نمایندگان همدان راهی کدام کمیسیون‌های مجلس دهم شدند؟ - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نمایندگان همدان راهی کدام کمیسیون‌های مجلس دهم شدند؟

وضعیت نمایندگان استان همدان برای حضور در ۱۴ کمیسیون تخصص مجلس دهم مشخص شده و از این پس نمایندگان در قالب کمیسیون‌های تخصصی به کار خود ادامه می‎‌دهند.

یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است که استقبال بالایی از سوی نمایندگان برای حضور در این کمیسیون وجود داشت ولی نامی از نمایندگان مردم همدان در این کمیسیون دیده نمی‌شود.

با وجود اینکه درخواست‌های متعددی از سوی بخش کشاورزی همدان برای عضویت حسن لطفی در کمیسیون کشاورزی شده بود ولی نماینده مردم رزن ترجیح داد تا در کمیسیون اجتماعی حضور فعال داشته باشد.

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم عضو شد تا جای خالی احمد آریایی نژاد نماینده ملایر در مجلس نهم که عضو این کمیسیون بود را پُر کند.

با توجه به وجود معادن منحصر به فرد و نیاز همدان برای توسعه صنایع معدنی و تولیدی انتظار می‌رفت همچون مجلس نهم یکی از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن شود که نمایندگان دوره دهم همدان تمایلی برای حضور و عضویت در این کمیسیون نداشتند.

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس دهم در کمیسیون انرژی مجلس عضو شد تا جای خالی ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان در مجلس نهم که عضو این کمیسیون بود را پُر کند.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم از ابتدا با متقاضیان متعددی برای حضور مواجه بود که محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان همچون دوره‌ گذشته به عضویت این کمیسیون درآمد و از سوی دیگر حمیدرضا حاجی بابایی که موفق به کسب کرسی نایب رئیسی مجلس نشده بود در این کمیسیون عضو شد که حضور این دو نماینده از استان همدان در کمیسیون بودجه می‌تواند روند تصویب بودجه‌های استانی را به سود همدان رقم بزند.

در دوره نهم مجلس، چهاردولی نماینده مردم ملایر عضو کمیسیون عمران بود ولی در این دوره از مجلس هیچ کدام از نمایندگان مردم همدان به عضویت این کمیسیون درنیامدند.

محمدعلی پورمختار که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون اصل نود در حال فعالیت بود در این دوره حاضر به عضویت در این کمیسیون نبوده و کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم را برای عضویت انتخاب کرده است.

براساس پیش‌بینی‌ها حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر به عضویت کمیسیون فرهنگی مجلس دهم درآمد، کمیسیونی که در ابتدا تمایل چندانی از سوی نمایندگان برای عضویت در آن نبود.

امیر خجسته همچون دوره گذشته مجلس که ریاست کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس را برعهده داشت در مجلس دهم نیز به عضویت این کمیسیون درآمد و این در حالی است که در ابتدا تعداد محدودی از نمایندگان برای حضور در کمیسیون اعلام آمادگی کرده‌ بودند.

در این بین محمد کاظمی که با قرار گرفتن در لیست امید از حوزه انتخابیه ملایر به مجلس دهم راه یافت در هیچ کدام از کمیسیون‌های تخصصی مجلس عضویت ندارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد