فهم و تبیین نهضت عاشورا تکلیف است - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فهم و تبیین نهضت عاشورا تکلیف است

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای حسینی و عاشورایی اظهار کرد: نهضت خونبار عاشورا بهترین ارمغان سعادت بشریت است. وی با اشاره به اینکه عاشورا باید به بهترین شکل ممکن گفته شود، بیان کرد: اگر قرار باشد به طور دقیق نهضت عاشورا بیان شود باید صدها کتاب به نگارش درآید.
امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: اگر همه عالمان و خطیبان بسیج شوند باز هم نمی‌توانند عمق سازندگی نهضت عاشورا را ترسیم کنند اما باید در همه منبرها به این مهم پرداخته شود. وی افزود: فهمیدن، بیان کردن و عملیاتی کردن نهضت عاشورای حسینی تکلیفی است که هر فرد به اندازه خود باید در این راه تلاش کند.
آیت‌الله محمدی با اشاره به اینکه مراسم سالگرد معلم قرآن استاد مسکینی و مراسم هفت سردار سرلشگر شهید حسین همدانی امروز در عباسیه جولان برگزار می‌شود، گفت: این دو بزرگوار عناصر ساخته شده و پرورش‌یافته در مکتب عاشورا و امام حسین (ع) بودند. وی با بیان اینکه مردم استان همدان در مراسم تشییع و تدفین سردار سرلشگر حسین همدانی حماسه آفریدند، افزود: حضور مردم نشانگر ولایی بودن شهید بود و مردم دارالمومنین با این حماسه شهر و دیار خود را تا عرش بالا بردند.
امام جمعه همدان با قدردانی از اقشار مختلف مردم همدان که در مراسم تشییع شهید همدانی حضور داشتند، افزود: از رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی می‌کنیم که قیام بزرگ مردم را در حضور مراسم سردار سرلشگر شهید همدانی مشاهده فرمودند و پیام دادند. وی با بیان اینکه مرحوم استاد مسکینی مکتب حسینی را راه انداخته بود، بیان کرد: از دل این مکتب ده‌ها شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و اکنون نیز مکتب‌های مختلفی در شهر مشغول به فعالیت قرآنی هستند.
محمدی با اشاره به سازندگی مکتب عاشورا گفت: داعشیان و تکفیری‌های بسیاری روزانه به هلاکت می‌رسند و اصلاً به حساب نمی‌آیند ولی با شهادت پرورش‌یافتگان مکتب حسینی همچون سردار شهید همدانی دنیا عزادار می‌شود که این امر نشان از حقانیت راه اینها دارد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز به طور همزمان مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴۰ کشور برگزار شد، تصریح کرد: این مراسم با حضور چشمگیر مادران و فرزندان آنها برگزار شد اما انگلیس اجازه برگزاری این مراسم را نداد. وی با بیان اینکه انگلیس قمه‌زنی را آزاد کرده است، افزود: این مراسم از سوی انگلیس آزاد اعلام شده تا به اسلام ضربه بزند.
محمدی خاطرنشان کرد: باید مراقب بود تا در مراسم عزاداری سالار شهیدان دچار خرافات نشویم، به جای قمه‌زنی باید قمه‌ها را بر سر صهیونیسم و استکبار جهانی فرود آورد. وی برگزاری مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی را موجب خواری و ذلت آمریکا، اسرائیل و آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل و آل سعود رژیم‌هایی کودک‌کش هستند.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مردم یمن از عاشورا درس گرفتند، بیان کرد: مردم یمن با شناخت مکتب عاشورا دیگر زیر بار ظلم نمی‌روند و به مبارزه با سلطه‌گری پرداختند. وی با بیان اینکه مکتب عاشورا موجب فروپاشی استکبار و نظام سلطه‌گری می‌شود، اظهار کرد: با جهانی شدن مکتب عاشورای حسینی همه ملت‎ها و کشورهای مستضعف از زیر بار استکبار آزاد می‌شوند و خونریزی سلطه‌گران تمام می‌شود.
محمدی با بیان اینکه امروز مردم سوریه به دلیل حملات تکفیری‌ها و حمایت‌های اروپا و استکبار از تروریست‌ آواره شده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم آواره سوریه برای نجات به دریا می‌زنند و اروپا از انسانیت به دور است. وی بیان کرد: درس بزرگ عاشورا افشاگری دشمنانی است که بر طبل باطل می‌کوبند و به همین دلیل انگلیس از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی واهمه دارد.
امام جمعه همدان اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی مراقب باشند در عزاداری‌ها خرافه وارد نشود و در توزیع نذورات نیز موارد بهداشتی و توجه به محیط زیست را مد نظر داشته باشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد