تربیت خودجوش حافظان قرآن در روستای هیزج - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
تربیت خودجوش حافظان قرآن در روستای هیزج

رقیه جعفری، مسئول خانه قرآن نورالمهدی(عج) روستای هیزج قهاوند در گفت‌‌و‌گویی اختصاصی اظهار کرد: این مجموعه فعالیت‌های خود را به صورت رسمی از سال ۸۹ آغاز نمود.
وی افزود: کلاس‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید، حفظ و تفسیر در طول هفت روز هفته، در محل امامزاده کاظم(ع) قهاوند برپا است که مخاطبان آن اقشار مختلف جامعه اعم از با سواد و بی سواد در رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال است.
جعفری اضافه کرد: علاوه بر کلاس‌های قرآن، برنامه‌های مناسبتی، کرسی‌های آزاد اندیشی، دوره‌های عروسک‎سازی و آشپزی نیز در این خانه قرآن برگزار می‌شود، همچنین سرکشی از خانواده شهدا و دیدار از بیماران روستا توسط گروه جهادی این مجموعه انجام می‌گیرد.
مسئول خانه قرآن نورالمهدی(عج) قهاوند با بیان اینکه استقبال از کلاس‌ها بسیار خوب است ادامه داد: در نظر داریم که با دعوت از قاریان برجسته استانی به محافل قرآنی خود رونق بخشیده و باعث حضور جمع زیادی از قرآنیان در مجموعه خود باشیم.
وی یادآور شد: نداشتن مکان مستقل جهت انجام برنامه‌های خود یکی از مشکلات عمده این خانه قرآنی است همچنین عدم برخورداری از مربیان متخصص و مجرب رشته حفظ از دیگر کمبود‌های این مجموعه است با این وجود با خانه قرآن نورالمهدی به صورت خودجوش از سال ۹۲ اقدام به تربیت حفاظ قرآن نموده است و موفق به تربیت ۲۳ حافظ قرآن در حفظ ۱ تا ۱۲ جزء شده است.
جعفری عنوان کرد: روستای هیزج رشد خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی داشته اما با این حال با مشکلات زیادی روبرو است که از مسئولین خواهانیم جهت رفع موانع به ویژه حمایت‌های مالی جهت انجام برنامه‌های گسترده قرآنی و فرهنگی از این مرکز قرآنی اقدام جدی به عمل آورد.
مسئول خانه قرآن نورالمهدی(عج) قهاوند گفت: با توجه به اهمیت آموزش قرآن در سطح کشور به ویژه در نقاط محروم و همچنین وجود استعدادهای فراوان قرآنی در نیروهای جوان و نوجوان ساکن در روستاها برای فعالیت گسترده‌تر آنها و حل مشکلات، رسیدگی و پیگیری جدی مسئولین و دست‌اندر کاران امری ضروری است
وی یادآور شد: مهمترین راهکارهای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی در میان جوانان و خانواده‌های روستائی بهره‌گیری از امکانات سمعی و بصری، ایجاد و توسعه و حمایت از خانه‌های قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن، مفاهیم، ترجمه و تفسیر برای سطوح مختلف و اقشار مختلف روستائی، بهره‌گیری از اساتید مجرب و حافظ قرآن برای آموزش در روستاها است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد