شهید ناصر زرگران - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شهید ناصر زرگران

شهید ناصر زرگران در سال ۱۳۴۶ ه‌.‌ش در یک خانواده زحمتکش در روستای کوزره از توابع بخش قهاوند متولد شد ، او آخرین فرزند خانواده مشهدی علی اوسط بود، با شور ونشاط و مهر و محبت و صمیمیتی که داشت به محیط گرم خانواده صفا و صمیمیت دیگری می‍بخشید.از همان کودکی فردی باوقار و محبوب،کوشا ، چالاک وزرنگ وفردی با دل و جرات بود.

 در مجالس دینی از جمله برنامه‌های سوگواری امام حسین (ع‌) حضور داشت و عشق خدمتگذاری به آستان حضرت اباعبدالله (ع‌) در عمق وجودش ریشه دوانید‌. سادگی‌، بی‌آلایشی و گذشت او در سنین کودکی زبانزد همه بود‌. در محله شاخص و محور همسالان خود بود‌. به مسجد که می‌رفت چون بزرگترها عمل می‌نمود و از جمله کسانی بود که در پذیرایی عزاداران حسینی نقش فعالی داشت‌.

همزمان با اوج‌گیری حرکت انقلاب اسلامی‌، در سایه رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره‌) ایشان نیز به سیل یاران امام پیوست.فعالیتهای خود را با بسیج روستا شروع کرد.او که درمیان دسته سگواران امام حسین (ع) می ایستاد سنج وزنجیر می زد دلش خواست در کربلای ایران حسینی شود. خود را برای مبارزه و جهاد با دشمنان خدا آماده کرد.

خاطره:

شهید ناصر زرگران یک خال به اندازه یک سکه در پای راست داشت.روزی خودش برای ما تعریف کرد:قبل از اینکه به دنیا بیایند،شخصی برای تقاضای کمک در خانه آنها را می زند.آن مرد که قیافیه داراویش صوفیه داشته،بعد از دریافت کمک در حق اهل خانه دعا می کنند.بعد به مادرشان می گویند خدا فرزند پسری به تو می دهد که بعدا به پادشاهی می رسند.نشانه آن نیز خال سیاه رنگی است که در پای راستش قرار دارد.

آری او با شهادتش به مقام بالایی رسید که بالاتر از مقامات خاکی دنیاست. به راستی شهادت مقامی است که برازنده مردان خداست.

شهید بزرگوار ناصر زرگران باشهید مسیح اله زارعی همسایه دیوار به دیوار خود،انس والفتی دوستانه داشت . باهم درزمستان ۱۳۶۴ه.ش جهت مبارزه با بعثیون به جبهه فاو عازم شدند.در کنار اروند خروشان با اصابت خمپاره دشمن در مورخه ۱۳۶۴/۱۱/۲۹ با هم رزم خود مسیح اله زارعی به شهادت رسیدند. یادش گرامی باد .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد