استاندار همدان: مانع‌تراشان در برابر اقتصاد مقاومتی عزل می‌شوند
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مانع‌تراشان در برابر اقتصاد مقاومتی عزل می‌شوند

محمدناصر نیک بخت در ستاد تسهیل استان همدان اظهار داشت: روز شنبه هفته آینده با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای درباره وضعیت واحدهای تولیدی خواهیم داشت چراکه به وی وعده داده شده تا پایان خردادماه تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی را تعیین تکلیف کنیم.

وی با اشاره به اینکه فردا با مدیرعامل بانک ملی جلسه‌ای درباره واحدهای تولیدی استان همدان خواهیم داشت، افزود: پرونده واحدهایی از جمله پتروشیمی هگمتانه و فولاد ویان در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نیک بخت با بیان اینکه تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها فایده‌ای برای بانک‌ها نخواهد داشت، عنوان کرد: نظام، دولت و مجلس همگی تصمیم دارند تا مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنند و این امر نیازمند همکاری تمامی مدیران و مسئولان است.

احیاء واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل همدان در اولویت

وی با تاکید براینکه قصد ما این است تا واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل فعال شده و واحدهای فعال با ظرفیت کامل فعالیت کنند، افزود: سرمایه بانک‌ها مشتریان بوده و پشتوانه مشتریان نیز بانک‌ها هستند که باید رابطه سالم و مثبتی برای همکاری داشته باشند.

استاندار همدان با اعلام اینکه بانکها نیز منابعی برای پرداخت تسهیلات ندارند و دچار مشکل هستند، گفت: دولت و مشتریان پول بانک‌ها را دریافت کرده ولی بازپرداختی نبوده است که امروز سبب شده تا مشکلات بسیاری برای بانک‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از مدیر بانک کشاورزی در همدان در رابطه با مسائل کشاورزی رضایت ندارم، گفت: مدیر بانک کشاورزی استان همدان به صورت سیاسی وارد استان شده و به بنده تحمیل شد، برخی افراد در کنار مدیر بانک کشاورزی حضور دارند که مدیر بانک کشاورزی را می‌ترسانند و اگر این روال ادامه داشته باشد مدیر بانک کشاورزی باید از استان همدان برود.

مانع‌تراشان در برابر اقتصاد مقاومتی برکنار می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه هر مدیری در برابر اقتصاد مقاومتی مانع‌تراشی کند برخورد شده و عزل می‌شود، تصریح کرد: سیاستهای اقتصاد ماومتی باید ضربتی انجام شود و مدیران نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

نیک بخت با گلایه از اینکه هر کاری به بانک کشاورزی واگذار شده متاسفانه روی زمین مانده است، بیان کرد: بنده، سازمان جهاد کشاورزی و مراجعه‌کننده از عملکرد بانک کشاورزی رضایت ندارند.

وی با بیان اینکه چند بانک تخصصی صنعت و معدن، کشاورزی و رفاه اگر به داد مشتریان خود نرسند چه توقعی از سایر بانکها هست، عنوان کرد: بانکهای دیگر از جمله سپه، ملت، ملی و صادرات عملکرد مطلوبی را داشته‌اند.

بخش کشاورزی دچار آشفتگی شده است

استاندار همدان با بیان اینکه چقدر در بخش کشاورزی آشفته‌بازار است که سخنان مدیران بانک، سازمان جهاد کشاورزی و بهره‎برداران با یکدیگر نمی‌خواند، افزود: اگر آشفتگی در بخش کشاورزی این چنین وجود داشته باشد وضعیت نابسامانی در بخش کشاورزی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ما مدیران هزینه بوده و مدیر درآمد هزینه نیستیم، گفت: نباید پا در کفش بخش خصوصی کرد و اجازه دهیم تا بخش خصوصی خود فعالیت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد کشتارگاه به سبب صادرات به روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برای صادرات مرغ و مواد پروتئینی به روسیه باید کشتارگاه‌های استاندارد داشته باشند.

همدان جزو استان‌های پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی شود

نیک بخت با اشاره به اینکه در استان همدان قصد بر این است که بتوانیم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و اجرای موارد مرتبط جز استانهای پیشرو و چند استان نخست باشیم، گفت: این ظرفیت در استان همدان به سبب همکاری بانکها و دستگاه‌ها وجود دارد و می‌تواند عاملی باشد تا در رابطه با حل مشکلات تولید و مسائل اقتصادی مردم گامی برداریم.

وی با اشاره کلنگ زنی پروژه مجتمع صنایع چوب در شهر جورقان اظهار داشت: مردم به صورت خودجوش برای ایجاد خوشه صنایع چوب در مراحل مختلف اقدام کرده‌اند که تمام مراحل تولید، توزیع، فروش و امور نمایشگاهی برای آن دیده شده است.

استاندار همدان با اعلام اینکه ۲۰۰ واحد در این مجتمع ایجاد می‌شود، عنوان کرد: اجرای این مجتمع ۱۱ میلیارد تومان برآورد شده که برای ۶۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

نیک‌بخت با اعلام اینکه از مدیران خود دفاع و حمایت نهایت را دارم ولی اگر همکاری و گامها برای حل مشکلات مردم مناسب نباشد قابل اغماض نیست، گفت: تعهدات و امانتی در اختیار داریم که باید به آن پایبند باشیم ولی اگر منافع شخصی را به منافع مردم  ترجیح داده شود در امانت خیانت شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم در سالهای گذشته به شدت آسیب دیده‌اند ولی شرایط برای بهبود وضعیت وجود دارد که باید تلاش لازم در این زمینه صورت گیرد، اظهار داشت: ما کارگزاران نظام و دولت هستیم که مدیران باید سخنان آنها را اجرایی کنند.

استاندار همدان گفت: هیچ سرمایه‌گذاری بدون بخش خصوصی و هیچ بخش خصوصی بدون پشتوانه بانکها نمی‌توانند اقدامی داشته باشند.

بانک‌های خصوصی عملکرد مطلوبی در عرصه تولید ندارند

وی با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی عملکرد مطلوبی در حوزه تولید نداشتند، گفت: برخی بانک‌های دولتی نیز دست به عصا حرکت می‌کنند که این روند باید از طرف بانک‌ها مورد اصلاح قرار گیرند.

استاندار همدان با تاکید براینکه نباید خوشحال باشیم که واحدی با ۳۰ درصد ظرفیت فعال است بلکه باید به بیش از ۸۰ درصد برسد، عنوان کرد: مدیران بانکها و دستگاه‌های اجرایی بدانند تا روزی که همه واحدهای تولید فعال نشده و از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده نکنند جلسات ستاد تسهیل ادامه خواهد داشت.

وی افزود: وقتی تعیین تکلیف واحدهای تولیدی به اتمام رسید دوباره روند اجرای مصوبات و تصمیمات درباره واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود مدیران بانکها و دستگاه‌ها چه اقداماتی داشته‌اند.

نیک بخت اظهار داشت: همان قدر که برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی به همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیاز وجود دارد به حضور و همکاری رسانه‌ها نیز احساس می‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد