مراسم احیای دومین شب از شبهای پر فضیلت قدر در قهاوند برگزار شد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مراسم احیای دومین شب از شبهای پر فضیلت قدر در قهاوند برگزار شد

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محققی گفت : ازویژگی های شب قدربخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان است و شقی ترین انسان کسی است که دراین ماه بخشیده نشود . پیامبراکرم (ص) می فرماید: هرکس ازفیض شب قدرمحروم گردد از تمام خیرات محروم شده است و محروم نمی ماند از شب قدر مگر کسی که با اعمال خویش خود را محروم نموده است و تمام خیرات ، فاطمه زهرا و اهل بیت هستند .

محققی تصریح کرد : باید به مقدارظرفیت و استعداد خود ، علی (ع) رابشناسیم -من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه- نه آنگونه که علی بود چون این شناخت درقد و قواره انسان نیست وباید گذاشت و گذشت .

امام جمعه منطقه قهاوند افزود : کسی که بدون شناخت امام از دنیا برود به میته جاهلی مرده است یعنی مرگ قبل ازاسلام و خارج ازاسلام نه این که درصدی مسلمان بوده و از اسلام بهره مند شده باشد .

وی افزود : برای این که به اندازه استعداد و ظرفیت خود بتوانیم از فیوضات و برکات ماه رمضان بهره مندشویم و جزو کسانی نباشیم که آیه شریفه می فرماید : ذرهم یأکلوا ویتمتعوا ویلههم الامل فسوف یعلمون – بایداز راه بلد راه سخت و طولانی پیش رویمان تاقیامت یعنی امیرمومنان استفاده نماییم که هشدارمی دهد: آه من قله الزاد وطول السفر .

محققی در ادامه اظهار داشت : درروایتی ازجنس شب قدر در پیمودن یک شب راه طولانی برای سعادتمند شدن ، رسول گرامی اسلام می فرماید: درقیامت افرادی ازامت من می آیند که خداوند به آنها به اندازه برخی ازپیامبران پاداش خواهد داد « عالم ورع أجره کأجرعیسی ابن مریم (ع) و غنی سخی أجره کأجرالخلیل ابراهیم (ع) و فقیر صبورأجره کأجرأیوب (ع) وأمیرعادل أجره کأجرسلیمان ابن داوود (ع) و شاب تائب أجره کأجر یحیی ابن زکریا (ع) إمرأه خیبه أجره کأجرمریم بنت عمران(ع) ».

امام جمعه منطقه قهاوند گفت : اجرعالمان با وَرَع همانند اجر حضرت عیسی و اجر ثروتمند باسخاوت مانند اجر حضرت ابراهیم و اجر فقیری که صبورباشد چون اجرحضرت ایوب و اجر پیشوای عادل چون حضرت سلیمان و اجر جوان پرهیزکار و توبه کننده چون اجرحضرت یحیی و اجر زن بدون شوهر که برگناه صبرکند چون اجر حضرت مریم می باشد.

وی در پایان گفت : خوشابه حال افرادثروتمندی که در راه خدا وجوهات خود را پرداخت و از سخاوت و انفاق و احسان دریغ نمی کنند . با اموال خود کاری می کنند که به اندازه حضرت ابراهیم (ع) پاداش بگیرند .

لازم به ذکر است تلاوت قرآن کریم ، قرائت دعای جوشن کبیر ، مداحی ، سخنرانی و مناجات و مراسم قرآن به سر گرفتن از برنامه های دومین شب از شبهای پر فضیلت قدر در شهر قهاوند بود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد