گفت و گوی اختصاصی با همسر شهید علی گمارلو / عاملان فاجعه منا باید مجازات شوند - پایگاه خبری قهاوند جوان
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
گفت و گوی اختصاصی با همسر شهید علی گمارلو / عاملان فاجعه منا باید مجازات شوند

اکرم گمارلو همسر شهید حجت الاسلام علی گمارلو در گفت و گویی اختصاصی اظهار داشت: در طول تاریخ هیچ فاجعه ای به بزرگی حادثه تلخ منا رخ نداده و من شکی ندارم که این حادثه تعمدی بوده است.

وی اضافه کرد: سوء مدیریت آل سعود در منا می تواند یک دلیل این حادثه باشد، ولی عوامل پشت پرده زیادی در رخداد چنین فاجعه ای دخیل است.

وی از مسئولان کشور تقاضا کرد: پیگیر حقوقی این فاجعه باشند و تا رسیدن به علت واقعی آن دست از کار برندارند.

گمارلو با اشاره به این که فاجعه منا برای همه ملت ایران شوک آور بود، گفت: همسرم از لحاظ اخلاق و رفتار انسانی امین، مهربان و دلسوز بود و شهادت وی خانواده و همکارانش را داغدار کرد.

وی با بیان این که کودک ۷ ساله من در تمام طول این یک سال بی قرار پدرش است، ادامه داد: رسیدن به مقام شهادت در خانه خدا بالاترین مقامی است که یک انسان می تواند به آن نائل شود و شهید گمارلو انسان شریفی بود که لیاقت رسیدن به چنین جایگاهی را داشت.

وی با تاکید بر برگزاری حج باعزت، گفت: متاسفانه امسال عربستان شرایطی را بر کشور ایران تحمیل کرد که مانع برگزاری حج باعزت شد.

گمارلو اضافه کرد: تعطیلی حج نباید ادامه داشته باشد و مسئولان باید پافشاری و پیگیری کنند تا عربستان به اهداف شوم خود نرسد.

مرحوم حجت الاسلام علی گمارلو رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه عسلویه استان بوشهر بود که در حادثه منا به شهادت رسید.

فاجعه منا سال گذشته همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد؛ بر اثر این فاجعه ۴۶۴ زائر ایرانی شهید شدند و بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز جان خود را از دست دادند.

۱۳ تا ۱۸ شهریورماه جاری هفته بزرگداشت شهدای منا نامگذاری شده است.  

%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%b1-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%b9%d9%84%db%8c-%da%af%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%84%d9%88

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد