مراسم ادای احترام به مقام بوعلی سینا با حضور مردم و مسوولین برگزار شد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مراسم ادای احترام به مقام بوعلی سینا با حضور مردم و مسوولین برگزار شد

مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا با حضور جمع کثیری از مردم و مسوولین در آرامگاه بوعلی سینا برگزار شد.
آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در مراسم ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا که با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و سایر مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: جناب شیخ‌الرئیس نه تنها در مباحث علوم و فنون، بلکه از منظر خودسازی و ترویج مکتب الهی انسان منحصر به فردی بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به جایگاه رفیع و والای بوعلی سینا اشاره و بیان کرد: مقام و جایگاه بوعلی سینا به قدری دارای اهمیت است که  همه اقوام و قومیت‌ها درصدد تصاحب نام بوعلی به اسم شهر و کشور خود هستند.
وی تاکید کرد: خیلی از افراد می‌توانند با شناخت و توسعه استعداد خود به جایگاه رفیعی برسند ولی متاسفانه بسیاری از استعدادها در بین افراد، از زمان کودکی ناشناخته و سربسته می‌ماند.
آیت‌الله طه محمدی افزود: هراندازه که به مقام و جایگاه بوعلی سینا در استان و کشور بها دهیم، مشوق و انگیره‌ای برای رسیدن جوانان به مدارج بالای علمی را ایجاد کرده‌ایم.

استاندار همدان گفت: پزشکان که به درجه دکترا نائل شدند و سوگند نامه پزشکی قرائت کردند باید نام و نشان بوعلی سینا را با عملکرد خوب به اثبات رسانند.
محمد ناصر نیکبخت در آیین ادای احترام به مقام شامخ بوعلی سینا افزود: پزشکان باید با سپری کردن مدارج علمی بالا از پزشکان خوب و مطرح باشند و مدارج بیشتری را کسب کنند.
وی از اینکه مردم همدان با حضور در آرامگاه بوعلی سینا عظمت حکیم هزاره ها را ارج نهادند ابراز خوشحالی کرد و اضافه کرد: امید است روزی برسد که مردم از همه ایران برای ادای احترام به همدان سفر کنند و این روز را گرامی بدارند.

استاندار همدان یادآور شد: امسال هزارمین سالی است که حکیم هزاره ها وارد همدان شده است و بوعلی سینا در سال ۳۹۴ هجری شمسی به همدان سفر کرد.
نیکبخت در ادامه با بیان اینکه سوم شهریور ماه استان کهن و تاریخی همدان میزبان رییس جمهوری است گفت: مردم ولایت مدار و فرهنگ دوست همدان، میزبانی خوب را در استقبال از رییس جمهوری نشان می دهند.
یکم شهریور ماه سالروز تولد ابوعلی سینا به نام روز پزشک و روز همدان نامگذاری شده است.
حسین بن عبدالله بن سینا در یک شهریور ۳۵۹ ه.ش (۳۷۰ ه.ق) در بخارا متولد شد و در دوم تیر ماه ۴۱۶ هجری شمسی مصادف با (اول رمضان ۴۲۸ه.ق) در همدان وفات یافت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد