دولتمردان باید روحیه انقلابی را در رفتار و گفتار خود بویژه در زبان دیپلماسی حفظ كنند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دولتمردان باید روحیه انقلابی را در رفتار و گفتار خود بویژه در زبان دیپلماسی حفظ کنند

امام جمعه منطقه قهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قهاوند اظهار داشت : مبارزه با ظلم و نفی استکبار از تعالیم دینی ما است و این اندیشه ریشه در قرآن و سیره ائمه اطهار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محققی تصریح کرد : این آموزه ها در دل و قلب امام راحل رسوخ کرده و در رفتار و گفتار آن یگانه دوران ظاهر می شد . امام خمینی (ره) تا آخر عمر شریفشان ذره ای از اعتقاد صحیحش عقب ننشست .

وی افزود : آموزه های قرآنی تاوقتی به سبب تقوی الهی وایمان عمیق در درون جان انسان وارد نشده باشد ، باگذشت زمان وتغییرمکان رنگ می بازد وحتی ممکن است چرب وشیرین دنیا آن را به ضدخود تبدیل نماید.

محققی اضافه کرد : گذشت زمان وامتحانات پیش رو ثابت نمود که مقصد اصلی بعضی افراد ازجهاد وانقلاب ، رسیدن به مطامع دنیوی بوده است و بخاطرهمین امام فرمودند: ملاک حال فعلی افراد است نه سابقه افراد .

امام جمعه منطقه قهاوند خاطرنشان کرد : ایستادگی ومقاومت در برابر ظالم، از سفارشات امام راحل (ره) بود که تبعیت از فرمایشات ایشان در عمل ، از شاخصه های افراد پیرو خط امام است.

محققی تصریح کرد : مدعیان پیروی از خط امام ، نباید در عمل از اندیشه‌های امام راحل فاصله داشته باشند ، افرادی می توانند مدعی پیروی از خط امام (ره) باشند که از این دیدگاه و اندیشه امام تبعیت کرده و هیچ عامل زمانی و مکانی ، آنها را از اندیشه های امام خمینی(ره) دور نسازد .

وی افزود : یکی از دلایلی که سبب شده تا عده ای از آرمان های انقلاب و امام راحل (ره) به خصوص در استکبارستیزی فاصله بگیرند و راحت طلبی و حب دنیا را ترجیح دهند ، رفاه زدگی در بین عده ای از مسوولان و نخبگان جامعه است .

امام جمعه منطقه قهاوند اظهار داشت : امام راحل یکی از بهترین راهکارهای مبارزه با استکبار و ابرقدرت‌ها را ساده زیستن و اتکای به توان خود می‌دانستند به طوری که می‌فرمودند:«اگر بخواهید بی‌خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح‌های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان بدر نکند، خود را به ساده زیستن عادت دهید». ولذا اگرمشاهده می کنیم دولت شهید رجایی باعملکرد۲۵روزه هم محبوب دلها وهم بعنوان الگویی برای همه دولتها می شود ، بخاطراعتقاد قلبی شهید رجایی به این شعارها وآموزه ها بود .

حجت الاسلام و المسلمین محققی در ادامه با اشاره به خصوصیات شهید رجایی گفت : پیوندشهیدرجایی با ارزش های انقلاب ، پیوند مکتبی و اعتقادی بود نه سیاسی ومصلحتی . شهید رجایی حیات انقلاب را به بقای ارزش ها می دانست ومعتقد بود که انقلابی بودن و انقلابی ماندن با رفاه زدگی قابل جمع نیست .

محققی خاطرنشان کرد : تنهاکسانی می توانند تا آخرپای انقلاب و آرمانها وشعارهایش بمانند که پیوندشان باامام وانقلاب اعتقادی باشد نه سیاسی ومصلحتی .

وی افزود : دولتمردان باید روحیه انقلابی را در رفتار و گفتارخود بویژه درزبان دیپلماسی حفظ کنند و با ادبیات انقلاب خودشان را تنظیم نمایند . ازخصوصیات روحیه انقلابی این است که نباید در مقابل دشمن موضع تدافعی داشت و به جای موضع انفعالی باید موضع قوی و متعرّضانه‌ای داشت تاقدم به قدم موجب عقب نشینی دشمن شود .

محققی اضافه کرد : وقتی اوباما و دیگر مقامات آمریکا هیچ پنهان کاری در بیان دشمنی خود با ملت ایران ندارند و با صراحت و جسارت دشمنی خود را اظهارمی کنند، نباید با فراموش کردن دشمنی وخباثت دشمن با شعارهایی مثل «نباید در گذشته‌های دور باقی ماند» یا «پرونده‌های قدیمی را نبش قبر نکنیم» برای بدنام‌ترین و بدسابقه‌ترین دشمنان پیام تمایل وآشتی فرستاد . وقتی اوباما در سخنرانی خود که روز ۲۳ تیر ماه بلافاصله بعد از رسانه‌ای شدن توافق هسته‌ای ایراد می کند و ۴۴ بار نام « ایران» را در لابلای صحبت‌های خود با لحن تند و دشمنانه و تهدید آمیز به زبان می آورد؛ نباید بالاترین مقام دولتی به مسوولان وملت سفارش کند که مواظب حرف زدن خود باشید چون برای کشورتبعات خواهد داشت .

امام جمعه منطقه قهاوند گفت : اگر قرار باشد با برجام حتی مواظب حرف زدن خود باشیم وابهت وعزت خود را معامله نماییم ، عطای برجام به لقایش بخشیده خواهد شد .

محققی تصریح کرد : همانطوریکه باید درمقابل تهدید وتعریض دشمن با روحیه وادبیات امام و انقلاب با اوصحبت کرد ، درمقابل تعریف و تایید دشمن نیز باید عکس العمل نشان داد. وقتی همین دشمن یک طیف سیاسی را در داخل نشان می‌کند و با صدای بلند می‌گوید ترجیح ما، روی کارآمدن این طیف است و توافق باید به آنان در این مسیر کمک کند، چرا کوچک‌ترین اعتراضی نمی‌کنند؟ چرا افراد نشان شده بادشمن مرزبندی نمی کنند؟ چرا با صراحت شعارهای انقلاب و امام را بر سینه آمریکا و انگلیس نمی‌کوبند؟

حجت الاسلام و المسلمین محققی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره حرف های مقامات آمریکایی گفت : رهبری معظم انقلاب فرمودند: «مقامات امریکایی می‌گویند انتظار داریم مسوولان و دولت جمهوری اسلامی کاری متفاوت انجام دهند! وهشدار دادند که چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد و نه دولت ، نه مجلس و نه مسوولین مطلقاً چنین کاری نمی‌کنند و کسی هم که بخواهد چنین کاری بکند، مردم و نظام جمهوری اسلامی از او قبول نمی‌کنند». و اما ملت بزرگ وانقلابی ایران به کسانی که در اندیشه کار متفاوت از ارزش های انقلاب هستند ، هشدارمی دهد: کسی که بدنبال کارمتفاوت مدنظرآمریکا باشد باید بداند ملت او را ازسپهرسیاسی و مدیریتی خارج و خانه نشین می کند .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد