کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش جدی در حوزه فرهنگی است - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش جدی در حوزه فرهنگی است

دراجرای سیاست گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری ازآسیب های اجتماعی وبا هدف فرهنگ سازی وانسجام بخشی ظرفیت ها وخدمات درون وبرون سازمانی دومین جلسه ی هماهنگی کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی، باحضور رییس آموزش و پرورش و مسئولان شهر قهاوند و دیگر اعضا درمحل سالن اجتماعا ت اداره آموزش و پرورش قهاوند تشکیل شد و درخصوص برنامه های پیشگیری از آسیب ها درمدارس بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

علیرضا غلامی، در این جلسه با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تلاش جدی در حوزه فرهنگی است عنوان کرد: ریشه ی برخی از آسیب های اجتماعی، مسایل و مشکلات روحی روانی در افراد است که ضرورت افزایش نشاط اجتماعی را می طلبد.

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه قهاوند افزود: لازم است تا با دعوت از مشاورین و متخصصین روان شناسی در راه آموزش خانواده ها گام های جدی برداریم.

وی ریشه ی اغلب آسیب پذیری های اجتماعی دانش آموزان را در عدم آشنایی کافی آنها با مها رتهای اجتماعی دانست و افزود:  نقطه ی کوری در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی جوانان وجود دارد وآن این است که متاسفانه جوانان امروز خود را نشناخته اند و به توان و قدرت فراوان خود باور ندارند، به علاوه از شرایط وموقعیت اجتماعی خود آگاهی ندارند.

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه قهاوند اجازه ی ابراز وجود به دانش آموزان از طریق دادن مسئولیت و استفاده از دیدگاههای آنان در مدرسه ، تقویت عزت نفس و احترام دانش آموزان توسط معلم، تقویت ارزشهای دینی دانش آموزان توسط معلمان و آموزش مهارت  نه گفتن به دانش آموزان از کودکی در خانواده ها را از راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم قمری ، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه قهاوند ، در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از حضور فعال اعضای جلسه گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش قهاوند در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ارایه کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد