بخشداران بخش مرکزی و شراء با همکاری دستگاه‌های اجرایی درخصوص مسائل بودجه آمادگی خود را حفظ کنند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بخشداران بخش مرکزی و شراء با همکاری دستگاه‌های اجرایی درخصوص مسائل بودجه آمادگی خود را حفظ کنند

حسین افشاری ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان در خصوص گزارش بانک‌های عامل از بند «د» تبصره ۱۱، اظهار کرد: طبق گزارش دریافت شده از بانک‌های عامل استان و شهرستان همدان، همه بانک‌ها تعهدات خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از محل تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان همدان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغالزایی و رونق تولید تصویب شد، بیان کرد: مراحل ابلاغ این مصوبه به استان همدان در حال انجام است و در آینده نزدیک به مقام ارشد استان داده می‌شود تا بین بانک‌ها تقسیم شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های شهرستان همدان را از هم اکنون در دست تهیه داشته باشند، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی بررسی کنند که چه کسانی مایل به استفاده از این تسهیلات هستند.

افشاری با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی، همراه با مصوبه در اختیار استان و متولیان قرار خواهد گرفت، افزود: فرصت برای تعریف طرح در مقطع زمانی دو ساله است پس باید از هم‌اکنون طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی همراه با اولویت‌بندی فهرست شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخش شراء طرح‌هایی بررسی و اطلاعاتی دریافت شده است، افزود: در بخش مرکزی و به خصوص در مناطق روستایی طرح‌های کوچک آغاز شده و مشکل طرح‌های بزرگ کمتر است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان از بخشداران بخش مرکزی همدان و قهاوند خواست با همکاری دستگاه‌های اجرایی درخصوص مسائل بودجه آمادگی خود را حفظ کنند و ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه شهرستان همدان با رویکرد کار محوری تصویب شد.

وی ادامه داد: برای توزیع اعتبارات تملک دارایی در سال جاری، دستگاه‌ها باید بر روی طرح‌هایی که به اشتغال استان کمک می‌کنند، متمرکز شوند.

افشاری با بیان اینکه برای به نتیجه رسیدن طرح‌ها باید دو نکته رعایت شود، اظهار داشت: نخست اینکه برای اجرای طرح‌ها از پیمانکاران داخل استان استفاده و دوم اینکه مواد مورد نیاز پروژه‌ها از داخل استان تهیه شود.

وی با اشاره به اینکه خرید مواد مورد نیاز پروژه‌ها از داخل استان به رونق تولید و کسب و کار کمک می‌کند، بیان کرد: تولیدکنندگان استان محصولات خود را در انبار دپو کرده‌اند چراکه محصولات آنها به فروش نمی‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با تاکید بر اینکه اگر می‌توان مواد مورد نیاز پروژه‌ها را از داخل شهرستان یا داخل استان تهیه کرد به سراغ سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نباید رفت، ادامه داد: از ابتدای آبان ماه امسال تا ۱۸ ماه آینده ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی تملک دارایی صرف طرح‌های استان همدان می‌شود که باید از این فرصت کم نظیر استفاده کرد تا بخشی از معضل بیکاری در استان رفع شود.

وی در ادامه به گزارش صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد ۵۸۰ شغل از محل طرح‌های ایجاد شده از سوی صندوق کارآفرینی امید قابل تقدیر است.

افشاری در رابطه با بیمه شده‌های اجباری جدید، بیان کرد: در گذشته برای ارائه آمار اشتغال ایجاد شده، راهکارهای متفاوتی وجود داشت اما اکنون ملاک گزارش اشتغال ایجاد شده بیمه‌شدگان اجباری تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۳ هزار و ۷۷۳ نفر بیمه شده جدید در شهرستان همدان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶٫۱ درصدی داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه معضل بیکاری به اندازه‌ای بالاست که این آمار اثر ملموسی در جامعه ندارد، بیان کرد: انتظار داریم از فرصت کم‌نظیر یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سفر رئیس جمهور و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع ملی تملک دارایی استفاده مطلوب شود.

وی در پایان افزود: در نیمه نخست امسال با همه محدودیت منابع در شهرستان همدان، ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به طرح‌های اشتغالزایی تسهیلات پرداخت شده است.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد