همدان با مشکل تامین آب مواجه می‌شود - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
همدان با مشکل تامین آب مواجه می‌شود

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر خسارت‌های خشکسالی را جبران نکرده است، گفت: سال آینده تامین آب همدان دشوار بوده و مشکلات افزایش می‌یابد.
محمودرضا عراقی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب توسعه‌ای و بهره‌برداری است که در زمان بررسی عملکرد فعالیت‌های بخش بهره‌برداری دیده نمی‌شود.
وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه کاهش بارش‌ها و خشکسالی استان همدان افزود: خوشبختانه با بهره‌برداری بهینه و آنلاین آب در سطح شبکه آب استان همدان شاهد مدیریت تنش آبی در همدان بودیم و سال بدون قطعی آب را پشت سر گذاشتیم.
عراقی با اشاره به اینکه بارش‌ها تاکنون مناسب بوده ولی خسارت‌های خشکسالی جبران نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان همدان به ۶ میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان وضعیت خوبی نبوده و باید منتظر بارش‌های فصل بهار در همدان باشیم.
وی با بیان اینکه تامین آب در سال آینده با مشکلات و دشواری بیشتری نسبت به امسال برخوردار است، گفت: باید برای سال آینده برنامه ویژه‌ای در حوزه تامین آب تدوین شود تا بتوان مشکلات را پشت سر گذاشت که این امر نیازمند دستگاه‌های متولی و همکاری متقابل آنهاست.
معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی باید به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و کم آب بر حرکت کنیم که خوشبختانه اقدام مناسبی از سوی بخش کشاورزی استان همدان در این زمینه شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع آبی استان همدان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که ۱۰ درصد در مصرف آب در بخش کشاورزی همدان صرفه‌جویی شود بسیاری از مشکلات تامین آب شرب استان همدان نیز رفع می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: قرار بود سال گذشته استان و وزارت آموزش و پرورش با همکاری و کمک یکدیگر اعتباری را برای تکمیل استخرهای سرپوشیده همدان تخصیص دهند که وزارت آموزش و پرورش مبلغی برای این موضوع در نظر نگرفت و استان همدان اعتباری مصوب نکرد.
ابراهیم الهی تبار با اشاره به اینکه محیط دانش‌آموزی باید بانشاط باشد، عنوان کرد: با ورود فضای مجازی باید در مدارس با دانش‌آموزان در زمینه سواد حرکتی و ورزش کار شود که این امر نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب برای تامین امکانات و تجهیزات ورزشی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ظرفیت‌ پایان‌نامه‌های دانشجویی استفاده شود، گفت: ظرفیت‌هایی برای کابردی کردن این پایان‌نامه‌ها در نظر گفته شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد