در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان چه گذشت؟ - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان چه گذشت؟

استاندار همدان گفت: از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحهای ملی استانی شده به خزانه این استان واریز شده است.
محمد ناصر نیکبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: این اعتبار به غیر از اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان است که این رقم نیز به زودی اعلام و تخصیص می یابد.
وی با بیان اینکه دولت به وعده های خود عمل می کند ادامه داد: با اختصاص این اعتبارات بسیاری از گره های استان همدان رفع شده و موجب اشتغال و امید بین جوانان می شود.

وی در ادامه با انتقاد از برخی از بانک ها به دلیل کم کاری در پرداخت وام ازدواج اضافه کرد: ایجاد تسهیلات برای ازدواج خیر و برکت و اجر دنیوی و اخروی دارد و بانک ها در این زمینه باید تعاملات بیشتری داشته باشند.
نیکبخت با بیان اینکه بانک های عامل استان همدان در ارتباط با پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، تولیدی و سرمایه در گردش خوب عمل کردند ادامه داد: در نامه هایی که مردم در سفر رییس جمهوری درخواست وام و تسهیلات داشتند بانک های عامل تعامل بیشتری داشته باشند.
* مدیران طرح های خود را برای واگذاری به بخش خصوصی اعلام کنند
استاندار همدان با بیان اینکه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید طرح های نیمه تمام را برای واگذاری به بخش خصوصی اعلام کنند اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبارات و طرح های زیادی که از دولت قبل نیمه کاره باقی مانده است واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی مصوبه هیات دولت، تاکید رهبر معظم انقلاب و به صلاح و مصلحت مردم است و باید اجرایی شود.

نیکبخت از مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی خواست تعامل و همفکری بیشتری با متقاضیان بخش خصوصی برای واگذاری طرح ها داشته باشند تا بتوان سرمایه گذاران بیشتری را جذب کرد.
نیکبخت با بیان اینکه واگذاری و ساماندهی طرحهای تملک دارایی بسیار ارزشمند و یک ضرورت است اضافه کرد: دولت هر چه در توان داشته باشد برای مردم هزینه می کند و دولت تدبیر و امید هیچ هزینه اضافی و دور از چشم مردم ندارد و هر چه هست در طبق اخلاص در خدمت مردم است.
وی افزود: دولت اکنون به این نتیجه رسیده که باید از امکانات بخش خصوصی و توان سرمایه گذاران برای اجرای طرح های نیمه تمام استفاده کرد و تحقق این امر تلاش مدیران را می طلبد.

استاندار همدان گفت: دولت از نظر مالی و اعتبارات عمرانی با کمبود مواجه است و تحریم ها هم مشکلاتی به وجود آورده است که با عملیاتی شدن برجام و اتمام اوضاع ظالمانه علیه ایران و برگشت پول ها به کشور سرمایه گذاران رغبت بیشتری پیدا کرده و مشکلات برطرف می شود.
نیکبخت اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام و حل مشکلات اقتصادی دولت از امکانات برای بقیه فعالیت ها و توسعه استان و کشور استفاده می کند.
*تقدیر رهبر معظم انقلاب از مردم همدان مایه مباهات است
استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه تقدیر رهبر معظم انقلاب از مردم همدان مایه مباهات است گفت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با سرزمین، مردم همدان و شهید سردار همدانی ابراز لطف داشتند و این امر موجب دلگرمی مردم را فراهم کرد.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه باید شکرگزار خداوند به دلیل نعمت باران بود گفت: این استان آمادگی کامل در برابر باران و فصل سرما را دارد و دستگاههای خدمات رسان نیز تاکنون در این رابطه خوب عمل کردند و لازم است آمادگی بیشتری برای ورود مشکلات ناشی از بارش های توسط مدیران کسب کنند.
در مجموع در دو بخش تملک دارایی و ماده ۱۸۰، دو هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۹۴ برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد