لزوم افتتاح سایت دپوی زباله شهر قهاوند تا پایان سال - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
لزوم افتتاح سایت دپوی زباله شهر قهاوند تا پایان سال

رضا زمانی ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماندهای شهرستان همدان، با تبریک  هفته بسیج و پیروزی جبهه اسلام بر گروه داعش، اظهار کرد: در بخش مرکزی همدان، مدیریت زباله و پسماند از قبل شروع شده و نتایج خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه دهیاری‌ها نیز در بحث پسماند و زباله ضابطه‌مند هستند، گفت: البته در بخش شراء کار دیر شروع شده قرار بر پیگیری بود که خروجی تا کنون حاصل نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان بیان کرد: شهرداری قهاوند موظف است تا پایان سال همزمان با روز درختکاری افتتاح پروژه سایت زباله قهاوند، کاشت نهال در اطراف سایت، فنس‌کشی و مدیریت ورود و خروج به سایت را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت پسماند جزء دغدغه مسوولان است و اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده است، افزود: اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ و سال گذشته به حساب دهیاری‌ها و پس از آن به حساب شهرداری واریز شد که در همدان ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که از این محل سلول دفن بهداشتی و حوضچه شیرابه توسط شهرداری طبق برنامه زمانبندی احداث می‌شود.

زمانی با بیان اینکه مقداری از زباله‌های کشاورزی تولید شده در خود مجموعه مدیریت می‌شود و برای طبیعت مضر نیست، تصریح کرد: تنها چندین مورد از جمله پلاستیک‌ها، کودهای شیمیایی و قوطی‌های آنها و سموم مضر است.

وی خواستار ورود جهاد کشاورزی به فاز اجرایی شد و ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز باید از اهرم‌های بازدارنده استفاده کند و از دهیاری‌ها نیز در این خصوص کمک گرفته شود؛ از بحث توزیع کودهای شیمیایی ارائه شده توسط دولت به عنوان اهرم بازدارنده استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان خاطرنشان کرد: موضوع نصب GPS در ماشین‌های حمل در کارگروه استان مطرح شده است که باید در دبیرخانه برای اجرا در شهرستان پیگیری و ماشین‌های حمل نیز مشخص شود.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماند باید در بحث زباله و پسماند نظارت داشته باشد، یادآور شد: با توجه به جمع‌آوری زباله، نامه‌ای بهشهرداری مناطق ارسال شود که ماشین‌های حمل زباله از نظر بهداشتی و ریزش شیرابه بررسی و در صورت وجود مشکل، مشکل احتمالی رفع شود.

زمانی خواستار مدیریت زباله مجتمع‌های بین راهی شد و اظهار کرد: روستاهای بخش شراء در بحث تحویل زباله به سایت دفن زباله مدیریت شود؛ بحث محیط زیست شوخی‌بردار نیست چراکه با زندگی انسا‌ن‌ها سر و کار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل نقل شهرستان همدان نیز گفت: همواره به طور پیوسته حریم جاده‌ها را به منظور تأمین ایمنی خودروها از وجود زباله و نخاله در مسیر پاکسازی می‌کنیم.

رسول ابراهیم‌خانی با اشاره به چندین مورد گزارش مکتوب شماره ماشین‌های تخلیه نخاله در حریم جاده‌ها، بیان کرد: برخی از ماشین‌ها حتی مربوط به پیمانکاران شهرداری است که در این خصوص به منظور جلوگیری از انجام این کار مکاتباتی با سازمان‌های مرتبط انجام  و چندین پرونده قضائی نیز تشکیل شد.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکل تخلیه نخاله در مسیر و حریم جاده‌ها باید چندین ارگان از جمله پلیس راه ورود کنند، افزود: در شهرستان همدان سه مجتمع داریم که این مجتمع‌ها نیز پایش می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد