تامین هزینه پروژه سد تالوار با سفر رئیس جمهوری به استان - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تامین هزینه پروژه سد تالوار با سفر رئیس جمهوری به استان

به نقل از ایرنا محمد ناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهارکرد:تاکنون دو هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و دو هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای اتمام این طرح لازم است.
وی با تکذیب برخی از شایعات در خصوص تامین نشدن آب سد تالوار اظهارکرد: با سفر رییس جمهوری در سال آینده به استان همدان اعتبارات این طرح اختصاص می یابد و آب مورد نیاز این سد تامین می شود.
وی گفت:تامین ۶۳ میلیون متر مکعب آب برای این سد تصویب شده و جایگزین تامین آب در ۲۰ سال آینده نیز برای این طرح پیش بینی شده است.
استاندارهمدان در ادامه اجرای طرح نظام سلامت در استان همدان را موفق دانست و اظهارکرد: برای اجرای طرح نظام سلامت ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار به استان همدان اختصاص یافته است.
نیکبخت افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز بیمارستان های استان در طرح نظام سلامت به این استان پرداخت شده است.
وی افزایش تخت های بیمارستانی و حضور پزشکان متخصص به صورت ۲۴ ساعته را از مهمترین مزیت های اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد:هم اکنون تعداد بیمارستان ها در استان همدان با توجه به اینکه درشاهراه غرب کشور قرار دارد و به استان های غربی کشور نیز خدمات پزشکی و بیمارستانی ارایه می کند بسیار محدود است.
وی استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث بیمارستان در استان را ضروری دانست و گفت: در صورت کمک خیرین، استانداری نیز مبلغی را برای احداث بیمارستان اختصاص خواهد داد.
استاندار همدان همچنین از تخصیص اعتبارات ویژه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان همدان خبرداد و گفت: در دیدار اخیر با معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای حفاظت از بزرگراه همدان تهران،یکصد میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و ایمنی گردنه اسدآباد،۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی محور سامن بروجرد و هزینه پایه و آسفالت راه نهاوند به کرمانشاه به استان همدان پرداخت شود.
نیکبخت همچنین از آماده باش دستگاه های اجرایی استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط استان همدان باید آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی باشیم.

طرح آبرسانی از سد تالوار به استان همدان در سفر مقام معظم رهبری به همدان مصوب شد و آبرسانی از این سد به استان همدان به منظور تامین آب موردنیاز شهروندان و روستاییان این استان به خصوص در زمان پیک مصرف و زمانی که مصرف آب در همدان بالا است در نظر گرفته شده است.

سد تالوار در مجاورت مرز استان های همدان، کردستان و زنجان واقع شده است و با انتقال آب از این سد مشکل کم آبی سه شهرستان، ۱۰ شهر و ۵۹ روستای استان همدان رفع خواهد شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد