عدم افتتاح آزاد راه سه ماه پس از اتمام پروژه به دلایل نامعلوم! - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
عدم افتتاح آزاد راه سه ماه پس از اتمام پروژه به دلایل نامعلوم!

آزاد راه همدان – ساوه یکی از پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان همدان است که از سال ۸۱ کلنگ زنی شده و به‌عنوان بخش عمده و مهمی از آزادراه غرب کشور و قسمتی از آزادراه کربلا نام‌گذاری شده است.

این آزادراه به ‌منظور رفع تنگناهای موجود راه‌های اصلی غرب کشور و دسترسی سریع به مناطق مذکور، کوتاه نمودن زمان مسافرت و بالاخره امکان ارتباط سریع بین ایران و کشورهای مسلمان آسیای میانه به کشورهای عراق و سوریه و همچنین کشورهای اروپای حاشیه دریای مدیترانه و به‌عبارت‌دیگر احیاء جاده ابریشم مدنظر قرارگرفته است.

این آزادراه که از آن به‌عنوان محور اصلی ارتباطی همدان به تهران یاد می‌شود در یکی دوماه اخیر و در پی بارش برف و کولاک و یخبندان با مشکل تردد مسافران روبرو بوده به‌طوری‌که پس از وقوع تصادف زنجیره‌ای چند خودرو در این مسیر، تردد در این محور ممنوع و مسیر مسدود شد. همین رویداد کافی بود تا نظرها به سمت دلایل مسدود شدن آزادراه که باید استانداردترین مسیر برای تردد خودروها باشد منحرف شود.

نماینده مردم همدان ، قهاوند و فامنین در مجلس شورای اسلامی به همین منظور به وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم افتتاح و بهره برداری از پروژه آزادراه تهران – همدان که در شهریورماه باید به اتمام می‌رسید، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تذکر داد.

امیر خجسته با اشاره به این که در سه سال اخیر کارشبانه روزی و پیگیری های مداومی در مورد به اتمام رسانیدن این پروژه صورت گرفته و همت مدیران جهادی و پیگیری مداوم ما نمایندگان باعث شد که ۷۰ درصد از عملیات اجرایی این پروژه ملی در سه سال اخیر انجام شود،  شایسته نیست پس از پایان عملیات اجرایی به دلایل نامعلومی بهره برداری از آن به تاخیر بیفتد و درکنار بلاتکیف گذاشتن این سرمایه ملی  باعث مشکلات عدیده ای در طول بارندگی اخیر گردد.

خجسته با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر این پروژه زیر بار ترافیک برود، اظهار داشت: متاسفانه بعد از اینکه در شهریور ماه سالجاری پروژه آزاد راه همدان – ساوه به پایان رسید مقرر شد در اولین زمان این پروژه زیر بار ترافیک رفته و هموطنان در غرب کشور از این پروژه عظیم بهره مند شوند اما متاسقانه اینگونه نشد.

وی گفت: در نشستی که به صورت فوق العاده با وزیر و معاونین وزارت راه و شهرسازی داشتیم دستور بازگشایی آزاد راه صادر شد و مقرر شد در اولین زمان رسما افتتاح شود.

وی در ادامه به ‌تصادفات صورت گرفته در آزادراه همدان- ساوه نیز اشاره کرد و گفت: تصادف ۶۰ خودرو و کشته شدن چند  نفر آن‌هم در آزاد راه استاندارد به‌ هیچ‌عنوان قابل ‌قبول نخواهد بود و اگر پروژه آزاد راه همدان ساوه زیر بار ترافیک رفته بود شاید شاهد چنین رخداد ناگواری نبودیم.

گفتنی است؛ آنچه مسلم است آزادراه همدان-ساوه از مهم‌ترین پروژه‌های استان همدان است که ارتباط بین همدان و پایتخت ایران را تا ۳ ساعت و حتی کمتر کاهش داده و ازاین‌رو می‌توان این پروژه زیرساختی را برای توسعه مهم دانست. اما آیا هزینه چندین میلیارد برای یک پروژه و در انتظار گذاشتن مردم برای بهره مندی از آن به بهانه برگزاری یک افتتاح نمادین منطقی است؟

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد