مشروح خطبه های این هفته نماز جمعه شهر همدان - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مشروح خطبه های این هفته نماز جمعه شهر همدان

آیت الله “غیاث الدین طه محمدی” در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه شهر همدان، به گناهی نابخشودنی اشاره و اظهار کرد: برخی بنا به دلایلی راه خدا را بر روی مردم می بندند و اگر نتوانستند راه را کج می کنند که این بزرگترین جنایتی است که در عصر معاصر شکل می گیرد و گناهی دامنگیر است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آمریکا به عنوان دجال بزرگ و پایین تر از آن انگلیس و در منطقه آل سعود به جان مردم مستضعف، گرسنه، فقیر و مردمی که استضعاف فکری، فرهنگی و مالی دارند، افتاده اند که تحلیل ها نشان می دهد آنها به دنبال یک خواسته و آن هم دور کردن مردم از راه خدا هستند.

وی با بیان اینکه این گناه از آن حیث نابخشودنی است که عقبه بدی به دنبال دارد، تصریح کرد: آل سعود تاکنون با چندین هزار پرواز یمن را کوبیده است، امروز آل سعود رسوا شده و همه متوجه شده اند که مجری خواسته های شوم اسرائیل و آمریکا است. شب گذشته ولیعهد جدیدشان به اسرائیل سفر کرده است و آل سعود خودشان را با اسرائیل برادر خوانده اند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز جنگ تاکنون هزار و ۴۰۰ نفر یمنی بی گناه کشته و ۶ هزار نفر مجروح شده اند همچنین آل سعود سیلوی یمن را بمباران کرده تا آنها حتی گندم و نون هم نداشته باشند بخورند.

آیت الله طه محمدی اظهار کرد: هیچ وفت در خود دقیق شده و کنکاش کرده ایم که آیا برای رسیدن به مقاصد شخصی خود دین مردم را دستکاری کرده ایم یا خیر؟ آیا یصدون عن سبیل الله(مانعی در راه خدا) نبوده ایم؟

وی تصریح کرد: بنده کم و زیاد ۳۳ سال امام جمعه هستم، الان باید بازنشسته شوم اما ممکن است برای اینکه این پست را از دست ندهم هزار دروغ سرهم کنم؟ آیا این درست است؟ اینجا دین و مردم لطمه می خورند، نظام ضربه می خورد، خون شهدا کمرنگ می شود و پیامدهای دیگری هم دارد نیاز نیست که یصدون عن سبیل الله آل سعود، اسرائیل و آمریکا باشد بنابراین بهتر است کنار بکشم تا جوانها و تازه نفس ها وارد میدان شوند.

وی یادآور شد: برخی ائمه جماعات مساجد سنشان بسیار بالاست و به ۸۰ سال می رسد به طوریکه نمی تواند با نسل جوان بجوشد در حالیکه و این افراد امام جماعت پیرزن ها و پیرمرد نیستند و باید بتوانند تمام اقشار را جذب کنند بنابراین باید با کمال احترام کنار رفته و طلبه های جوانی جایگزینشان شوند، ارگانهای دیگر هم باید اینگونه عمل کنند.

وی به حدیتی از اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: هر پست و ریاستی دارید اگر تشخیص دادید کسی از شما توانمندتر و مدیریتش بیش تر است وظیفه دارید کنار بکشید و دو دستی پست را تقدیم کنید اگر این کار را کردید نشانه تقوا، ایمان و حقیقت شما در غیر این صورت به خدا خیانت کرده اید.

وی تاکید کرد: خدا نکند فردی برای هوا و هوس و متامع پوشالی و زودگذر خود دست به کارهایی بزند که جبران پذیر نباشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد