شهید محمدعلی صالحی - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
شهید محمدعلی صالحی

شهید محمد علی صالحی در سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و در کانون خانواده پرورش یافت . دوران ابتدایی را در مدرسه اورنگ قهاوند گذراند . پس از طی تحصیلات ابتدایی و دبیرستان شغل آموزگاری را پیشه کرد.
شهید محمد علی صالحی زمانی که کودکی بیش نبود دارای روحی سرشار از عاطفه و گذشت بود ، از اوان طفولیت و کودکی با جو مذهبی خانواده خود که آکنده از قرائت قرآن و مناجات بود ، مأنوس شده بود و روح پاکش در جهت جهاد و ایثار ، صلابت می یافت و لبریز از عشق و عطوفت می گشت.
لذت های زودگذر زندگی هیچگاه در او تأثیر نداشت و او را از مسیر اصلی خود باز نمی داشت .
معلم شهید محمدعلی صالحی در بیستم مردادماه سال ۶۵ در جزیره مجنون به مقام والای شهادت نائل شدند.

متن وصیت نامه شهید صالحی

وصیت نامه بنده حقیر برای پدر و مادر عزیزم و امت شهید پرور ایران :
با نام خالقم و محبوبم ، خدایی که به من جان داد تا عبد و بنده او باشم و جز او کسی را نپرستم . با سلام به مهدی (عج) یگانه منجی بشریت و با درود بر نایب بر حقش امام خمینی و با یاد شهیدان گلگون کفن و همیشه جاوید انقلاب اسلامی و به امید شفای معلولین و مجروحین و پیروزی نهایی رزمندگان اسلام و با سلام به خدمت پدر و مادر گرامی و عزیزم و با تقدیم بهترین آرزوهای قلبی و توفیق هرچه بیشتر برای ایشان ، همچنین با سلام به حضور خواهران و برادران مهربانم .
چند کلامی با شما اهل خانواده سخن می گویم :
امیدوارم سلام مرا بپذیرید و اگر نارضایتی از بنده داشتید مرا عفو کنید ، از اینکه در حال حاضر در بین شما نیستم ناراحت نباشید زیرا جز آنچه مورد رضایت حضرت حق بوده است ، انجام نداده ام . می دانم چه احساسی دارید چون در بین شما زندگی کرده ام .
امیدوارم که ذره ای غم و اندوه به خود راه ندهید زیرا آن کس که به من جان داد و حیات بخشید خودش هم بر اساس وعده ای که فرموده بود خریدار جانم شد ومن هم با کمال میل ، جان بی مقدار را به او تقدیم کردم و امید بر آن دارم که در جوار قربش جای گیرم . بی شک آن وقت که من در بین شما نیستم ، روح من با خوشحالی در بین شما خواهد بود . عزیزانم هیچ وقت از رفتن من به پیش پروردگار ناراحت نباشید چون همانطور که قبلا نیز متذکر شدم ، این راهی است که خود انتخاب کرده ام .
هیچ اجباری در این راه نبوده است و خدای را شکر می کنم که در لغزش هایی که برایم پیش آمد به حول و قوه ی الهی به آن دچار نگشتم و باز هم شکر خدا را به جای می آورم که بنا بر حقانیت انقلابم و به فرمان امام عزیزم پای در این راه و قدم در جبهه گذاشتم و امیدوارم دِین خود را به اسلام و قرآن و میهن اسلامی ادا کرده باشم .
در پایان از تمامی کسانی که وصیت نامه ام را می خوانند ، تقاضای عاجزانه دارم که اولا امام امت را دعا کنند و ثانیا از خداوند برایم طلب عفو و بخشش نمایند . از خداوند تبارک و تعالی سعادت دنیا و آخرت شما را خواستارم .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد