قهاوند با 100 درصد ثبت ولادت در رتبه نخست استان قرار دارد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
قهاوند با ۱۰۰ درصد ثبت ولادت در رتبه نخست استان قرار دارد

علی تعالی اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت در کشور اجرایی شده و باید دستورالعمل‌های این طرح به صورت کامل در عرصه خدمات و درمان در بیمارستان‌ها به صورت کاربردی اجرایی شود.

فرماندار همدان افزود: با توجه به جمعیت مرکز استان، ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق شهرستان همدان در مراجع ذیربط به نحو شایسته‌ای صورت گرفته است.

وی از طرح تعویض کارت ملی به کارت هوشمند ملی در روستاها خبر داد و اضافه کرد: این طرح از ابتدای سال جاری در قالب برنامه مصور با کمک دهیاری‌ها آغاز شده است.

تعالی تأکید کرد: آمار وقایع حیاتی باید در اختیار جامعه شناسان قرار گیرد تا تحلیل‌های علمی و جامعی از آنها احصاء شود و در تصمیم‌گیری‌ها مورد ملاحظه قرار گیرد.

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان همدان نیز گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۹۶۷ مورد ازدواج به ثبت رسیده است که به طور میانگین در هر شبانه روز ۱۹ مورد ازدواج داشته‌ایم.

حسین محمدی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ مورد طلاق به ثبت رسیده که بیشترین آن مربوط به زوجینی است که در سن برابر قرار دارند.

این مسئول از ۱۳ هزار و ۶۵۲ ولادت به ثبت رسیده در سال گذشته خبر داد و افزود: تولدهای به ثبت رسیده طی سال ۹۴ در شهرستان همدان نسبت به سال ۹۳ افزایش ۸ درصدی داشته است.

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان همدان با بیان اینکه قریب به ۳۹ درصد ولادت ثبت شده مربوط به شهر همدان است، اضافه کرد: قهاوند با ۱۰۰ درصد ثبت ولادت در مهلت مقرر در رتبه نخست استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: از کل ولادت‌های ثبت شده، ۱۲ هزار و ۵۹۴ مورد شهری و یک‌هزار و ۵۸ مورد روستایی است.

محمدی گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۳۳۸ فوت در همدان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ مورد مرد و یک‌هزار و ۷۶۸ مورد زن هستند.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین در سال گذشته در هر شبانه روز ۱۱ مورد فوت به ثبت رسیده است.

مدیر اداره ثبت احوال شهرستان همدان در خصوص فراوانی نام‌های انتخابی نوزادان در شهرستان همدان اظهار کرد: در سال ۹۴ نام امیرعلی در پسران با ۵٫۶ درصد و نام فاطمه در دختران با ۶٫۷ درصد در صدر اسامی انتخابی بود.

 

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد