باید در روستاها نسبت به جمع‎آوری زباله فرهنگ‌سازی شود - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
باید در روستاها نسبت به جمع‎آوری زباله فرهنگ‌سازی شود

بخشدار بخش شراء ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان همدان با اشاره به مشکل وسیله نقلیه حمل زباله و اعتبار در این شهر، اظهار کرد: به دلیل مشکلات اعتباری با عدم جذب نیرو برای جمع‌آوری زباله مواجه هستیم.

ابراهیم مولانیا با بیان اینکه در روستاها وسایل نقلیه جمع‌آوری دفع زباله وجود ندارد، این موضوع را مشکلی اساسی دانست و گفت: باید فرهنگ‌سازی در روستاها نسبت به جمع‎آوری زباله صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو روستا به عنوان پایلوت انتخاب شد و کیسه‌های حمل زباله در اختیار آنها قرار گرفت، خواستار اجرای این طرح طی امسال در روستاها شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز گفت: اگر فردی تخلف کند به دو تا سه سال حبس محکوم می‌شود و در این رابطه باید اداره راه وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه کارخانه شیشه همدان سه ماه پیش ۱۶ هزار سرویس خاک سیلیس در جاده تهران تخلیه کرده است، خاطرنشان کرد: در خصوص این مسئله نیز باید مدیریت پسماند استان وارد عمل شود.

مهدی‎آزاد با بیان اینکه اینکه در خصوص جمع‌آوری زباله‌های بین راهی سه باکس در پلیس راه استان تعبیه شده است، گفت: متاسفانه با عدم مدیریت جمع‌آوری این زباله‌ها، برخی افراد پسماندها را در باکس‌ها آتش می‌زنند که نیاز به معرفی متولی جمع‌آوری چنین زباله‌هایی داریم.

وی با بیان اینکه ماده ۸ مدیریت پسماند به صراحت به پرداخت هزینه پسماند اشاره می‌کند، گفت: با تلا‌ش‌های صورت گرفته درصد قابل توجهی از هزینه‌ها جمع‌آوری شده اما صددرصد نبوده است.

 

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد