سیاست اصلی ما در راستای خودکفا نمودن خانواده ها می باشد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
سیاست اصلی ما در راستای خودکفا نمودن خانواده ها می باشد

رئیس کمیته امداد امام خمینی قهاوند در گفت و گویی اختصاصی اظهار داشت: نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۵۷ با دستور حضرت امام (ره) و با هدف خدمت رسانی به نیازمندان و مستضعفان جامعه تشکیل شد و تا به امروز بحمدا… خدمات زیادی به این اقشار از افراد جامعه ارائه نموده است که کمیته امداد قهاوند مستثنا از این قضیه نبوده و بحمدا… خدمات خوبی به مدد جویان و افراد نیازمند غیر مددجو ارائه داده است.

حمید سعادتخواه با بیان اینکه سیاست اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در چند سال اخیر به ویژه در سال جاری بحث توانمندسازی خانواده ها است اظهار داشت: خانواده هایی که تحت پوشش قرار می گیرند ، افراد نیازمندی هستند که با توجه به مشکلات و نیازهایی که دارند تحت پوشش قرار می گیرند تا از خدمات و مزایای کمیته امداد بویژه مستمری ماهیانه بهره مند بشوند. قبلا وضعیت جوری بود که بیشتر نظر به پرداخت مستمری و کمک های موردی و … به خانواده ها بود ؛ ولی رویکرد جدید کمیته امداد بر این راستا است که خانواده ها را توانمند بکند ؛ یعنی خانواده مدتی تحت پوشش قرار بگیرد و از خدمات کمیته امداد بهره مند بشود و به مرحله ای برسد که بتواند خودش مخارج خانواده اش را تامین کند و دیگر نیازی به مستمری نداشته باشد.

سعادتخواه افزود: سیاست کمیته امداد در این راه است که بیشتر فعالیتش در خصوص بحث اشتغال و آموزش و خود کفایی خانواده ها می باشد ؛ یعنی افراد خانواده ای که تحت پوشش هستند بتوانند به یک کار دائم دسترسی و درآمدی برای خودشان داشته باشند. به نظر من این بزرگترین خدمتی است که به خانواده ها می شود. سیاست اصلی ما در سال گذشته و امسال در این راستا است.

سعادتخواه با اشاره به اعطای وام اشتغال به افراد تحت پوشش گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور رونق کسب و کار افراد تحت پوشش وام اشتغال در اختیار آنها قرار می دهد که بتوانند فعالیت خود را انجام بدهند . بعد از پرداخت وام پرسنل کمیته امداد به صورت دائم بر کار این افراد ، نحوه هزینه و نحوه فعالیت خانواده نظارت دارند که بتوانند به نحو احسن استفاده کنند و بتوانند مخارج خودشان را تامین کنند و همین رویکرد کمیته امداد است که بتوانیم خانواده ها را به توانمندی برسانیم .

رئیس کمیته امداد امام خمینی قهاوند بیان کرد: ما در حال حاضربیش از ۹۲۵ خانوار در سطح بخش شراء تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داریم که به تعداد نفرات ۲۸۲۰ نفر در حال حاضر تحت پوشش می باشند که با توجه به جمعیت منطقه بیش از ۱۳ درصد منطقه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قهاوند هستند. که با توجه به آمار استانی که در سطح استان ۷ درصد جمعیت استان تحت پوشش هستند، ما نزدیک دو برابر میانگین استانی در بخش شراء تحت پوشش داریم.

سعادتخواه در بخش دیگری از صحبت های خود به پرداخت وام اشتغال اشاره کرد و گفت: در بحث خود کفایی ، از ابتدای سال تا کنون ۴۵ مورد وام اشتغال به خانواده ها پرداخت کردیم ، با نرم ۱۵۰ میلیون ریال که تاکنون ۶۷۵ میلیون ریال از ابتدای امسال پرداخت کردیم. ۷مورد وام خرید تراکتور با مبلغ ۳۰۰میلیون ریال پرداخت کردیم که جمعا ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده است .

سعادتخواه با اشاره به تامین هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش گفت: ۲۱۵ دانش آموز و ۱۵ نفر دانشجو در حال حاضر تحت پوشش داریم که از خدمات پرداخت تمامی هزینه های تحصیلی اعم از ثبت نام ، پوشاک ، لوازم التحریر ، خوابگاه و …  استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ مورد احداث مسکن داشتیم گفت: سال گذشته بیشترین آمار تعمیرات مسکن و سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه در سطح استان مربوط به قهاوند بود که نزدیک به ۱۵۵مورد احداثی داشتیم با نرم هر کدام ۳ میلیون تومان که به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

حمید سعادتخواه کمیته امداد قهاوند (5)

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قهاوند در ادامه به تشریح سایر اقدامات انجام شده در این اداره پرداخت و اظهار داشت: در بخش اشتغالزایی در سال جاری ۲۰ مورد آموزش داشتیم که اکثریت آموزش قالی بافی و در کنار آن خیاطی و آرایشگری نیز بوده است. در بخش حمایت از ایتام ، طرح اکرام و محسنین اجرا شده است. در بخش حمایت از بیماران صعب العلاج ۱۲ نفر در قالب طرح شفا تحت پوشش می باشند.

حمید سعادتخواه افزود: در بخش حمایت از نوعروسان امسال ۳۵مورد جهیزیه با نرم ۳ میلیون تومان پرداخت شده است. ما سال گذشته یک روستا را به عنوان پایلوت معرفی کردیم که طرح های حمایتی به صورت متمرکز در آن روستا اجرا می شد. امسال روستای رزج را به عنوان روستای پایلوت معرفی کردیم.

سعادتخواه گفت: فعال ترین روستا در بحث پرداخت زکات ، روستای دشته می باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قهاوند در پایان گفت: با مساعدت و همکاری مردم فهیم قهاوند ، می توانیم در بخش تامین جهیزیه و احداث مسکن بیش از پیش به یاری مردم ضعیف منطقه بشتابیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد