شهید حسینعلی سلیمی - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
شهید حسینعلی سلیمی

طلبه شهید حسینعلی سلیمی سال ۱۳۴۸ درروستای هیزج  در خانواده ای مذهبی و اهل علم و تقوی به دنیا آمد . پدرش حاج عبدالله در کنار کشاورزی  مداحی اهل بیت (ع) و همچنین  مراسم تعزیه خوانی را هر سال به یاد شهدای کربلا ومصیبتهای  خاندان رسول مکرم اسلام (ص) اجرا می کند.

پدر و واجداد شهید حسینعلی عاشق اهل بیت بوده وهستند.برای زنده نگه داشتن یاد و راه شهدای کربلا تلاشهای مستمری کرده اند .شاید به همین دلیل حسینعلی به کسوت روحانیت در آمد تا هرچه بیشتر به اسلام عزیز اعتلی بخشد.

به گفته برادرش بسیار باهوش و بچه پر جنب و جوشی بوده است.دوران ابتدایی را در دبستان حجربن عدی گذراند و دوران راهنمایی را در مدرسه کرامت به پایان برد.ایشان در دوران راهنمایی استعداد خود را در علم و تقوا به خوبی نشان می دهند.در کارهای فرهنگی وتشکیل گروهای سرود های انقلابی فعالیت چشمگیری از خود به نمایش می گذارند.

در نماز جماعت شرکت فعال داشتند و اکثر مواقع امامت جماعت دانش آموزان را به عهده می گرفتند.بعد سن تکلیف به نماز وروزه علاقه خاصی داشتند و به آن اهمیت می دادند.

بخاطر علاقه به امام خمینی (ره) و روحانیت به توصیه ی پدر برای تحصل علوم دینی به مدرسه ی آیت الله آخوند همدانی می روند.

سال ۱۳۶۵ بعد از دو سال تحصیل حوزوی با گذراندن ۴۵ روز آموزش نظامی در پادگان قهرمان همراه دوستانش عازم جبهه شدند.ابتدا به جبهه دزفول بعد به همرا ه یکی ازهم روستاییان به جزیره مجنون اعزام می شوند.

در نامه ای که شهید حسینعلی از آن روزها برای خانواده نوشته ، قید نموده اند که به عنوان بیسیم چی فعالیت می کند.

برادر شهید می گوید: در تاریخ ۲۳/۳/۶۵ خبر شهادت ایشان را به ما دادند.در عملیات پدافندی موج انفجار وترکش خمپاره از ناحیه پا و سینه باعث شده بود که حسینعلی به سوی معبود و شهدای کربلا پر بکشند.

اهالی روستای هیزج که خبر شهادت را شنیده بودن با چشمان اشکبار و سینه های پر از غم به سمت سپاه قهاوند رفتند تا پیکر پاک ایشان را تحویل گرفته در روستا به خاک سپارند تا ستاره ای شود درخشان برای روستا برای همیشه بر دلهای مردمانش روشنایی بخشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد