برنامه تحول نظام سلامت را مقتدرانه ادامه می دهیم - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
برنامه تحول نظام سلامت را مقتدرانه ادامه می دهیم

سیدحسن هاشمی در دومین روز از اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن بیان این مطلب خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: مردم قدردان اقدامات شما و کار سختی که شما انجام می دهید، هستند.

وزیر بهداشت با بیان این که روحانیت، به دلیل این که در میان مردم هستند و همچنین نمایندگان مقام معظم رهبری از اجرای برنامه تحول نظام سلامت ابراز رضایت می کنند، گفت: بالاتر از همه مقام معظم رهبری به طور مکرر حمایت خیلی جدی از خدمات دولت در حوزه سلامت داشته اند و همین هم برای ما کافی است که اگر مردم از ما راضی باشند، خداوند هم راضی است و باید خیلی مراقب باشیم تا گرفتار حاشیه ها نشویم.

احداث ۲ بیمارستان در شهرهای ملارد و شهر قدس

وزیر بهداشت در عین حال با بیان این که هنوز مشکلات و عقب افتادگی های زیادی در حوزه سلامت وجود دارد به جلسه اخیر خود با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: برای ایشان سخت بود که بپذیرند هیچ اقدامی برای بهداشت و درمان در حاشیه های شهر تهران نشده است.

هاشمی از احداث ۲ بیمارستان برای شهرهای ملارد و شهر قدس استان تهران در دو سال آینده خبر داد.

وزیر بهداشت با بیان این که عقب ماندگی های زیادی در حوزه سلامت وجود دارد، یادآور شد: لذت و شیرینی که موجب رضایتمندی مردم و همکاران در طول یک سال گذشته با اجرای برنامه تحول سلامت ایجاد شد بی بدیل است و اجر این فعالیت ها در درگاه خداوند محفوظ است.

هاشمی خطاب به روسای دانشگاههای علوم پزشکی تصریح کرد: با همان شور و حرارت و مقتدرانه امورات دانشگاه را به پیش ببرید و معاونان، مدیران و روسای بیمارستانها کمترین تردیدی را در صحبتها و تصمیمات شما احساس نکنند و به کسانی که از همان ابتدا سعی در تردید افکنی داشته اند توجه نکنید.

وی گفت: اگر اشتباهی در برنامه های سال گذشته وجود داشته است جلسه بگذارید و مشکل را رفع کنید و اگر مشکلی مربوط به ستاد وزارتخانه است بدانید گوش شنوایی در ستاد وزارتخانه برای شنیدن مشکلات شما وجود دارد.

ضرورت اصلاح برخی از بسته‌های برنامه تحول سلامت

وزیر بهداشت با تاکید بر اصلاح برخی بسته‌ها از جمله مقیمی پزشکان در برنامه تحول سلامت گفت: مقیمی را نباید به عنوان یک امتیاز به کسی بدهید و همچنین مقیمی نباید تبدیل به آنکالی شود.

هاشمی تصریح کرد: البته مقیمی باید برای بخشهای اورژانس، بیهوشی، قلب و زنان وجود داشته باشد و امسال نیز مانند سال گذشته نباید هیچ بیماری را برای گرفتن خدمات به بیرون از بیمارستان ارجاع داد.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که امسال برنامه های جدیدی در حوزه آموزش پزشکی اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم برای این موضوع پیش بینی شده است و معاونین آموزشی باید از فرصت بوجود آمده استفاده کنند.

ظرفیت ها را برای پذیرش پزشکان عمومی و متخصص افزایش دهید

 هاشمی با بیان این که معاونین آموزشی دانشگاهها باید تلاش کنند که ظرفیت‌های آموزشی را افزایش دهند تصریح کرد: یکی از موانع دسترسی مردم کمبود پزشک عمومی و متخصص است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کمبود نیروهای پزشک و متخصص باعث آسیب به جان مردم و افزایش معلولیت ها می شود.

هاشمی با تاکید بر این که افزایش ظرفیتها باید هم در پزشک عمومی و تخصصی به طور همزمان باشد افزود: در رشته دندانپزشکی نیز به رغم این که گفته می شود ۲۶ هزار دندانپزشک در کشور داریم ولی واقعیت این است که در بسیاری از شهرها و مناطق دور افتاده دندانپزشک نداریم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه پژوهش نیز اقدامات و طرحهای خوبی اجرا شده است که جا دارد جلسه ای نیز با محور پژوهش برگزار شود و از تلاش‌ها و زحمات همکاران این حوزه قدردانی شود.

برگزاری اجلاس دیگری با محوریت بهداشت

هاشمی همچنین حوزه بهداشت را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: جلسه‌ای نیز با محوریت بهداشت برگزار خواهد شد و ماموریت دانشگاهها در این حوزه مشخص شده است.

وی در ادامه با شاره به پدیده زیرمیزی اظهار داشت: بیش از ۲۰ سال است که گرفتار این موضوع شده ایم و اگر جلوی این کار را نگیریم آسیب جدی خواهیم دید.

وزیر بهداشت با بیان این که ۴۰ درصد درمان در تهران صورت می گیرد، بر ضرورت نظارت جدی بر دریافت های نامتعارف به ویژه در تهران تاکید کرد و گفت: مسئولین حوزه سلامت و دانشگاههای علوم پزشکی آبروی خود را در قبول مسئولیت گذاشته اند و دولت نیز به رغم همه مشکلات مالی به ما اعتماد کرده و به حوزه سلامت کمک کرده است و اگر عده قلیلی با دریافت های غیرمتعارف ما را تحقیر می کنند باید جلوی آنها را بگیریم و نباید باعث سلب اعتماد مردم و مسئولین شویم.

به ثمر نشستن بسیاری از اقدامات درمانی توسط پرستاران انجام می شود

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به اهمیت نیروی انسانی گفت: اساس کار دانشگاهها توسط نیروهای تخصصی، پزشکان و پرستاران صورت می گیرد وی با اشاره به اهمیت کار پرستاران در حوزه درمان گفت: به ثمر رساندن بسیاری از اقداماتی که در بیمارستانها انجام می شود توسط پرستاران انجام می شود.

هاشمی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی خاطرنشان کرد: باید به پرداخت به موقع حقوق و دریافتی های پرستاران توجه کنید.

وزیر بهداشت بار دیگر بر ضرورت نظارت بر اجرای تعرفه ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات امسال وزارت بهداشت نظارت است و نظارت ها بسیار جدی خواهند بود و دلیل آن مراقبت و حمایت از عملکرد دانشگاه هاست.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد