط کنونی مذاکرات، یک نوع پشتیبانی بزرگ از حقوق و عزت خودشان است و هر چه این راهپیمایی شکوهمندتر باشد، عزت ملت مسلمان ایران و قدرت دولت و نظام اسلامی از دید جهانیان بیشتر خواهد بود.
رییس جمهوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر فعالیتهای گروههای تکفیری و تروریستی در منطقه بر انحراف افکار عمومی از موضوعاتی مانند اشغال سرزمین فلسطین و کشتار مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی گفت: مسلما یکی از آثار سوء حضور گروهک های تروریستی، انحراف افکار عمومی جهان از موضوعات اصلی است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه مردم مسلمان هر کشوری که گرفتار حضور این مزدوران تروریست هستند، ذهنشان درگیر جنایات این گروهکها در درون کشورهایشان می شود، اظهارداشت:یکی از فوایدی که تروریست ها برای قدرت های بزرگ و صهیونیست ها دارند همین است که ملل اسلامی را از آن هدف بزرگی که در این منطقه همه با هم دارند یعنی” آزادی قدس” ، منحرف می کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد