جوانان بهترین سفیران دولت و نظام هستند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
جوانان بهترین سفیران دولت و نظام هستند

محمد‌ناصر نیکبخت در نشستی دو ساعته با جوانان استان به مناسبت فرا رسیدن هفته جوان اظهار کرد: جوانان ما الگو گرفته از مکتب حسینی و عاشورایی هستند و همین جوان‌ها بودند که در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و ایجاد حماسه‌های سیاسی و اقتصادی پیش‌قدم بوده و نشان دادند در مواقع ضروری در همه صحنه‌ها حضور دارند.
وی با اشاره به وقوع حوادث مهم در خردادماه و نقش جوانان در این وقایع، بیان داشت: خردادماه، ماهی پرحادثه و پرخاطره است که جوانان در عرصه‌های مختلف و به ویژه عرصه سیاسی حضور داشتند و حماسه‌های سیاسی بزرگی آفریدند.
استاندار همدان اظهار داشت: اکنون نیز جوانان کمک حال خوبی برای نظام و کشور هستند.
وی با بیان اینکه باید از توانا‌یی جوانان در کشور استفاده کرد، گفت: آینده از آن جوانان است و با توجه به موقعیت کنونی، جوانان باید فعالانه وارد عرصه شوند و از توانایی آنان در امور کشور استفاده شود.
نیکبخت تصریح کرد: اگر امروز دبیران دیپلماسی و نمایندگان ما با مقاومت، استدلال و منطق در خصوص بحث هسته‌ای با قدرت‌های جهان در حال مذاکره هستند به پشتوانه جوانان کشور است.
وی اظهار کرد: این جوانان باید قدر خود را بدانند و به اهمیت تاثیر‌گذاری خود آگاه باشند.
استاندار همدان جوان ایرانی را محکم در برابر انواع توطئه‌های دشمنان دانست و عنوان کرد: جوان ایرانی مغزش به بهانه مدرنیته شدن از بین نرفته و خوشبختانه تحت تاثیر شست‌وشوی مغزی بیگانگان قرار نگرفته است.
وی با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده با بهره‌گیری از شرایط، جوانان ما را رو به اضمحلال بکشاند، گفت: باید برنامه‌های ارزشمندی در بخش فرهنگی داشته باشیم.
نیکبخت گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه فرهنگی، ایجاد نشاط و شادابی در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و با تعیین خطوط قرمز می‌توانیم گرایش جوانان در استفاده از ماهواره را کاهش دهیم.
وی یادآور شد: فضای مجازی نیز از جمله دسیسه‌ها و عوامل مشکل‌ساز است که باید در این خصوص نیز تدابیر خاصی اندیشیده شود.
استاندار همدان با اشاره به مشکل اشتغال جوانان در استان بیان داشت: مشکل اساسی و زیربنایی جوانان اشتغال است که متاسفانه بیشترین آمار بیکاری در طیف تحصیلکرده مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد: به شخصه به اشتغال و تولید توجه ویژه‌ای دارم و معتقدم برای رفع این مشکل باید بخش خصوصی ورود کند تا تولید رونق گیرد.
نیکبخت گفت: در سال‌های گذشته استخدامی‌های فراوانی به دولت تزریق شد و در حال حاضر اعتبار و ظرفیت لازم برای استخدام در دولت نیست و باید با اعتماد و اعتنا به بخش خصوصی ایجاد اشتغال کنیم.
وی حل مشکل اشتغال جوانان را لازم دانست و خاطرنشان کرد: حل این مشکل و سایر مشکلات از جمله ازدواج و مسکن را نیز رفع خواهد کرد، دولت تلاش می‌کند تا وضعیت اقتصادی جامعه بهبود یابد.
استاندار همدان آمار اشتغال استان را در سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر عنوان کرد و تصریح کرد: این آمار اشتغال در استان برای نخستین بار بیمه شده‌اند و یک‌هزار و ۵۰ کارگاه جدید نیز در استان فعالیت خود را آغاز کردند.
وی یادآور شد: سال گذشته بین ۸۰۰ تا هزار نفر بر اساس اعلام آمار از سوی تامین اجتماعی استان شاغل شدند.
در این نشست دبیر موسسه «حیات سبز در زمین» با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد خود را در کنار دولت و مسئولان می‌بینند و همدلی و همزبانی با مسئولان آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان یاری خواهند کرد.
محمد سوزنچی با بیان اینکه آب و محیط زیست دو محور مهم در استان هستند، ابراز داشت: این دو مقوله محور‌های توسعه و تنفس استان هستند که در رفع مسائل موجود در این محور‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: در بحث آب نیز پر کردن چاه‌های غیرمجاز در سطح دشت‌ها، نیاز به همت والایی دارد و تغییر برنامه کشت نیز در کاهش مصرف آب موثر است.
دبیر موسسه حیات سبز در زمین اظهار کرد: اگر محصولات زراعی را به محصولات گلخانه‌ای تغییر دهیم صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در استان را شاهد خواهیم بود.
وی به اجرای طرح کاهش مصرف آب شرب در ادارات دولتی اشاره کرد و گفت: در بحث فرهنگ‌سازی کار‌های خوبی انجام شده است.
سوزنچی با اشاره به بحث محیط زیست ابراز داشت: باید به موارد احداث هتل در میدان میشان، بلوار کولاب و میدان ارم با توجه به مسائل محیط زیست این منطقه و بحث گردشگری توجه ویژه شود.
وی ادامه داد: باید پروژه‌های استان حول محور گردشگری انجام شود که تاکنون فعالیتی صورت نگرفته است.
در ادامه سخنان سوزنچی استاندار در پاسخ به موارد طرح شده عنوان کرد: بحث آب از موارد مهم و دغدغه همه است و از ورود جدی جوانان به این بحث خوشحال هستم.
نیکبخت در توضیح انسداد چاه‌های غیر‌مجاز نیز ابراز داشت: استان همدان در مسدود کردن چاه‌های غیر‌مجاز رتبه اول را در کشور دارد و تا کنون ۶۵۷ حلقه چاه غیرمجاز با وجود همه مخالفت‌ها، موانع موجود و مراجعات و دیگر مشکلات، بسته شده است.
استاندار همدان ادامه داد: از این میزان چاه مسدود شده ۸۰ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی داشتیم و گزارشی مبنی بر احیای مجدد این چاه‌ها نداشتیم.
وی یادآور شد: در بستن چاه‌های غیر‌مجاز فرمانداری‌ها، امور آب، قوه قضائیه و نیروی انتظامی استان همکاری‌های خوبی داشتند.
نیکبخت با بیان اینکه باید از ابتدا از حفر چاه‌های غیر‌مجاز جلوگیری شود، گفت: اداره منابع آب حوزه‌ای به نام حفاظت منابع آب دارد که وظیفه آن جلوگیری از وقوع این مسائل است.
وی تغییر الگوی کشت را لازم دانست و تاکید کرد: برای اجرای این الگو در استان کشاورزان همکاری نمی‌کنند و استان با وضعیت آبی موجود نیازمند اجرای بهترین رویه و روش تغییر در الگوی کشت است.
استاندار همدان ادامه داد: بین ۹۳ تا ۹۵ درصد آب استان به کشاورزی اختصاص می‌یابد که اگر ۱۰ درصد از این میزان را صرفه‌جویی کنیم به اندازه آب ۱۰ سد اکباتان می‌تواند به آب استان کمک شود.
نیکبخت با اشاره به استفاده از روش غرقابی اظهار داشت: به دنبال اجرای روش‌های مدرن در آبیاری هستیم چراکه میانگین بارندگی در سراسر دنیا ۷۵۰ میلیمتر است در حالی که در ایران ۲۵۰ میلیمتر معادل یک سوم بارندگی‌های جهان است و میزان تبخیر نیز سه برابر دنیاست.
نیکبخت با بیان اینکه تاکید فراوانی بر مسدود کردن چاه‌های غیر‌مجاز دارم ابراز داشت: باید مسائل حاشیه‌ای و جانبی را نیز در این خصوص در نظر بگیریم.
وی در توضیح بحث گردشگری نیز عنوان کرد: توسعه گردشگری را به عنوان اولویت اول در استان پیگیری می‌کنم.
استاندار همدان گفت: به دلیل وجود مزیت‌های گردشگری بکر در استان به دنبال ایجاد مزیت‌های اکتسابی هستیم و باید زمینه لازم را در استان برای تحقق این مهم فراهم کنیم.
وی همدان را استان چهارفصل برای گردشگری عنوان کرد و گفت: همدان بهترین شرایط و ظرفیت گردشگری را با توجه به وضعیت آب و هوایی، وجود میراث فرهنگی، و دسترسی به مرکز در کشور داراست.
نیکبخت انجام تبلیغات گسترده را برای معرفی استان لازم دانست و تاکید کرد: با وجود شرایط زیربنایی مناسب در استان هزینه زیادی در این بخش لازم نیست و با انجام تبلیغات گسترده، استان ظرفیت دارد که به الگوی گردشگری در کشور تبدیل شود.
وی بیان داشت: امسال حضور ۴۰۰ گردشگر خارجی را در استان شاهد بودیم که در صورت تبلیغات مناسب و کافی این آمار افزایش می‌یافت.
استاندار همدان استفاده از ظرفیت نیروی جوان توسط مدیران استانی را ضروری برشمرد و گفت: باید با هم‌افزایی و همکاری مدیران با جوانان از ظرفیت این قشر خلاق و مبتکر به درستی استفاده کرد و یک نماینده از قشر جوان در جلسات دستگا‌های اجرایی حضور داشته باشد.
وی در خصوص اختصاص بودجه ورزشی نیز بیان داشت: قصد داریم یک درصد اعتبارات که به ورزش ادارات اختصاص دارد را جمع‌ کرده و تحویل حوزه جوانان دهیم.
نیکبخت افزود: جوانان بهترین سفیران دولت و نظام در انتقال سخنان هستند و حاضرم جلسه فصلی با این قشر داشته باشم تا از نظرات و پیشنهادات آنان برای پیشبرد اهداف حوزه جوانان بهره‌مند شوم.
وی با بیان اینکه دولت با مشکلات بسیاری کار خود را آغاز کرد، تصریح کرد: بدون جانبداری و با انصاف و به دور از دیدگاه سیاسی این دولت تاکنون با وجود مشکلات بسیار، کار‌های ارزنده‌ای انجام داده که از آن جمله اجرای طرح شاخص نظام سلامت بوده است.
نیکبخت خود را بی‌نیاز از همراهی و همکاری جوانان ندانست و گفت: باید این همکاری‌ها به گونه‌ای باشد که در توسعه و آبادانی استان گام‌های موثری برداشته شود.
وی در پایان جلسه از اختصاص اعتبار استانی را به حوزه جوانان خبر داد و بیان داشت: معادل اعتبار کشوری در این حوزه اعتبار استانی به این بخش اختصاص می‌دهیم.(فارس)

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد