امر به معروف در قالب محله، ناحیه و منطقه محور اجرا می‌شود - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
امر به معروف در قالب محله، ناحیه و منطقه محور اجرا می‌شود

به نقل از تسنیم؛ حجت الاسلام سید احمد زرگر ظهر یکشنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان با تاکید بر اینکه پس از تصویب قانون امربه معروف و نهی از منکر ظرفیت های خوب در کشور ایجاد شده است اظهار داشت: ما مسئولین و دست اندرکاران باید بهترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه استان همدان از استان‌های موفق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است افزود: تمامی افرادی که دست به دست هم دادند تا امر به معروف و نهی از منکر در استان همدان اجرایی شود در محضر خداوند متعال ماجور هستند.

دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این عرصه را مهم برشمرد و ابراز کرد: در تعالیم دین اسلام و روایات نیز به حضور مردم در این عرصه توجه بسیاری شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر با ۲۲ سال تاخیر به تصویب رسیده است گفت: اگرچه این قانون با تاخیر بسیار به تصویب رسید اما این تاخیر سبب شد تا با ارزیابی‌های مکرر خلاهای قانونی و معایب آن برطرف شود.

زرگر با تاکید بر اینکه ما تلاش کرده‌ایم در این قانون آنچه که مد نظر اسلام است اجرایی شود بیان کرد: در حال حاضر به گفته کارشناسان قانون فعلی که به تازگی به تصویب رسیده است قانون خوبی است.

وی با تشریح بیانات امام(ره) و مقام معظم رهبری درباره مردمی کردن امر به معروف و نهی از منکر افزود: باید برنامه ریزی گسترده‌ای برای حضور مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی شود چرا که تجربه ثابت کرده است حضور مردم سبب موفقت طرح می‌شود.

دبیرکل ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای حضور گسترده مردم در این عرصه تیم‌هایی در قالب محله محور، ناحیه محور و منطقه محور امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی می‌کنند.

وی با برشمردن مراحل امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در یک تحقیق میدانی اگر چه مردم امر به معروف و نهی از منکر را واجب می‌دانستند اما یا بستری برای عملی کردن آن و یا توانایی بیان آن را نداشتند به همین دلیل اجرای تذکر کتبی  در دستور کار قرار گرفت.

زرگر با بیان اینکه از ظرفیت‌های مردمی برای مانورهای قانونی در اجتماع و رفع برخی معضلات بهره برد اظهار داشت: برخی نگران سو استفاده احتمالی افرادی از این جایگاه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستند موضوعی که باید نسبت به آن دقت داشت و با گزینش افراد مانع از بروز آن شد.

وی گفت: باید آموزش، توجیه آنها نسبت به مسئولیتشان و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از این ظرفیت عظیم در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد