امسال 175 نفر در قهاوند باسواد می‌شوند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
امسال ۱۷۵ نفر در قهاوند باسواد می‌شوند

محمد پورداوود با بیان اینکه ۵۸۰۰ نفر باید در ۳ دوره سوادآموزی آموزش ببینند، اظهار کرد: امسال باید ۳۵۰۰ نفر در مقطع سوادآموزی، ۱۳۰۰ نفر در دوره انتقال و ۷۰۰ نفر در دوره تحکیم آموزش ببینند.

وی با اشاره به برش شهرستانی سوادآموزی افزود: ۳۹۵ نفر در اسدآباد، ۳۱۵ نفر در بهار، ۲۵۵ نفر در تویسرکان، ۲۰۰ نفر در جوکار، ۱۵۰ نفر در خزل، ۲۴۵ نفر در رزن و ۱۷۰ نفر در سامن باید تحت پوشش سوادآموزی قرار بگیرند.

پورداوود تصریح کرد: امسال ۲۱۰ نفر در فامنین، ۲۰۵ نفر در قروه‌درجزین، ۱۶۵ نفر در قلقلرود، ۱۷۵ نفر در قهاوند، ۴۵۵ نفر کبودراهنگ و ۱۵۰ نفر در گل‌تپه و ۱۸۵ نفر در لالجین باید از خدمات سوادآموزی بهره‌مند شوند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پروش استان همدان خاطرنشان کرد: براساس هدفگذاری صورت گرفته در سالجاری ۶۳۵ نفر در شهرتسان ملایر، ۴۲۰ نفر در نهاوند، ۶۴۰ نفر در ناحیه یک همدان و ۵۹۵ نفر در ناحیه ۲ همدان آموزش سوادآموزی داده شود.

وی گفت: همچنین امسال ۷۵۰ نفر دوره خواندن با خانواده، ۱۵۰ نفر دوره مهارت‌آموزی، ۱۲۰۰ نفر انشاءنویسی، ۱۰۰ نفر آموزش رایانه، ۷۰۰ نفر حلقه‌های کتابخوانی و ۶۶۰ نفر مسابقات را باید طی کنند.

پورداوود با اشاره به فعالیت ۳ مرکز یادگیری محلی در استان، بیان کرد: مرکز یادگیری محلی در نواحی یک و ۲ همدان و ملایر فعالیت دارد و مرکز یادگیری محلی زندان همدان نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مراکز یادگیری محلی علاوه بر سوادآموزی مهارت‌های زندگی را آموزش می‌دهند، اظهار کرد: در مراکز یادگیری محلی ۲۲۵ نفر علاوه بر سوادآموزی، آموزش مهارت‌های زندگی و مشاغل و حرف می‌بینند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پروش استان همدان، صداوسیما، بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار، نیروی انتظامی و زندان‌ها را از دستگاه‌های همکار در امر سوادآموزی دانست و افزود: از این ادارات می‌خواهیم حمایت بیشتری در شناسایی و جذب سوادآموزان داشته باشند.

پورداوود خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی بر بحث سوادآموزی اهتمام ویژه‌ای دارد به طوریکه ۴ شورای پشتیبانی سوادآموزی در سال تشکیل می‌شود که دلیل بر اهمیت این موضوع است.

وی با تأکید بر اینکه نگه‌داشت سوادآموزان از نکات حائز اهمیت در سوادآموزی است، بیان کرد: رویکرد سوادآموزی استان همدان نگه‌داشت سوادآموزان است به‌طوریکه با سیاست‌های تشویقی اقدام به این امر کرده است.

پورداوود با بیان اینکه تمام مکانسیم‌های تشویقی برای سوادآموزی به‌کار گرفته شده است، ادامه داد: پرداخت ۱۴۴ هزار تومان به افرادی که باسواد می‌شوند و پرداخت ۷۶۰ هزار تومان پاداش به مربیان سوادآموز  پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان جزء استان‌های باسواد کشور است، گفت: در استان همدان ۴۸ هزار و ۹۱۶ بی‌سواد وجود دارد که هدف ما ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد