هفته دولت در همدان؛ تجلی تدبیر در چشم انداز امید - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
هفته دولت در همدان؛ تجلی تدبیر در چشم انداز امید

هرسال در سالنامه خورشیدی کشور، هفته اول شهریور به مناسبت شهادت دولتمردان بزرگ جمهوری اسلامی ایران به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است که می توان از این هفته به عنوان فرصتی برای معرفی عملکرد نظام یاد کرد. حالا در این هفته، دولت تدبیر و امید واقعیت ها و اقدام های خود را در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی برای مردم به صورت شفاف بیان می کند تا عامل دلگرمی ملت بزرگ ایران به نظام و انقلاب اسلامی شود. دولت های مختلف به ویژه دولت تدبیر و امید تاکنون اقدام های شایسته ای را در جای جای کشور عزیزمان ایران از جمله استان همدان انجام داده اند، اما هنوز هم جای کار وجود دارد. آب، حمل و نقل و اشتغال از مهمترین مشکل های این استان است که در دولت تدبیر و امید اقدام های قابل توجهی در این زمینه انجام شده یا در دست اجراست. شاید بهترین نمود از علمکرد دولت تدبیر و امید در استان همدان را بتوان برگزاری شایسته اجلاس بین المللی همدان ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری آسیا با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و دهها مقام ارشد از کشورهای مختلف جهان ارزیابی کرد؛ اجلاسی که آورده آن نقطه عطفی در صنعت پاک گردشگری دیار هگمتانه و کشورمان ارزیابی می شود. در حوزه حمل و نقل نیز با افتتاح راه آهن همدان گام بزرگی در اتصال دیار هگمتانه به خط ریلی کشور برداشته و در بخش نیرو برای جبران هدر رفت آب در نیروگاه برق همدان، نیروگاه خورشیدی احداث شد و این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی، به خط تامین نیروی برق استان متصل شد. در حوزه اشتغال نیز دستاوردها چشمگیر بود و ظرف یک سال ۳۳ هزار شغل در این استان ایجاد شد و طبق اعلام مرکز آمار ایران، همدان با نرخ بیکاری ۸٫۲ درصد، جزو سه استانی است که کمترین آمارها را در این حوزه دارند.

استاندار همدان در این زمینه اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۵۱۶ طرح عمرانی با حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار در این استان بهره برداری شد که این از دستاوردهای بزرگ دولت تدبیر و امید است. محمدناصر نیکبخت گفت: همچنین در هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۹۴ طرح با اعتبار یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در استان همدان آغاز شد. وی با بیان اینکه شفافیت لازمه کار هر مسئولی است، اظهار داشت: در این چارچوب باید بکوشیم یکی باشیم و هم افزایی را که باعث می شود خدمات شایسته تری را به مردم ارایه کنیم، را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

۶ واحد تولیدی صنعتی به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان نیز با اشاره به بهره برداری از ۶ واحد تولیدی صنعتی در هفته دولت، گفت: این طرح ها تا پایان شهریور با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد. حمیدرضا متین اعتبار بهره برداری از این طرح ها را بیش از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: سه واحد بزرگ فرو سیلیس، نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی، ۲ واحد داروسازی در فرسفج، گنده له سازی اسدآباد و شرکت ارابه نسیم کبودرآهنگ از مهمترین طرح های هفته دولت هستند و برای ۴۷۰ تن به صورت مستقیم اشتغالزایی می کنند. وی از راه اندازی خط تولید بخاری کم مصرف خبرداد و افزود: قرارداد تعویض ۲ میلیون بخاری کهنه با بخاری نو با شرکت شوکت رزن، تولید کننده بخاری کم مصرف بسته شده است که یکهزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

سه هتل به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت سه هتل «امیران ۲» و «کتیبه» در همدان و هتل «فاران» در تویسرکان و ۶ اقامتگاه بوم گردی به صورت همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهوری بهره برداری شد.کارشناس سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: با بهره برداری از این سه هتل برای ۲۶۷ تن به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است. اسحاق ترکاشوند با بیان اینکه ساخت هتل چهار ستاره امیران ۲ از سال ۹۴ در زمینی به مساحت یکهزار و ۴۵۸ متر مربع آغاز شد، افزود: این طرح با ۶ هزار و ۱۵۷ متر زیر بنا، ۶۰ اتاق، ۱۶۰ تخت و با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد ریال بهره برداری شد. وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح برای ۵۰ تن به صورت مستقیم و ۷۵ جویای کار به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شد. کارشناس سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: عملیات اجرایی هتل سه ستاره کتیبه نیز با سه هزار و ۵۴۷ متر زمین و پنج هزار ۲۲۵ مترمبع زیر بنا از سال ۹۳ آغاز شد. ترکاشوند بیان کرد: ظرفیت اقامتی ایجاد شده در این استان ۱۰۷ اتاق با گنجایش ۲۹۵ تخت است و در مجمع ظرفیت اقامتی ایجاد شده تاکنون به ۸۱۷ اتاق با ۲ هزار و ۴۷۸ تخت رسیده است. وی طرح های در دست اجرای این استان را شامل ۴۷۸ هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذیر و مجتمع اقامتی با یکهزار و ۳۲۶ تخت عنوان کرد.

بهره برداری از ۲۷ طرح منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز در این ارتباط اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۲۷ طرح در حوزه های آبخیزداری، جنگل، مرتع و بیابان زدایی در این استان بهره برداری شده است. اسفندیار خزائی تبیین کرد: پنج طرح در کبودرآهنگ، چهار طرح در ‎همدان، چهار طرح در نهاوند، چهار طرح در ملایر، سه طرح در فامنین، ۲ طرح در رزن، ۲ طرح در تویسرکان، ۲ طرح در اسدآباد و ۱ طرح در رزن اجرایی شد. وی افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۷ میلیارد و ۸۲۳ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است. خزائی گفت: هفت طرح مقابله با بیابان زایی و مدیریت مناطق بیابانی به وسعت ۵۳۰ هکتار با ۶ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال اعتبار در شهرستان های همدان، فامنین، کبودرآهنگ و ملایر بهره برداری شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: هشت طرح بهبود و اصلاح مراتع نیز با اعتبار ۲۸۸ میلیون ریال در ۱۰۹ هکتار از اراضیاستان اجرا شد. وی ساخت بندهای رسوبگیر، ایجاد کمربند حفاظتی، احیا و باز سازی معدن، توسعه جنگل با نهال با رویکرد صیانت از جنگل و بوته کاری را از دیگر طرح های بهره برداری شده، برشمرد.

افتتاح ۶ طرح آموزشی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس همدان نیز گفت: همزمان با هفته دولت ۶ طرح آموزشی و ورزشی در این استان بهره برداری شد. فرزاد تیموری گفت: این اداره کل با تحویل ۱۷ کلاس درس و اتاق در قالب سه طرح آموزشی و سه طرح ورزشی به استقبال هفته دولت رفت. وی افزود: این طرح ها در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۹۳ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید. ۸۹طرح برق رسانی در همدان بهره برداری شد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: همزمان با هفته دولت ۸۹ طرح برق رسانی با اعتبار ۱۰۹ میلیارد و ۱۳۱ میلیون ریال در نقاط مختلف این استان بهره برداری شد. محمد مهدی شهیدی افزود: عملیات اجرایی ۲۹ طرح نیز با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال در هفته دولت آغاز شده است. وی اظهار داشت: از مجموع طرح ها قابل افتتاح ۱۲ طرح با ۲۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان همدان، ۱۱ طرح با ۳۲ میلیارد و۴۸ میلیون ریال در ملایر، ۱۳ طرح با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد در نهاوند و ۷ طرح با ۵ میلیارد ریال در تویسرکان به بهره‌ برداری رسیده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: همچنین در این هفته ۹ طرح با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال در اسدآباد، هشت طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال در بهار، ۲۱ طرح با اعتبار هفت میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال در کبودرآهنگ، ۲ طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال در رزن و ۶ طرح با اعتبار یک میلیارد و ۵۹۱ میلیون ریال در فامنین بهره برداری شده است. شهیدی با اشاره به استفاده از انرژی پاک و پیشگامی استان همدان در این حوزه گفت: تاکنون پنج نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۵ مگاوات وارد مدار شده و سه نیروگاه نیز در دست اجراست. شهیدی با اشاره به انشعابات واگذار شده گفت: در طی پنج ماه نخست امسال نیز هفت هزار و ۶۴۰ انشعاب برای تامین برق مشترکان جدید واگذار شد.

بهره برداری از ۳۱ طرح گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان نیز از بهره برداری از ۳۱ طرح گازرسانی در هفته دولت خبر داد و افزود: در شهرستان همدان ۱۰ طرح با اعتبار ۸ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال، در شهرستان بهار ۶ طرح با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال و در شهرستان ملایر همین تعداد طرح با اعتبار ۱۱میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال بهره برداری شد. عبدالله فیاض با بیان اینکه در شهرستان نهاوند سه طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال افتتاح شد، ادامه داد: در شهرستان کبودرآهنگ ۲ طرح با اعتبار یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید. وی افزود: در هر یک از شهرستان‌های اسدآباد، رزن، تویسرکان و فامنین نیز یک طرح افتتاح شد.

۲۷ طرح راهداری در همدان بهره برداری شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: ۲۷ طرح راهداری با اعتبار ۱۲۳ میلیارد ریال در هفته دولت امسال در نقاط مختلف این استان به بهره برداری رسید. حمید پرورشی خرم افزود: از این میزان اعتبار ۳۲ میلیارد ریال آن استانی و بقیه از اعتبارات ملی تامین شده است. معاون راهداری استان همدان افزود: لکه گیری و روکش آسفالت محورهای روستایی رزن، سه راهی فامنین – آوج، سه راهی پایگاه – قیدار، کبودرآهنگ – سوباشی، ملایر- آورزمان، قهاوند – کوریجان، مریانج – امامزاده محسن، همدان – سنندج، محور روستایی بهار، اسدآباد – آجین- سنقر، فیروزان – کارخانه، نهاوند – بروجرد و تویسرکان – کنگاور بخشی از طرح‌های افتتاحی این اداره کل است.

بهره برداری از ۳۸ طرح تعاونی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: همزمان با هفته تعاون ۳۸ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۲۷۱ نفر با گرایش های مختلف در این استان به بهره برداری رسید. احمد توصیفیان افزود: از این تعداد ۱۰ تعاونی با فرصت شغلی ۱۱۴ نفر در رشته صنعتی، ۲ تعاونی با فرصت شغلی ۱۲ نفر در رشته عمرانی، چهار تعاونی با فرصت شغلی ۳۶ نفر در قالب روستا تعاون، ۱۸ تعاونی با فرصت شغلی ۸۵ نفر در رشته خدمات و چهار تعاونی با فرصت شغلی ۲۴ نفر در رشته کشاورزی شروع به فعالیت کردند. وی با اشاره به وجود یکهزار و ۱۴۱ تعاونی که ۱۲ هزار و ۹۲۸ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است، بیان کرد: ۲۷۰ تعاونی در بخش صنعت معادل ۲۴ درصد تعاونی‌های استان، ۲۳۶ تعاونی در بخش کشاورزی معادل ۲۱ درصد تعاونی‌ها و ۴۴۶ تعاونی در بخش خدمات معادل ۳۹ درصد تعاونی‌های استان فعالیت دارند.

منبع خبر : ایرنا
false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد