در منطقه قهاوند پروژه راه‌سازی با اجرای هم‌زمان سه فاز آغازشده است - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
در منطقه قهاوند پروژه راه‌سازی با اجرای هم‌زمان سه فاز آغازشده است

نماینده مردم همدان، قهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی اختصاصی بابیان اینکه به‌واسطه تحریم‌ها اجرای بیش از ۷۷ هزار پروژه کشور متوقف‌شده است، گفت: تحویل ۳۰ هزار تن ریل از روسیه به ایران و همدان برای به اتمام رسیدن پروژه راه‌آهن همدان برنامه‌ریزی‌شده است.

امیر خجسته گفت: با توجه به مواجه‌شدن با تحریم‌های ظالمانه علیه ایران متأسفانه تاکنون ۷۷ هزار پروژه در کشور متوقف‌شده است.

اجازه تعطیل شدن پروژه ملی راه‌آهن تهران-همدان-سنندج را ندادیم

وی بابیان اینکه با پیگیری‌های موجود و بهره‌گیری از توان داخلی تاکنون اجازه تعطیل شدن پروژه ملی راه‌آهن تهران-همدان-سنندج را نداده‌ایم، گفت: در این راستا از شهرستان‌های شاهرود و سیرجان کرمان مقادیری ریل گرفته و تحویل پیمانکار پروژه همدان داده‌شده است.

وی گفت: قرار است که محموله ۴۰ هزار تنی ریل ایران از روسیه در آینده‌ای نه‌چندان دور وارد شود که از این مقدار با قول کتبی و مساعدت وزیر راه و شهرسازی در اختیار پروژه راه‌آهن همدان برای به سرانجام رسیدن آن قرار گیرد.

خجسته اظهار داشت: با تمام محدودیت‌های موجود ازنظر بودجه و سایر موارد تاکنون ۱۷۵ کیلومتر از این پروژه در محدوده همدان ریل‌گذاری شده و مابقی آن نیز همان‌طور که گفته شد پس از تحویل ریل به اتمام خواهد رسید.

وی افزود:  با توجه به اینکه پروژه ملی است اعتبار موردنیاز برای اتمام این پروژه در حال حاضر موجود نیست.

با توجه به تحریم‌ها زمانی برای اتمام پروژه نمی‌توان تعیین کرد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تحریم‌های موجود تنها کاری که از دست بنده و مسئولین استانی برمی‌آید پیگیری هرچه بیشتر برای به نتیجه رساندن طرح پس از وصول ریل است و به همین دلیل تا ریل تحویل داده نشود زمانی برای پایان عملیات پروژه نمی‌توان اعلام کرد.

وی افزود: زیرسازی مابقی این پروژه در استان همدان انجام‌شده و اینکه نقل‌شده پروژه در مدت ۱۰۰ روز اخیر تنها یک درصد پیشرفت داشته یا اشتباه بیان‌شده و یا اینکه اشتباه منتشرشده است.

وی در خصوص صحبت‌های استاندار همدان پیرامون اینکه راه‌آهن همدان به‌زودی تکمیل می‌شود نیز اظهار داشت: منظور استاندار همدان از «افتتاح به‌زودی» برای  آزادراه بوده که با توجه به پایان رسیدن آن راه‌اندازی نشده و با حضور وزیر راه در صحن مجلس و توضیح خواستن از وی مبنی بر علت افتتاح نشدن آزادراه قول افتتاح آن در اسرع وقت داده شد.

ساماندهی محورهای غربی و شرقی استان و راه‌های روستایی از اولویت‌هاست

امیر خجسته اظهار داشت: اولویت اول راه و شهرسازی استان همدان ساماندهی گذر غربی از پلیس‌راه همدان به سمت همدان و اسدآباد است که بار سنگین تردد از این محور برداشته شود.

وی افزود: برای ساماندهی این محور ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌شده تا خدمتی ارزنده و ماندگار در اختیار مردم همدان قرار دهیم.

وی ادامه داد: اولویت‌های بعدی نیز ساماندهی راه‌های روستایی، گذر شرقی و مناطق محروم همچون نهاوند و فامنین است که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی قول‌های مساعدی گرفته‌شده است.

خجسته افزود: در منطقه قهاوند پروژه راه‌سازی با اجرای هم‌زمان سه فاز آغازشده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد