پلیس از بدنه مردم است و از مردم جدا نیست - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پلیس از بدنه مردم است و از مردم جدا نیست

فرمانده نیروی انتظامی بخش شراء در گفت و گویی اختصاصی به مناسب فرارسیدن هفته نیروی انتظامی ، به وظایف پلیس و نیروی انتظامی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه ذاتی پلیس و نیروی انتظامی این است که علاوه بر برخورد با جرمی که اتفاق افتاده و مجرمی که جرم انجام داده ، پیشگیری از وقوع جرایم است و این مهم جزو اولویت های انتظامی استان حسب دستور فرمانده انتظامی استان می باشد. نیروی انتظامی بخش شراء هم اولویت خود را در سال جاری بر پیشگیری از وقوع جرایم قرار داده است.

ستواندوم امیر سجادی پور با اشاره به امنیت حاکم بر بخش شراء بیان داشت: بحمدالله ما از نظر جرایمی که مردم بر روی آن حساس هستند اصلا نداریم. یعنی جرمی که در بین مردم باعث ایجاد وحشت شود را نداریم.

سجادی پور از کاهش چشمگیر  وقوع جرم در بخش شراء خبر داد و گفت: همکاران ما با تلاش شبانه روزی و کمک و همیاری مردم شریف از وقوع بسیاری از جرایم در سطح بخش جلوگیری نمایند تا آنجایی که بیش از ۳۰ درصد کاهش سرقت داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی بخش شراء افزود: در ۴ماهه ابتدایی امسال نسبت به ۴ ماهه مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۱۹۹درصد افزایش کشف موارد مخدر داشته ایم. همچنین در زمینه سرقت سیم برق به میزان صفر درصد رسیده ایم که رییس محترم توزیع برق استان چندین مرحله از نیروی انتظامی بخش شراء تقدیر کرده است.

سجادی پور اختلاف بر سر زمین ها و چاه های کشاورزی را عامل وقوع  بیشتر جرایم در سطح بخش شراء دانست و اظهار داشت: مساله ی موجود این است که دو عامل  کمبود آب در منطقه قهاوند و بیکاری ؛ باعث شده است که اختلافات ملکی افزایش پیدا کند.

ستواندوم امیر سجادی پور در ادامه به نقش تاثیرگذار خانواده ها در پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد و بیان داشت: خانواده به عنوان اولین نهاد و اجتماع اولین و حلقه زنجیره مهم ترین نقش را در پیشگیری از وقوع جرم برخورداد است. خانواده ها باید از فرزند خود درباره اعمالی که انجام می دهد ، مطالبه گری کنند. این مطالبه گری نقش بسزایی در تربیت فرزندانی سالم و به دور از هرگونه فساد دارد.

وی تصریح کرد: خانواده می تواند بیشترین کمک را به نیروی انتظامی و قوه قضاییه در خصوص کاهش جرایم انجام دهد.

سجادی پور احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه را از کارهای ارزمند خواند و بیان داشت: مشکلی که در جامعه دیده می شود فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر است که بحمدالله با حمایت هایی که در بخش قضایی از آمرین به معروف و ناهیان ازمنکر می شود این وضعیت بهتر خواهد شد .

فرمانده نیروی انتظامی بخش شراء با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ بین مردم و پلیس بهترین راهکار  برای کاهش جرایم است یاد آور شد: پلیس از بدنه مردم است از بدنه مردم جدا نیست . مسلما بهترین و بیشترین کمک را به پلیس مردم میتوانند انجام دهند.

ستواندوم امیر سجادی پور تصریح کرد: هدف ما این است که پلیس ارتباط صمیمانه ای با مردم داشته باشه و بتواند با یک رابطه دوستانه و صمیمانه امنیت را برای افراد سالم جامعه ایجاد کند و جامعه را برای افراد سودجو و افرادی که در بحث جرایم فعالیت دارند ناامن کند.

سجادی پور با اشاره به اولویت نیروی انتظامی بخش شراء در شش ماهه دوم سال ۹۵ اظهار داشت: حسب الامر فرمانده محترم انتظامی استان ، اولویت مهم و اساسی ما ابتدا ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی و سپس برخورد قاطع با خرده فروشان مواد مخدر می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی بخش شراء تاکید کرد: برای همه جوانان وخانواده ها این توصیه را دارم که روی مسائلی که برای فرزندشان اتفاق می افتد ولو مسائل کوچکی هم که باشد حساسیت داشته باشند. جوانان عزیز هم قبل از اینکه به کسی اعتماد کنند تحقیق کنند.

سجادی پور در پایان گفت: پلیس با همه ارگان ها و ادارات تعامل خوبی دارد. امیدواریم بتوانیم با همدلی و همزبانی با ارگان ها و ادارات امنیت را بیش از پیش در جامعه ایجاد کنیم که بحمدالله تا این لحظه با لطف مردم موفق بوده ایم.

%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%b3%d8%ac%d8%a7%d8%af%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%a8

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد