پیروزی انقلاب اسلامی ایران منشأ تحولات بزرگ در معادله فلسطین شد - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پیروزی انقلاب اسلامی ایران منشأ تحولات بزرگ در معادله فلسطین شد

حجت الاسلام والمسلمین محققی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجد جامع شهر قهاوند گفت : تفاوتی که حضرت امیرالمؤمنین(ع) با دیگران در امر حکومت‌داری داشت واین می تواند درسی وعبرتی برای نظام اسلامی بویژه دست اندرکاران وکارگزاران درجمهوری اسلامی باشداین است که حضرت فقط حکومت‌داری نمی‌کرد .

محققی افزود : نکته ای مهم درجهت بصیرت مردم وتذکری برای مسئولان ، حضرت فقط حکومت نمی‌کرد که بگوید، من مسئول این هستم که معیشت را فراهم کنم و آب ونان مردم رافراهم نمایم .

امام جمعه منطقه قهاوند تصریح کرد : بعضی ها بااین شعارها می خواهند هم درمسیرانقلاب تحریف ایجاد نمایند وهم اززیربارمسئولیتی که امام برای مسئولان تعریف وتکلیف نموده اند شانه خالی کنند .

محققی ادامه داد : کار امیرالمؤمنین(ع) در کنار نان و آب مردم این بود که مردم تربیت دینی هم بشوند. حضرت برای مثال می‌رفتند در بازار و به بازاری‌ها هشدار می‌دادند که اول بروید یاد بگیرید، بعد بروید تجارت کنید. این یعنی درکناردر آمدداشتن وکسب سرمایه روزی حلال داشته باشند و پول ربوی و نزولی در زندگی‌ آن مردم نیاید و معامله غیر حلال انجام ندهند این از دغدغه‌های امیرالمؤمنین(ع) در حکومت‌داری بود.

فلذا نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) پراست ازمواعظی که مردم راازدنیا برحذرمیدارد ونسبت به آخرت ومسیرطولانی آن وتوشه راه هشدار می دهد اغلب این کلمات و روایات در همان چهارسال و اندی زمان حکومت ایشان بوده است .

محققی اظهار داشت : خطبه‌ها و حکمت‌ها و نامه‌ها و بسیاری دیگر از احادیث نقل شده برای این است که مردم تربیت دینی بشوند ولذا می بینیم که درزمان حکومت کوتاه حضرت افرادی چون میثم وکمیل تربیت می شوند واین ها می شوند عمارزمان خود وچراغ روشنی برای کسانی که می خواهند درمسیرحق وحقیقت گام بردارند .

امام جمعه منطقه قهاوند تاکید کرد : این درس مهمی است برای نظام اسلامی وهمه کسانی که به نوعی دستی درکاردارند و وظیفه مهمی است که نباید از آن غفلت بشود .

وی افزود : درصورت عدم تربیت دینی مردم قطعا نظام اسلامی که امانت امام عزیزو خون بهای صدها هزار شهید است با صدمه و خسارت های جبران ناپذیرمواجه خواهدشد و تبعاتش دامن گیر اسلام عزیز خواهد شد .

محققی با اشاره به واقعه عظیم روز عاشورا گفت : علت بوجودآمدن واقعه وحادثه تلخ عاشورا این بودکه مردم درفاصله زمانی حکومت پیامبراعظم و امیرمومنان (علیه السلام) نسبت به معارف دینی بیگانه شد و تربیت دینی واسلامی نشدند و شد آنچه نباید می شد .

وی تصریح کرد : این موضوع می تواند برای انقلاب اسلامی هم اتفاق بیافتد اگرمسئولان ومردم دغدغه تربیت دینی نداشته باشند وفقط به فکربهبودمعیشت و وضعیت زندگی مادی و توسعه اقتصادی باشند و این دغدغه مهم ترین محک برای شناخت مسئول درشأن ودرطراز انقلاب ونظام می باشد .

حجت الاسلام و المسلمین محققی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به روز جهانی قدس گفت : بحران فلسطین در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران وارد مرحله حساسی شده بود که اسرائیل آن را مرحله تثبیت موجودیت نامیده بود .

امام جمعه منطقه قهاوند افزود: بیش از شش دهه از اشغال قدس شریف و کشور فلسطین می گذشت پس از مقاومت های اولیه دولت های عربی و به دنبال شکست اعراب در جنگ شش روزه با رژیم غاصب اسرائیل که به اشغال نقاطی از کشورهایی چون مصر، سوریه و لبنان به دست رژیم صهیونیستی انجامید.

وی افزود: برخی از رژیم های مرتجع و سازشکار عربی به سازش و در مواردی خیانت به آرمان فلسطین روی آوردند. مصر مهمترین کشور عربی هم مرز با فلسطین اشغالی است که رهبری آزاد سازی فلسطین را بر عهده گرفته بود، با پذیرش کمپ دیوید از معادله رویارویی با دشمن خارج شد و یک خلا بزرگ و جبران نا پذیری را پدید آورد.

وی گفت: دهه های گذشته حقیقت این مدعا را نیز نشان داد، چرا که از آن زمان تا کنون جنگی در سطح دولت های عربی و رژیم صهیونیستی رخ نداد و عملا رکن اصلی آزادسازی فلسطین و مبارزه با رژیم غاصب ،یعنی ارتش های عربی از معادله خارج شد.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ از همان آغاز منشأ تحولات بزرگ در معادله فلسطین گردیدبه نحوی که استمرار موجودیت رژیم صهیونیستی ازهمان زمان زیر سئوال رفت. موشه دایان وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت که: این انقلاب ، زلزله عظیمی است که پس لرزه های آن اسرائیل را ویران خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران این است که حمایت از فلسطین جزء ویژگی های ذاتی آن بود امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اعلام کرده بود که یکی از علل مبارزه بر ضد رژیم پهلوی، حمایت شاه از اسرائیل بود و این نشان می دهد آزادسازی فلسطین نیز در جهان اسلام هم آرمان امام بود وهم اولویت درنهضت امام .

امام جمعه منطقه قهاوند گفت: دلیل این مطلب که امام (ره) زمانی که در نجف اشرف تبعید بود فتوای جواز صرف اموال شرعی برای مبارزه بر ضد اسرائیل را اعلام کرده بود.

وی بیان کرد: با تحولاتی که در منطقه بخصوص درموضوع فلسطین در ۳۶ سال گذشته پس از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است دو پایه اصلی وشکل دهنده ی دولت وکشورنامشروع اسرائیل -یعنی مهاجرت یهودیان ازتمام دنیا به اسراییل وقدرت نظامی برتروقدرت مقابله باخطرات پیش روی اسرائیل-وضعیت بحرانی پیدا کرده است .

وی افزود: اولا مهاجرت به علت وحشت و ناامنی در سرزمین های اشغالی به علت جنگهای مقاومت، به صورت معکوس در آمده و در حال حاضر تعداد کسانی که از اسرائیل به خارج مهاجرت می کنند بیش از آنانی است که از بیرون به فلسطین اشغالی مهاجرت میکنن ثانیا . محور مقاومت با پیروزی‌های شگفت‌انگیز و معجزه‌آسا در خلال جنگ‌های ۳۳روزه، ۲۲ روزه، هشت روزه و ۵۱ روزه، نظریه شکست‌ناپذیری نظامی رژیم صهیونیستی را باطل ساخت و ثابت نمودکه رژیم جعلی اسرائیل مصداق أوهن من بیت العنکبوت است نه ارتش شکست ناپذیر .

وی بیان کرد: رژیمی که سودای کشوری پهناوروبرمقیاس ازنیل تافرات رادرسرداشت مجبور به ایجاد دیوار حایل وگنبدآهنین برای تأمین امنیت مرزهای خودباصرف میلیاردها دلار گشت و حتی با حمله سال گذشته حزب‎الله لبنان به کاروان نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا موسوم به عملیات «شهدای قنیطره» اسرائیل مجبورشد به این حمله پاسخی ندهد و عملا پرونده درگیری با حزب‎الله را بسته نگه دارد.

وی افزود: از زمانیکه رژیم صهیونیستی قدرت بازدارندگی خود را در مقابل مقاومت از دست داد و برتری نظامی اش به افسانه ها پیوست و بیداری اسلامی و محور مقاومت، خواب را از چشمان غاصبان قدس شریف گرفت استراتژی جدیدی راجایگزین نموده است

محققی بیان کرد: در راهبرد جدید امنیت اسرائیل بر پایه نا امنی کشورهای منطقه استوار شده است شکل‌گیری داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در کشور‌های عراق و سوریه و همچنین حمله آل سعود به کشور مظلوم یمن، بخشی از این نقشه خطرناک است.

محققی گفت: متاسفانه در این راهبرد بازیگران مزدوری از جهان اسلام به سرکردگی آل سعود خائن، در خدمت امنیت اسرائیل فعالیت می کنند و نتیجه کار آن ها ناامنی گسترده وطولانی مدت درکشورهای اسلامی وباسرمایه انسانی ومادی امت اسلامی ازجمله در سوریه وعراق و لبنان ویمن است.

امام جمعه منطقه قهاوند در پایان گفت : جهل حاکم برامت اسلامی استفاده و ازتکفیری ها به عنوان پیاده نظام بهره برداری می کنند و رژیم هایی مانند ترکیه ، عربستان ، قطر و اردن جنگ نیابتی ازطرف اسرائیل راپشتیبانی کرده و از همه امکانات و ظرفیت خود بهره می گیرند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد