در قهاوند میانگین سوادآموزی 103 درصد بوده است - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
در قهاوند میانگین سوادآموزی ۱۰۳ درصد بوده است

محمد پورداود صبح امروز در شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان همدان اظهار داشت: با تلاش، کوشش، هم‌افزایی و اقدامات موثر آموزش‌و‌پرورش استان همدان در حوزه پوشش سوادآموزی رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی در استان همدان حدود ۱۰۷ درصد محقق شده است، افزود: خوشبختانه در نواحی آموزشی یک و دو همدان این پوشش سوادآموزی بسیار مناسب بوده است.

پورداود با بیان اینکه در ناحیه یک آموزش‌و‌پرورش همدان سوادآموزی ۱۲۳ درصد و در ناحیه دو ۱۳۴ درصد محقق شده است، عنوان کرد: در قهاوند میانگین سوادآموزی ۱۰۳ درصد بوده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه سوادآموزی در کشور ما پشتوانه قوی دارد که اولین پشتوانه آموزه‌های وحیانی و دینی است، تصریح کرد: فرمان تاریخی امام راحل در سال ۵۸ مبنی بر تشکیل سازمان سوادآموزی، فرامین مقام معظم رهبری، اصل ۳۰ قانون اساسی و ورود سند تحول بنیادین آموزش در حوزه سوادآموزی از جمله پشتوانه‌های مهم سوادآموزی است.

پورداود با اشاره به اینکه سوادآموزی از جمله اولویت‌های جهانی، ملی و منطقه‌ای است، ابراز کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران و ارکان حکومتی به سوادآموزی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان همدان رتبه اول باسوادی در سطح استان را دارد، تأکید کرد: ۹۷ درصد از شهروندان در نواحی یک و دو آموزش‌و‌پرورش و ناحیه قهاوند همدان باسواد هستند.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه امروز میانگین باسوادی در سطح کشور ۹۴٫۷ درصد است در حالی که در اوایل انقلاب ۴۸ درصد بود، گفت: این درحالی است که میانگین باسوادی در استان همدان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

پورداود با اشاره به اینکه کانون مساجد جز سمن‌ها است و حدود ۵۰۰ روستا و محله را در آموزش‌ها زیرپوشش قرار داده‌اند، ابراز کرد: می‌شود از ظرفیت این کانون مساجد بیشتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان دو مرکز یادگیری وجود داشت که یکی در همدان فعال و دیگری در ملایر غیرفعال بود، اظهار داشت: علاوه بر فعال شدن مرکز یادگیری محلی ملایر امسال دو مرکز یادگیری نیز در حواشی شهر همدان به افتتاح و بهره‌برداری رسد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد