خون شهیدان عامل درهم شکستن سدهای توخالی دشمنان اسلام - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خون شهیدان عامل درهم شکستن سدهای توخالی دشمنان اسلام

خداوند متعال در آیه ۱۱۰ سوره مبارکه توحید می فرماید: «یقینا خدا از مومنان جان ها و اموالشان را به بهای آنکه بهشت برای آنان باشد خریده است. همان کسانی که که در راه خدا پیکار می کنند ، پس دشمن را می کشند و خود نیز در راه خدا کشته می شوند . خداوند آنان را برعهده خود در تورات و انجیل و قرآن وعده بهشت داده است . وعده ای حق و چه کسی به عهد و پیمانش از خدا وفادارتر است ؟ پس ای مومنان به این داد و ستد که انجام داده اید خوشحال و شاد باشید و این است کامیابی بزرگ».

در تاریخ ملت ها روزهایی پیش می آید که بدون ایثار و فداکاری و دادن قربانیان خواسته های آنان اجرایی نمی شود و یا خطراتی که آن ها را تهدید می کند ، برطرف نمی شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمی ماند .

این جا است که گروهی مومن و ایثارگر باید به میدان آیند و با نثار خون خود از آیین حق پاسداری کنند . در منطق اسلام به این گونه افراد شهید گفته می شود.

اطلاق شهید به آنها که از ماده شهود است یا به خاطر حضورشان در میدان نبرد با دشمنان حق است یا بخاطر مشاهده ی نعمت های بزرگی است که برای آن ها آماده شده و یا به خاطر حضورشان در پیشگاه خداوند است.

اگر تاریخ اسلام را ورق بزنیم خواهیم دید که قسمت مهمی از افتخارات راشهیدان آفریده اند و بسیار به اسلام عزیز خدمت کرده اند.

پیامبر مکرم اسلام (ص) در مقام شهید می فرمایند:«شهید در نزد خدا از شش خصلت برخوردار است: ۱٫ اورا در اولین فرصت می بخشد ۲٫ جایگاه خود را در بهشت می بیند ۳٫ از عذاب قبر معاف است ۴٫از فزع روز قیامت در امان است ۵٫ تاج افتخارات بر سر او گذاشته می شود که یک یاقوت آن از دنیا و از همه متاع دنیا بهتر است ۶٫ هفتاد و دو حورالعین به ازدواج او در می آیند و تا هفتاد نفر از خویشان خود را مورد شفاعت قرار می دهد».

در کلامی دیگر ، سید الساجدین و امام العارفین حضرت زین العابدین (ع) می فرمایند:«هیچ قطره ای نزد خدا محبوب تر از دو قطره نیست: قطره خونی که در راه خدا ریخته شود و قطره ی اشکی که در تاریکی شب از ترس خدا فروریزد.

آری! این انگیزه ها را در وجود شهیدان و مجاهدین فی سبیل ا.. زنده شد و تحت تربیت پیامبر مکرم اسلام (ص) قرار گرفتند که توانستند با رشادت ها و مجاهدت های خود ، احکام پرفروغ اسلام و آیین محمدی را به سراسر جهان ابلاغ کنند و هرگاه که دشمنان قسم خورده سدی را برای عدم تکامل مسیر پیشروی اسلام ایجاد کردند با جمع شدن خون شهیدان و جوشش آن ها ، سیل خروشانی بوجود آمد که سدهای پوچ و توخالی آن ها را از ریشه و بن بکند و اسلام را به جهانیان معرفی نمود.

مانند لاله خون شهیدان جوانه زد

برپیکر پلید زمانه تازیانه زد

دیدی که در زمان پر از ظلم و اختناق

زینب برای حق سخن جاودانه زد

گفتا میان کاخ سفیدِ بتِ ستم

باید دم از قشون خدای یگانه زد

باشد هر آنکه منتظر نهضتی بزرگ

بر سینه اش زعیم مجاهد نشانه زد

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد