پیشنهاد می‌شود یک برنامه شاخص در دهه فجر امسال در قهاوند برگزار شود - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیشنهاد می‌شود یک برنامه شاخص در دهه فجر امسال در قهاوند برگزار شود

مجاهد بنی‌عامریان ظهر امروز در جلسه ستاد دهه فجر شهرستان همدان در فرمانداری اظهار کرد: دهه فجر نقطه عطف تاریخ کشور محسوب می‌شود و امام(ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی مهمترین حادثه قرن را در سال ۵۷ رقم زدند.

وی با اشاره به ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار شاه از کشور افزود: این فرار تاریخی نشانه و قوت قلبی برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه از ابتدای دی‌ ماه دو ستاد فرعی و ۱۸ کمیته تخصصی در سطح شهرستان تشکیل شده است، گفت: این برنامه‌ها در سه بخش سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها، رویکردها و الزامات برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امسال با پیش‌ رو بودن انتخابات کشور الزامات در برنامه‌های دهه فجر مورد تأکید است، ادامه داد: این الزامات به دو صورت ایجابی و سلبی باید به دور از کش و قوس‌های سیاسی به صورت عمومی و فراگیر انجام شود.

بنی‎عامریان خاطرنشان کرد: دهه فجر متعلق به آحاد مردم کشور است و باید به یک جشن ملی تبدیل شود و نگذاریم محفلی برای تبلیغات کاندیداها باشد.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های نهادهای مختلف به صورت تیتروار به فرمانداری ارسال شده است، تصریح کرد: تشکل‌ها و ادارات یک توجه خاص و وی‍ژه به برنامه‌های ۱۲، ۲۱ و ۲۲ بهمن‌ماه در سطح شهر داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان تأکید کرد: از آموزش‌ و‌ پرورش چون بیشترین سطح کمی و کیفی جمعیت را زیر پوشش خود دارد انتظار بیشتری در برگزاری جشن‌های انقلاب می‌رود.

وی گفت: بیشترین و بهترین فعالیت‌ها در جشن انقلاب به دلیل وسعت و گستردگی این نهاد در آموزش و پرورش انجام می‌شود.

بنی‎عامریان با بیان اینکه تاکنون لیست ۱۶ عنوان افتتاحیه و پنج کلنگ‌زنی از دستگاه‌های اجرایی به دست فرمانداری شهرستان همدان رسیده است، اظهار کرد: در مجموع افتتاح ۲۱ عنوان پروژه عمرانی در دستگاه‌های اجرایی در این دهه انجام می‌شود که در حال حاضر بیش از ۸۷ برنامه برای افتتاح پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی بیش از ۷۰۰ عنوان برنامه در قالب برنامه‌های فرهنگی، عمرانی و… برای دهه فجر امسال پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان بیان کرد: یک‌هزار و ۲۰۰ برنامه از سوی تشکل‌های دینی و مردمی و حدود ۷۰ گفتمان دینی و پرسش و پاسخ در مدارس و دانشگاه‌ها در این ایام تدارک داده شده است.

وی در خصوص برنامه‌های حوزه بسیج و سپاه همدان نیز ادامه داد: در ۲۴۰ پایگاه سپاه شهرستان همدان هر شب از دهه مبارک فجر یک برنامه توسط یک یگان برگزار می‌شود و ۲ هزار برنامه در سطح پایگاه‌ها در این ایام پیش‌بینی شده که ۱۵ عنوان برنامه آن مخصوص شهرستان همدان است.

بنی‎عامریان در زمینه برگزاری برنامه‌های این دهه در دانشگاه‌ها نیز گفت: در سطح استان بیش از ۳۷۰ برنامه با ۲۵۰ عنوان اجرا می‌شود که از این تعداد ۳۴۰ برنامه با ۲۲۰ عنوان مخصوص شهرستان همدان است.

وی با اشاره به اینکه ارشاد اسلامی و آموزش‌ و‌ پرورش در این ایام برنامه‌های بیشتری دارند، یادآور شد: در این خصوص باید انجمن‌های هفت‌گانه هر کدام برنامه شاخصی داشته باشند و پیشنهاد می‌شود در قهاوند، جورقان و مریانج هر کدام یک برنامه شاخص در دهه فجر امسال برگزار و اعلام شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: پس از پایان مراسم دهه فجر انتظار ما از ادارات مختلف این است که یک مستندسازی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دهه فجر انجام دهند و ظرف اولین فرصت آن را به فرمانداری شهرستان ارسال کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد